Forza horizon 3 tråden.

Permalänk
Livsnjutare 😎

För er som vill lägga till Forza Horizon 3 i Steam
Bra om man vill samla alla spel på ett och samma ställe, eller om man vill använda SteamLink / In-Home Streaming för att skicka ut det till tv'n tex

- Dessvärre fungerar inte Steam Overlay eller att ta ScreenShots i detta skede -

[ 1 ] Välj att lägga till ett icke-Steam spel

[ 2 ]Välj vilket program som helst från listan (spelar ingen roll)

[ 3 ] Klicka på Lägg till valt program

[ 4 ] Leta upp det program du lagt till i listan, högerklicka och välj Egenskaper

[ 5 ] Fyll i / ändra rutorna så de ser ut som enligt bilden nedan

[ 6 ] Klicka på Ändra startalternativ och lägg till denna strängen, inkludera "
"shell:AppsFolder\Microsoft.OpusPG_8wekyb3d8bbwe!OpusReleaseFinal"

Stäng ev. rutor och nu är du redo att köra!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DOGE:

Majoriteten på reddit har fått sämre fps och mer lagg än tidigare. Tydligen flyter uppgraderingsmenyn något bättre nu.

Det samma gäller mig. Även om jag går ner på medium så laggar det. Sjunkit irriterande.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

@gujukal
@DOGE

Alright. Kanske får bli en sån licens!Tack!

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem
Skrivet av GraffeT:

Demo till PC, hittar inte. Nån som vet?

Tyvärr finns det bara till xbone

Visa signatur

CPU: i7 8086k @5.0 ghz RAM:16gigs MOBO: ASUS z370-f strix
GPU: GTX 980 ref SSD: Samsung 970 NVMe 500gb, Samsung 860 evo 500gb
PSU: EVGA Supernova G2 850w
CHASSI: Phanteks enthoo pro M acrylic window
citera för svar!

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av DOGE:

Vet att det skapades en sweclockers klubb med klantagen "swc" då "swec" var upptaget. Killen som hade den har dock tagit bort sin klubb sedan jag frågat snällt så finns det intresse av att slå ihop dem är det fritt fram o joina

http://image.prntscr.com/image/ac7d8b4263944129ab4f9e8d87a0c48f.png

Jag kommer gå med, bara jag kommer så långt i spelet
Ligger lite "efter" då jag inte har så mycket tid att spela...

Men givetvis vill man vara med i SWEC -gruppen

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Vet att det skapades en sweclockers klubb med klantagen "swc" då "swec" var upptaget. Killen som hade den har dock tagit bort sin klubb sedan jag frågat snällt så finns det intresse av att slå ihop dem är det fritt fram o joina

http://image.prntscr.com/image/ac7d8b4263944129ab4f9e8d87a0c48f.png

Joinar ikväll!

Permalänk
Medlem

@andreas_dock
@oztin
Kul! Får se om det blir nåt lir ikväll, måste ladda ner hela spelet igen tyvärr. Enda sättet att få senaste updaten då jag inte kan få 60gb ledigt utrymme på ssdn på annat sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Majoriteten på reddit har fått sämre fps och mer lagg än tidigare. Tydligen flyter uppgraderingsmenyn något bättre nu.

Skrivet av Genx031:

Det samma gäller mig. Även om jag går ner på medium så laggar det. Sjunkit irriterande.

Jag har inte köpt det än, väntar egentligen på demot men är sjukt sugen på det.
Säger ni nu att uppdateringen har gjort spelet såpass dåligt att det inte går att lira?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag har inte köpt det än, väntar egentligen på demot men är sjukt sugen på det.
Säger ni nu att uppdateringen har gjort spelet såpass dåligt att det inte går att lira?

Spela lite imorse efter uppdateringen, fungera fint

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av DOGE:

@andreas_dock
@oztin
Kul! Får se om det blir nåt lir ikväll, måste ladda ner hela spelet igen tyvärr. Enda sättet att få senaste updaten då jag inte kan få 60gb ledigt utrymme på ssdn på annat sätt.

Bara jag som är bortskämd med 200mbit+ anslutning?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Mocka:

Jag har inte köpt det än, väntar egentligen på demot men är sjukt sugen på det.
Säger ni nu att uppdateringen har gjort spelet såpass dåligt att det inte går att lira?

Jag spelade igår efter uppdateringen, märkte ingen skillnad (fungerade lite bra som innan) förutom att de gjort lite förbättring med bonus och trick -kombos -räknarna.

... Men det är nog inte allt, för patchen var väl ~1,2GB 😂👍🏼

Köp det nu @mocka så vi kan spela ihop / mot varann !

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Jag fick mina preorder bilar var väl den största skillnaden jag hann märka. Eventuellt höll den lite högre fps på dynamic high men det var fortfarande fryslagg då och då, så jag får fortsätta spela smooth på low tillsvidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GraffeT:

Demo till PC, hittar inte. Nån som vet?

Ska komma någon gång efter att spelet släppts. Med nuvarande problem med PC-versionen tror jag att det dröjer länge.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av John15:

spelet vägrar starta! det krashar efter första menyn!
hjälp! dator specs i sign

Gå in på privacy settings i Windows och sedan på mikrofon, stäng av för Forza.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Bara jag som är bortskämd med 200mbit+ anslutning?

Nja, sitter på 100/100 men har fått problem med random frys och krascher med W10 anniversary. Två ganger frös datorn igårkväll, första gången på 42gb nedladdat. Andra gången på 44gb. Tror att den är instabil I idle av någon anledning då det fryser med samma tidsintervall. Trodde de fixat så progressen ej återställs men icke sa nicke.

Klockfrekvens spelar ingen roll alls. Problemen kom med W10 1607.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av DOGE:

Nja, sitter på 100/100 men har fått problem med random frys och krascher med W10 anniversary. Två ganger frös datorn igårkväll, första gången på 42gb nedladdat. Andra gången på 44gb. Tror att den är instabil I idle av någon anledning då det fryser med samma tidsintervall. Trodde de fixat så progressen ej återställs men icke sa nicke.

Klockfrekvens spelar ingen roll alls. Problemen kom med W10 1607.

Tänkte säga att det låter som antingen CPU är klockad för högt eller RAM är instabilt...
Men om det kom med mjukvara låter det ju underligt.

Jag har Anniversary på både jobbet och hemma - inga problem på varken eller.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av oztin:

Spela lite imorse efter uppdateringen, fungera fint

Det låter ju bra. Läst kommentarer på Reddit/NeoGaf och de är blandade.

Skrivet av andreas_dock:

Jag spelade igår efter uppdateringen, märkte ingen skillnad (fungerade lite bra som innan) förutom att de gjort lite förbättring med bonus och trick -kombos -räknarna.

... Men det är nog inte allt, för patchen var väl ~1,2GB 😂👍🏼

Köp det nu @mocka så vi kan spela ihop / mot varann !

Haha det vet du att vi kommer göra

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Mocka:

Haha det vet du att vi kommer göra

Du får lägga till mig på XboxLive isåfall
Jag heter Dockzor där !

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Vet att det skapades en sweclockers klubb med klantagen "swc" då "swec" var upptaget. Killen som hade den har dock tagit bort sin klubb sedan jag frågat snällt så finns det intresse av att slå ihop dem är det fritt fram o joina

http://image.prntscr.com/image/ac7d8b4263944129ab4f9e8d87a0c48f.png

Trevligt, joinar jag med.

Permalänk
Medlem

Har ni inte märkt några positiva saker alls med uppdateringarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Zenon88: Nej inte en enda. Uppgraderingsmenyn laggar fortfarande apa. Testade att köra med t300rs ratten igen efter att i stort sett gett upp och endast spelat med dosa. Den är t.o.m. sämre än innan uppdateringen. Har ingen som helst input eller motstånd längre. Lite vibrationer men jag kan i stort sett vinkla ratten och göra doughnuts utan att ratten rör sig. Funkar fortfarande inte att byts knapp för handbroms och koppling osv...

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Liite mindre stuttering sedan patchen men fortfarande märkbart störande vid vissa tillfällen.
Lagget i menyerna verkar vara borta. Hackar endast till i typ 0.3sek när man bläddrar in/ut bland uppgraderingar.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

Testade precis jag med, märkte inge skillnad förutom några nya inställningar i avancerat för ratten, provade dock bara med tbord nu.
Testade också cpu knepet, ingen skillnad, även fast core 0 låg på konstant 100%, tror dock att jag hittat felet på att mitt fh3 laggar lite och pendlar mellan 30-60 fps, även fast jag böt upp mig från en v1 i5a med bara två kärnor, till en v1 i7a med fyra kärnor och allmänt snabbare, så är dom ju ändå minst 7 år gamla.
Och såg på resurs övervakaren där man kan kolla varje kärna / core / tråd på cpu att alla gick i 100% till och från. Även fast den totala cpu användningen aldrig går i 100%, så antar att det måste bli ett nytt modekort och cpu så småning om? Känns så! Någon som kan tipsa om en v6 i5/i7 med 4 kärnor som klarar att hålla konstant 60fps lr mer på ultra.
Har också provat att slå av vissa avancerade grafik grejer utan någon skillnad i resultat.
Hur klockar man cpu? Något prog? Så länge tempen är bra borde det vara lugnt?

Permalänk
Medlem

Okej, nu ska jag köpa skiten! Är det värt att köpa delux edition? Alla bilar osv som ingår i det antar jag att man kan låsa upp utan att köpa det, bara att man får kämpa lite mer?

Permalänk
Medlem

Tror inte man får dom utan att ha köpt dlc!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lite vad man kan göra i in game vinyl editorn. Finns att hämta på min store front
Gamer tag finns i min signatur.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenon88:

Testade precis jag med, märkte inge skillnad förutom några nya inställningar i avancerat för ratten, provade dock bara med tbord nu.
Testade också cpu knepet, ingen skillnad, även fast core 0 låg på konstant 100%, tror dock att jag hittat felet på att mitt fh3 laggar lite och pendlar mellan 30-60 fps, även fast jag böt upp mig från en v1 i5a med bara två kärnor, till en v1 i7a med fyra kärnor och allmänt snabbare, så är dom ju ändå minst 7 år gamla.
Och såg på resurs övervakaren där man kan kolla varje kärna / core / tråd på cpu att alla gick i 100% till och från. Även fast den totala cpu användningen aldrig går i 100%, så antar att det måste bli ett nytt modekort och cpu så småning om? Känns så! Någon som kan tipsa om en v6 i5/i7 med 4 kärnor som klarar att hålla konstant 60fps lr mer på ultra.
Har också provat att slå av vissa avancerade grafik grejer utan någon skillnad i resultat.
Hur klockar man cpu? Något prog? Så länge tempen är bra borde det vara lugnt?

Högerklicka på processen, välj affinity och bocka ur core 0. Efter det, sätt cpu priority till lowest.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av danne9108:

Okej, nu ska jag köpa skiten! Är det värt att köpa delux edition? Alla bilar osv som ingår i det antar jag att man kan låsa upp utan att köpa det, bara att man får kämpa lite mer?

Nej, bilarna i DLC får du inte gratis. Vet du med dig att du kommer vilja ha allihop kan season pass vara värt det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Nej, bilarna i DLC får du inte gratis. Vet du med dig att du kommer vilja ha allihop kan season pass vara värt det.

Skickades från m.sweclockers.com

Aha så dom går inte ens att låsa upp? Brukar ju annars va som det är på BF att man kan låsa upp allt bara att man måste spela mycket mer. Då blir det nog den dyra varianten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Nej, bilarna i DLC får du inte gratis. Vet du med dig att du kommer vilja ha allihop kan season pass vara värt det.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast jag fick dlc bilarna gratis. Har dock UE.

Spelat lite och märkte ingen större skillnad före/efter patchen. Kör fortsatt high preset med MSAA x2 istället för x4 på 60fps vsync. Bättre flyt i Surfers Paradise och jag kan köra utan vsync utan att få drops.