Spännande missfärgning på min 290 kylare

Permalänk
Medlem

Spännande missfärgning på min 290 kylare

Tja bytte kylpasta på mitt 290 igår. Märkte när jag monterade ner kortet att kontakt ytan på kylaren hade en spännande missfärgning.
Har försökt googla på det men inte hittat någon annan med något liknande.

Så det jag vill veta egentligen är om det påverkar kylförmågan. Vore också kul att veta vilka temperaturer som krävs för att det ska hända.

Riktigt riktigt dålig finish på kontaktytan också. Var flera hack och allmänt repig och ful.

Permalänk
Medlem

Den har gått varmt sen ser det ut som dålig slipning på ytan.
Kan det vara en lapning som är dålig gjort?

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Blir liknande färger på kopparkastrullen när jag gör popcorn (i alla fall efter många cykler).
Vid vilken temperatur poppar popcorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

Den har gått varmt sen ser det ut som dålig slipning på ytan.
Kan det vara en lapning som är dålig gjort?

Ja 290 med stock kylare så värme finns det i överflöd.

Nej sätt flera bilder på kylaren och väldigt vanligt med extremt dålig finish på dessa kylare.
Lappning kan vara aktuellt i framtiden, Kanske även ett byte till lite bättre kylpasta än mx4.

Skrivet av Imaculent:

Blir liknande färger på kopparkastrullen när jag gör popcorn (i alla fall efter många cykler).
Vid vilken temperatur poppar popcorn?

Intressant!
Detta är livets stora frågor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Blir liknande färger på kopparkastrullen när jag gör popcorn (i alla fall efter många cykler).
Vid vilken temperatur poppar popcorn?

Skrivet av yugurt:

Ja 290 med stock kylare så värme finns det i överflöd.

Nej sätt flera bilder på kylaren och väldigt vanligt med extremt dålig finish på dessa kylare.
Lappning kan vara aktuellt i framtiden, Kanske även ett byte till lite bättre kylpasta än mx4.

Intressant!
Detta är livets stora frågor

Vid 175 grader verkar det som

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Ojdå låter ju inte så roligt med tanke på att det är min gpu
😨

Permalänk
Medlem

AMD gpu är heta av sig men mina gamla hd 6950 och hd 7950 gigabyte båda två har inte fått sån där missfärgning dom har gått överklocka länge .
ok dom har spegeln blank yta så jag får bort värmen .

Kolla om du kan lapa gpu lite

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz