Xtrfy lanserar spelmus ihop med Heaton

Permalänk
Melding Plague

Xtrfy lanserar spelmus ihop med Heaton

En av de största spelarna inom Counter-Strike går ihop med svenska Xtrfy och lanserar den nya spelmusen M3, med siktet inställt på E-sportscenen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Master of Overkill

Måste testas tbh

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Måste testas tbh

Din fjortis!
Nej men den kan nog bli bra! Kör själv med en kändis edt mus och är mycket nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inte vant mig att vanliga möss ska vara så här dyra, lever fortfarande
kvar i min bubbla där dessa möss kostade 3-400:-.
800 spänn för en "fps-mus" är helt sjukt.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

Idiotiskt att använda 3310 sensorn när 3360 finns så öppet nu.
Inte för jag skulle röra denna ändå, stor klumpig tung mus.

Kommer dock testa Finalmouse Scream, hur fult det än är med ett namn på musen har den iaf låg vikt, 3360 sensor med bra mcu.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av StuntmanMike:

Din fjortis!
Nej men den kan nog bli bra! Kör själv med en kändis edt mus och är mycket nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha

kör 3x Rivals idag men gillar inte att gummit går sönder.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Idiotiskt att använda 3310 sensorn när 3360 finns så öppet nu.
Inte för jag skulle röra denna ändå, stor klumpig tung mus.

Kommer dock testa Finalmouse Scream, hur fult det än är med ett namn på musen har den iaf låg vikt, 3360 sensor med bra mcu.

Hur vet du att den är tung? Och är det verkligen någon skillnad på vanliga finalmouse och scream-musen?

För övrigt så äger väl typ Heaton/NiP Xtrfy på något sätt? De skickar ju med NiP-klistermärken I alla produkter och det är bilder på NiP på förpackningarna.. De säljer ju redan en xtrfy-mus med NiP-logga samt musmattor olika NiP-autografer, inklusive en med heaton.

Allt det här "utvecklad tillsammans med heaton/scream helt efter deras önskemål" är så bullshit. Skalet på både xtrfys och finalmouse ju köpta från redan befintliga Kinesiska OEM-möss. Riktigt B att de inte ens formgett musen själva

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Allt det här "utvecklad tillsammans med heaton/scream helt efter deras önskemål" är så bullshit. Skalet på både xtrfys och finalmouse ju köpta från redan befintliga Kinesiska OEM-möss. Riktigt B att de inte ens formgett musen själva

Skickades från m.sweclockers.com

Alldeles riktigt, loggan har dem nog gjort tillsammans dock. skulle inte lagt ett rött öre för detta skräpet.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Hur vet du att den är tung? Och är det verkligen någon skillnad på vanliga finalmouse och scream-musen?

För övrigt så äger väl typ Heaton/NiP Xtrfy på något sätt? De skickar ju med NiP-klistermärken I alla produkter och det är bilder på NiP på förpackningarna.. De säljer ju redan en xtrfy-mus med NiP-logga samt musmattor olika NiP-autografer, inklusive en med heaton.

Allt det här "utvecklad tillsammans med heaton/scream helt efter deras önskemål" är så bullshit. Skalet på både xtrfys och finalmouse ju köpta från redan befintliga Kinesiska OEM-möss. Riktigt B att de inte ens formgett musen själva

Skickades från m.sweclockers.com

För jag har kollat vikten?`
Scream använder 3360 med custom MCU, samt annan form, ambidextrös etc.
Så ja många ändringar mot Finalmouse 2016 som finns nu, och som ska slutas säljas.

Finns tråd på OC om den me http://www.overclock.net/t/1613934/xtrfy-m3/0_100

Ja, det är OEM skal på många tillverkares saker.
Samma gällande Func och nu Fnatic osv.

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av tvelander:

Haha

kör 3x Rivals idag men gillar inte att gummit går sönder.

Har du testat den vita? Det är annat gummi men tyvärr är det inte "antisvett" beläggning på den. Tog ett tag innan min hand vande sig. Jag har nu haft min vita Rival i 7 månader utan att gummit på högersidan nötts bort. Den svarta tog det runt 1 månad innan det var synligt slitage, 2 månader - ett hål...

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

3310 för 799:- under slutet av 2016. Det är väl ett skämt?

Permalänk
Medlem

Kvittar vilken rival det är, vit glossy eller svart.
Gummi beläggningen bytades ut mot "bättre" efter första var skräp. Så det sitter samma på båda.

Permalänk
Medlem

Skämtar de med det priset...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Vem vill inte ha en lysande autograf av självaste Kungen. Men det priset för en average mus känns som ett skämt.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av XHI:

Har du testat den vita? Det är annat gummi men tyvärr är det inte "antisvett" beläggning på den. Tog ett tag innan min hand vande sig. Jag har nu haft min vita Rival i 7 månader utan att gummit på högersidan nötts bort. Den svarta tog det runt 1 månad innan det var synligt slitage, 2 månader - ett hål...

Jag har 9x rivals totalt men flesta är slitna scroll eller sidan / click.

har alla färger typ haha, jag har vita med.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Jag har 9x rivals totalt men flesta är slitna scroll eller sidan / click.

har alla färger typ haha, jag har vita med.

Fick en Rival 300 att testa av SS då jag hade rejäla gummiproblem och med den nya versionen var problemen HELT borta.
Nu dog ju tyvärr musen till sist ändå. Jag sliter ut en mus på ~8 månader. Och det utan att bruka våld.
De problem jag har med nya versionen är dubbelklickning och nu att den började disconnecta sig när jag spelade CS:GO, och jag testade andra USB-portar.
Som "tur" var hade en jag en "ny" oöppnad orginalrival hemma. Men den kommer ju gummit gå sönder på om några månader så då blir det ändå nyköp av mus. Högst troligen Rival 300 för även trots sina problem är det den bästa mus jag haft.
Tufft för plånboken ibland

Permalänk

"En av de största spelarna inom Counter-Strike går ihop med svenska Xtrfy"

Detta gjorde att det hängde sig i mitt hjärnkontor.
Är inte Heaton också svensk? Tänkte jag. Va tvungen att googla.
Tro de eller ej. Jag hade rätt.
Enligt denna rubrik skulle man kunna tro att han inte är de.

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Medlem

Vill ha så minimalistisk design som möjligt. Om det gick gärna utan loggor och annat krimskrams också. Tycker bara det ser fånigt ut. Vore skönt om dom kunde släppa två varianter. En spacesad som denna och en utan allt lullull. Som det ser ut nu kommer jag nog satsa på Logitech pro istället. Visserligen G-logga på, men det får man väl stå ut med. Väldigt stilren mus i övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdkryddan:

"En av de största spelarna inom Counter-Strike går ihop med svenska Xtrfy"

Detta gjorde att det hängde sig i mitt hjärnkontor.
Är inte Heaton också svensk? Tänkte jag. Va tvungen att googla.
Tro de eller ej. Jag hade rätt.
Enligt denna rubrik skulle man kunna tro att han inte är de.

Xtrfy är ett svenskt företag. Det är allt som menas med den biten av meningen. Artikeln antar att man vet att Heaton är svensk

Permalänk

Såg på mitt facebook flöde att Heaton var på besök hos Nordichardware och pratade blandat annat om den nya musen. Enligt Heaton själv så ska musen vara formad ut efter hans önskemål..

http://www.nordichardware.se/artikel/intervju-heaton-snackar-...

Permalänk
Medlem

M3 uppges vara byggd efter Christensens egna preferenser (?) fan jag har så svårt att tro på detta!

Kan det verkligen vara så att dom har utvecklat detta tillsammans?

Har dom suttit och brutit ner allt, för att sen bygga upp, det bästa av det bästa?

Jag tror inte det.

Som någon annan skrev, Heaton signerade musen, och gör reklam för den....Sen är det klart. Och då smäller man på 50% på priset.

Boom! Heaton musen @ 799Kr

Skulle vara intressant att se en test av denna mus.

Skrivet av Cheezdoodles:

Såg på mitt facebook flöde att Heaton var på besök hos Nordichardware och pratade blandat annat om den nya musen. Enligt Heaton själv så ska musen vara formad ut efter hans önskemål..

http://www.nordichardware.se/artikel/intervju-heaton-snackar-...

Klart han säger så. Allt annat hade ju varit fel.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Vilka namn. xtra1337Gamingpr00fAimK1ngsuperduperGamingMouse.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

En av de största spelarna inom Counter-Strike går ihop med svenska Xtrfy och lanserar den nya spelmusen M3, med siktet inställt på E-sportscenen.

Läs hela artikeln här

Ser ut som billigt plastjunk som skulle kostat 399:- men höjs till 799:- för att Heaton "varit med". Han tittade väl förbi fabriken och tog en kopp kaffe...😂😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

M3 uppges vara byggd efter Christensens egna preferenser (?) fan jag har så svårt att tro på detta!

Kan det verkligen vara så att dom har utvecklat detta tillsammans?

Har dom suttit och brutit ner allt, för att sen bygga upp, det bästa av det bästa?

Jag tror inte det.

Som någon annan skrev, Heaton signerade musen, och gör reklam för den....Sen är det klart. Och då smäller man på 50% på priset.

Boom! Heaton musen @ 799Kr

Skulle vara intressant att se en test av denna mus.

Klart han säger så. Allt annat hade ju varit fel.

Håller med. Som tidigare nämnts är musen baserad på en kinesisk OEM-design. Det är "branding" och inget annat. Heaton får en slant för att ha sin signatur på den, Xtrfy kan då ta ett överpris för musen. Ungefär samma sak som med "kändisviner" eller Fatal1ty-moderkort.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Fast hur vet ni att Heaton inte haft något med designen att göra? Heaton är ju fast anställd på xtrfy i Landskrona där hans uppdrag är just produktutveckling. Fragbite.se var där och hälsade på i juni, då sa Heaton bland annat att de höll på att utveckla en ny mus och att de hade 3D-skrivare och hela baletten. Klippet: http://fragbite.se/fragtv/video/2827/heaton-tar-oss-pa-en-run...

Permalänk
Inaktiv

Extr. Eckstreff. Äkstref. Hexstrifaj. Extrafijy. Exttshdbdj. Vafan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@tvelander: Jag har nött ut 2 rivals och köpte en rival "fade", den har ett annat gummi som håller bättre.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Avstängd

Istället för HeatoN kan inte dom lansera en spelmus tillsammans med någon ergonomiforskare från ett forskningsuniversitet istället.

Typ med forskare från amerikanska Mayokliniken.

Permalänk

Skulle nog kunna bli en ny favorit, ser ut att vara ruggigt lik deathadder i ergonomin!

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt trenden med att slänga in LED belysning överallt, okej om loggan och signaturen är belyst, men varför ska man ha helljus på en mus?

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti