Permalänk

Byt DNS - förstört min domän

Haj!
Nu är det så att jag håller på att fixa min hemsida.
Har även fixat med en egen e post med hjälp av g suit. Men för att det skulle fungera var jag tvungen att ändra min DNS på domän sajten iwantmyname.com till googles egna, nu fungerar mailen, men upptäckte nyss att min hemsida inte fungerar, vilket jag misstänker beror på att jag har ändrat DNS.
Jag har ju raderat min gamla DNS.
Har mailat iwantmyname och väntar på svar.
Men någon som kan svara redan nu om det är pga DNS ändringen som min hemsida fuckat up?
Pliiiss help (A)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dominohero:

Haj!
Nu är det så att jag håller på att fixa min hemsida.
Har även fixat med en egen e post med hjälp av g suit. Men för att det skulle fungera var jag tvungen att ändra min DNS på domän sajten iwantmyname.com till googles egna, nu fungerar mailen, men upptäckte nyss att min hemsida inte fungerar, vilket jag misstänker beror på att jag har ändrat DNS.
Jag har ju raderat min gamla DNS.
Har mailat iwantmyname och väntar på svar.
Men någon som kan svara redan nu om det är pga DNS ändringen som min hemsida fuckat up?
Pliiiss help (A)

Beroende lite på exakt vad du gjort så är det ju absolut möjligt att dina DNS-ändringar orsakat problemen.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av dominohero:

Haj!
Nu är det så att jag håller på att fixa min hemsida.
Har även fixat med en egen e post med hjälp av g suit. Men för att det skulle fungera var jag tvungen att ändra min DNS på domän sajten iwantmyname.com till googles egna, nu fungerar mailen, men upptäckte nyss att min hemsida inte fungerar, vilket jag misstänker beror på att jag har ändrat DNS.
Jag har ju raderat min gamla DNS.
Har mailat iwantmyname och väntar på svar.
Men någon som kan svara redan nu om det är pga DNS ändringen som min hemsida fuckat up?
Pliiiss help (A)

Tänk på att när du pillar på DNS-inställningar så kan det ta upp till 24h innan det slagit igenom hela vägen. Så om vissa saker fungerar och andra inte, kan mycket väl bero på det. Så man behöver antingen veta vad man håller på med eller ha bra tålamod för att vänta och se om det fungerar

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Du har antagligen lagt till Google DNS på fel ställe. Lägg tillbaka DNS:en som den var, din hemsida fungerar inte om den är fel. Googles DNS lägger du till som ett MX RECORD under din DNS hosting, och inte på din domänhost vilket du verkar ha gjort nu.

Permalänk
Skrivet av jetten:

Du har antagligen lagt till Google DNS på fel ställe. Lägg tillbaka DNS:en som den var, din hemsida fungerar inte om den är fel. Googles DNS lägger du till som ett MX RECORD under din DNS hosting, och inte på din domänhost vilket du verkar ha gjort nu.

Det är säkert! Skulle såklart ändra MX men har nog förvirrat ihop det.