Valve-anställd: "Half-Life 3 kommer aldrig att släppas"

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Tror det är bäst för din egen skull att först och främst anta att det inte kommer, så när det mot all rimlig förmodan kommer ut så är det en positiv överraskning istället för att vänta på ingenting.

Njää, DNF fiaskot lärde mig att inte ha några förväntningar så ingen risk mera. Finns massvist med annat kul att spela så får komma när det är klart.

Menar bara att detta luktar "okänd snubbe från valve vill kamma hem fake-internet-points med att hitta på HL3 svammel" på långt håll.

Permalänk
Medlem

Snart är det 20 år sen half life lanserades, som för mig va helt ointressant då.
Sen tog det 6 år tills half life 2 lanserades, som för mig även det va helt ointressant.
Fansen borde väl gått vidare och letat efter andra titlar redan för säg en sådär 10 år sen.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Du har tydligen inte upplevt Valve under 90-talet samt tidig 00-tal.

Idag är dom bara en skugga av sitt forna jag

Skickades från m.sweclockers.com

Jo då, jag spelade HL när det kom och skaffade steam precis när det kom.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DigitalEmu:

Vad Anställer de för folk på Valve som inte ser HL3 som det mest spännande spelprojekt som finns?
Som inte inser att de kommer att skriva historia och bli hyllade superhjältar av fansen.
Fans, som är så utsvultna och fanatiska att de kommer att upphöja HL3 till skyarna hur bra eller
dåligt det än är.

Man kanske skulle söka jobb som projektledare på Valve? Låter ju som ett chilllkneg där man kan pausa ett projekt så fort man får lite motgångar och fortfarande ha jobbet kvar 😇😂

Skämt åsido så tror jag inte vi får något HL3 eller Episode 3 innan Gaben ger upp och någon riskkapitalist tar över rodret, då lär vi säkert få nya Portal och Half-Life spel på löpande band med varierande framgång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Jag hoppades lite att HL3 skulle komma i samband med Steam machines och vara anpassat för den platformen. Hade de bundlats kan jag tänka mig att det skulle ge en del skjuts för dem maskinerna.

Jag hade den teorin också. Rent affärsmässigt hade det varit genialiskt att med varje såld Steam Machine ha givit en nyckel till HL3. Både Steam Machines och spelet hade fått fart. Men så blev ju inte fallet och vad jag vågar tro så har det nog fan sålts fler HTC Vive än Steam Machines. Not good for the latter.

Ja Valve har en onekligen laid back lat kultur, något som direkt blir resultatet av att simma i pengar och kunna experimentera med vad man vill. Egentligen är de mer av ett enormt R&D labb än spelstudio idag. Men det där med pengar är varför jag tror vi kommer att se ett HL3 någon gång (gissningsvis när den här sidans yngre generation har börjat bilda familj haha ). Valve kan göra ett "meh" jobb som står sig mot HL2 och inte mer och ha sålt för en jäkla summa. De vet det här väldigt väl.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Märkligt uttalande. Efterfrågan på HL3 kommer inte "dö ut" utan den blir snarare starkare ju mer tid som förflyter. Men nu är det ju heller inget officiellt uttalande så det känns lite skit samma faktiskt.

För officiella uttalanden är alltid sanna ;P

Visa signatur

MB: Z790-F (ASUS ROG Strix)
CPU: i7 13700k, 3,4GHz (4,9GHz OC) (Intel Core)
GPU: RTX 3080, 10gb (ASUS Geforce TUF)
RAM: 64GB, DDR5 5200MHz (4x 16gb, Corsair)
OS: Windows 11 :-(

Permalänk

Jaha, bara att elda upp datorn då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Valve tjänar ju Galet mycket pga Steam, dom behöver inte utveckla HL3 eller ett ända spel sålänge steam är så populär som det är

Permalänk
Avstängd

Gabens personal troll strikes again! Javäl!

Nu är det ju så här, att inte en chans att Valve lämnar oss i sticket bara sådär, med ett sådant pass slut som vi faktiskt fick i EP2, bara för att lämna det åt universums värmedöd, inte en chans.

Mest troligt så jobbar de under tystnad, för att sedan explodera och chocka alla. Tänk på att Valve inte utvecklat ett riktigt vettigt spel sedan 2011-2012, det är 5 år sedan. Så antagligen jobbar de för fullt eller så har de tagit ett uppehåll med AAA titlar ett tag. Men att de skulle övergivit sin mest älskade serie mitt i, inte en chans.

PS. Fin Aftonbladet rubrik där SWC!

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPlow:

För officiella uttalanden är alltid sanna ;P

Nej, men sannorlikheten att de är det är magnituder större än att en "anonym anställd" skulle ha mer rätt. Det går ju inte ens verifiera om hen jobbar på Valve utan det kan ju lika gärna vara ett troll som vill orsaka uppståndelse för skojs skull.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Half-Life 3

Valve borde bara sätta igång och göra ett fett FPS som är gjort för att spelas med deras steam controller och VR-headset och sätta någon sorts ny ribba för FPS med senaste teknikerna och göra en fett inlevelse-upplevelse samtidigt som man pangar och springer runt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

En bitter anställd talar ut. Trovärdigt.

I värsta fall kan de outsourca spelet till annan studio. Som ID gjorde med Doom.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

Man kanske skulle söka jobb som projektledare på Valve? Låter ju som ett chilllkneg där man kan pausa ett projekt så fort man får lite motgångar och fortfarande ha jobbet kvar 😇😂

Skämt åsido så tror jag inte vi får något HL3 eller Episode 3 innan Gaben ger upp och någon riskkapitalist tar över rodret, då lär vi säkert få nya Portal och Half-Life spel på löpande band med varierande framgång.

Skickades från m.sweclockers.com

Grejen är att dom inte har några ledare. Det är mer som ett dagis. Ens dagsform avgör vad man själv vill jobba med för dagen. En dag kanske man skissar på G-man, nästa dag sitter man och designar hattar för att en tredje dag kolla hur coola vapen man kan göra i CS.

Det är just det som är problemet. Ingen ledning. Vilket är anledningen till att dom inte släpper spel något mer.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Ur en konsuments perspektiv så måste ju Valve vara bland de tråkigaste "spel"utvecklarna som finns nuförtiden. Vad har dom gjort de senaste 5 åren, uppdateringar på Dota 2 eller?

Permalänk
Medlem

Det är nya tider nu, tror inte dom skulme klara av att leverera. Lika bra och låt det va.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

ett nytt Left For Dead vore ju något med en ny source motor! fy fean, jag saknar verkligen roliga COOP spel. Spelar fortfarande Left For Dead 2

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

ett nytt Left For Dead vore ju något med en ny source motor! fy fean, jag saknar verkligen roliga COOP spel. Spelar fortfarande Left For Dead 2

Håller med. L4D är bland de roligare multiplayerspelen där ute.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xaves:

Gabens personal troll strikes again! Javäl!

Nu är det ju så här, att inte en chans att Valve lämnar oss i sticket bara sådär, med ett sådant pass slut som vi faktiskt fick i EP2, bara för att lämna det åt universums värmedöd, inte en chans.

Mest troligt så jobbar de under tystnad, för att sedan explodera och chocka alla. Tänk på att Valve inte utvecklat ett riktigt vettigt spel sedan 2011-2012, det är 5 år sedan. Så antagligen jobbar de för fullt eller så har de tagit ett uppehåll med AAA titlar ett tag. Men att de skulle övergivit sin mest älskade serie mitt i, inte en chans.

PS. Fin Aftonbladet rubrik där SWC!

Fast å andra sidan är de väl mer en plattformsutvecklare snarare än en spelutvecklare numer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kethsi:

"anser att det är bättre att låta det dö ut av sig självt."

eh.. det lär inte hända det hela har ju blivit ett skämt alltid någon som nämner half life 3 i olika sammanhang men jag tycker ändå att dom gör rätt i att inte göra spelet för hade dom sagt att dom ska göra det hade det blivit överdriven hype och sen när det inte blir århundradets spel så blir det en massa arga människor istället.

Skulle vara bra om du styckeindelede annars blir det så svårt att läsa.

Och varför skulle de inte göra det? I princip alla stora spel för mer eller mindre hype med sig och det är bara lite mindre begåvade som går på sådant.

Permalänk
Medlem

Varför inte ens vilja göra ett nytt HL? Vill dom inte tjäna pengar?:)

Permalänk
Medlem

Den absoluta drömmen vore ju att i Half-Life och Portal möts. Shelly hjälper oss att hitta Alyx. Aperture science gick i graven efter att Black Mesa öppnade sin portal och släppte in the combine och i något stadie av spelet så drar Gordon Freeman iväg till Aperture Science labbet för att hitta något objekt som kan återställa världen till hur den var innan combine tog över .. och självklar så kommer man möta Glados hos Aperture.

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem

Körde black mesa för 2 år sen minst, dock kom inte så långt in. vet inte om black mesa är långt ifrån originalet dock.

Spoiler!!!!!!!

Bara den biten när allt gick åt skogen och började skjuta aliens i stället. Sen av annan orsak så behövde jag göra fräsch ominstallation av Windows och aldrig tittat tillbaka (orkade inte börja om igen). Men blir ju sugen när alla nämner att det är bra spel (förutom part 2 tydligen när allt spårar ur enligt vissa), men tittar nog på youtube i stället. Sen att spelet inte fått avslut gör en inte sugen att köra igenom det heller.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av hwasser:

Den absoluta drömmen vore ju att i Half-Life och Portal möts. Shelly hjälper oss att hitta Alyx. Aperture science gick i graven efter att Black Mesa öppnade sin portal och släppte in the combine och i något stadie av spelet så drar Gordon Freeman iväg till Aperture Science labbet för att hitta något objekt som kan återställa världen till hur den var innan combine tog över .. och självklar så kommer man möta Glados hos Aperture.

Körde aldrig portal 1 och känns rätt dåligt avslut i tvåan (borde kolla åtminstone på youtube på ettan så man hänger med). Även om avslutet var bättre än Half-Life troligen vad som nämnds flera gånger här.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Varför inte ens vilja göra ett nytt HL? Vill dom inte tjäna pengar?:)

De tjänar redan grismycket på att rulla tummarna och negligera sin ruttna butik som alla älskar villkorslöst, så varför anstränga sig?

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Har jag sagt i flera år. Deras affärskultur omöjliggör stora projekt, därför dom satsar på att tjäna pengar på fanskapade hattar och liknande.

Lata har dom också blivit. Så fort dom stöter på problem så lägger dom ner projektet.

Valve borde säljas till ett företag med ägare som kräver resultat.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jag förstår att det är skönt att vara ett "fritt" företag och inte ha någon att svara inför, men man kan ju tycka att dom borde ha någon egen struktur som måste följas för att projekt inte bara ska kastas åt sidan.

Kanske är kätteri att säga detta men man kanske ska hoppas på att Gaben tar pension snart så att någon annan kan ta över.
Fast å andra sidan kanske det är just att ingen har varit tvungen att jobba med ett spel som dom inte har nån direkt passion för som gjort att Valves egna spel alltid har varit så bra.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Valve_Corporation_video...

Det var fan länge sen Valve gjorde ett datorspel ÖHT, det senaste var DOTA2 vilket släpptes 2013 och de verkar inte ha något nytt spel under produktion heller just nu.

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk

Verkar som att valve vill bli utgivare på heltid. De tjänar massivt på CSGO, Dota2, och Steam generellt. Utan att ens vara delaktig i utvecklingen. CSGO sköts av en annan utvecklare, dock står fortfarande som talesmän när spelarna söker svar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Half-Life 3 kommer aldrig att släppas !!!?? Då ger jag valve en rak höger härifrån sa*ans stolpskott!!!

Visa signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka

Permalänk
Medlem

Kredd till valve som garanterat skulle tjäna en hel del pengar på att släppa ett spel som half life 3, oavsett kvalité . Tycker man ser alltför många spelserier som faller offer när girigheten tar över till bekostnad av kvalité på produkten. Ibland måste man kanske låta en spelserie vara. Man kan ju knappast överträffa de tidigare titlarna i serien rent kvalitétsmässigt.

Har inget emot att valve lägger ned spelutvecklandet till förmån för förläggandet. Steam är en mycket bra produkt imo.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem

Vadå "stött på problem", hur jäkla svårt kan det vara egentligen, ge oss HL3 nu!!!