Köpråd bättre TV-ljud

Permalänk

Köpråd bättre TV-ljud

Tänkte fixa lite bättre ljud till min nyinskaffade TV. Budgeten ligger på max 2000kr och är ute efter bästa kvalité inom denna prisklass! Då jag är långt från en expert på detta område ber jag er kunniga om hjälp!
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

2000kr är ganska lite för "bra" ljud, men du kan åtminstone få bra mycke bättre än inbyggt TV-ljud

Kolla på Sound Bars, finns många i 2000kr-klassen och vissa är helt ok.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

@DASANTOON: Du borde vara lite mer specifik i vad det är du söker. "Bättre ljud" kan betyda många olika saker för olika personer.

Vill du ha en soundbar som inte tar plats och inte syns, lösa högtalare för stereoljud, vill du ha lösa högtalare för surround eller hur tänker du dig?

Permalänk
Skrivet av PsyCor:

@DASANTOON: Du borde vara lite mer specifik i vad det är du söker. "Bättre ljud" kan betyda många olika saker för olika personer.

Vill du ha en soundbar som inte tar plats och inte syns, lösa högtalare för stereoljud, vill du ha lösa högtalare för surround eller hur tänker du dig?

Tänker mig nog en soundbar eller något liknande!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kikat lite på denna och även läst en hel del recensioner om den där de flesta verkar gilla den skarpt.
Vad tror ni om den?

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/hogtalare/HTCT80/s...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@DASANTOON: I den prisklassen finns det inte mycket att hurra för. Men det finns en hel del. Gör så att du går in på prisjakt och soundbars, sortera på lägstapris och klicka i Elgiganten, Siba, Media Markt och NetonNet och så tar du någon med åtminstone något omdöme. Hos dessa fyra butiker har du möjlighet att faktiskt testa ordentligt och ändå lämna tillbaka.

Men har du möjlighet att hoppa upp i pris så skulle jag iallafall göra det för 2000 kr är en snäv budget.

Permalänk
Medlem

Håller med tidigare talare om att du inte får något superljud för 2000 kr.

Men detta kan nog vara ett ganska bra alternativ för det priset: http://www.mychifi.se/hogtalare/aktiva-hogtalare/swans-d1080-...

Permalänk
Medlem

@andropen: Problemet med sådana högtalare till en TV är att hörlursutgången på en TV är generellt inte speciellt bra på att skicka ut bra ljudsignal i jämförelse med den Optiska utgången.