Permalänk

Mms problem telenor.

Tjena jag har en Samsung galax s6. Jag kan skicka mms normalt men när det kommer till sms grupper så går det inte. Då får det en länk till Telenors hemsida där de måste ha ett användarnamn och lösenord för att se bilden. Alla andra i gruppen kan skicka där. Notera att vi alla i grupper har företags abonnemang men det e bara jag som inte kan. Har testat byta port och hela det köket men hjälper inte. Någon som har en aning om vad det kan vara. Tack på förhand mvh Dennis.

Permalänk
Medlem

@snusbosse: ring 222, kundtjänst

Permalänk
Medlem

Vanligtvis får ju den som skall öppna ett MMS en sådan länk, inte den som skickar.

Hur många är ni i gruppen? Kan du skicka till 2 stycken? 3? När slutar det fungera?

Tror inte det är någon vits med att använda andra inställningar än de som Telenor har på sin hemsida (APN). Skall inte behöva fipplas med sånt.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Skrivet av drwlz:

Vanligtvis får ju den som skall öppna ett MMS en sådan länk, inte den som skickar.

Hur många är ni i gruppen? Kan du skicka till 2 stycken? 3? När slutar det fungera?

Tror inte det är någon vits med att använda andra inställningar än de som Telenor har på sin hemsida (APN). Skall inte behöva fipplas med sånt.

Jag får ingen länk utan det är de andra i gruppen som får det. Vi är 10 st i den gruppen. Jag har kunnat skicka men det har slutat att fungera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av snusbosse:

Jag får ingen länk utan det är de andra i gruppen som får det. Vi är 10 st i den gruppen. Jag har kunnat skicka men det har slutat att fungera.

Kan du surfa (inte på Wi-Fi)?

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Skrivet av drwlz:

Kan du surfa (inte på Wi-Fi)?

Jag det kan jag. Jag kan ju skicka mms till mina kontakter men just i gruppen så kan jag inte.

Permalänk
Medlem

@snusbosse:

Låter skumt. Lika bra att kolla med Telenor.

Oftast strular MMS på grund utav fel APN eller kass mottagning / uppkoppling.

Visa signatur

Grubblare