Är min Iphone skärm fake eller original?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Går på hemförsäkringen.

Såklart har jag inte det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lennoz:

Såklart har jag inte det

Bara att bita i det sura och köpa en ny, eller begagnad, telefon då.

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläckman:

Bara att bita i det sura och köpa en ny, eller begagnad, telefon då.

Nejdå ingen ny mobil förrän jag har rätt ut det här imorrn med de!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lennoz:

Nejdå ingen ny mobil förrän jag har rätt ut det här imorrn med de!

Jobbar på en oauktoriserad verkstad, och även om displayen har ''Original Touch-LCD'' så kan kalibreringen i LCD:n skiljas från en Apple-Display
Apples-displayer är vad jag hört alltid kalibrerade så att alla skärmar ser exakt likadana ut (Speciellt de är ljusa färger, o speciellt de vita) med samma responstid på touchen,

Vissa gör om apple-displayer med krossade glas o monterar på ett nytt glas för att sedan reparera med dessa (Då man får bäst kvalité)
Men det låter som att du fått en som är inköpt direkt från fabrik och inte är kalibrerad,

Som föregående talare kan du fortfarande gå till apple för att byta ut skärmen för en kostnad av 1400:- tror jag dom tar för det, (Inte riktigt säker på denna front)

Är du inte nöjd ska du absolut gå o häva köpet/be dom sätta på en ny display,

Hoppas de löser sig,

Permalänk
Medlem

Okej så jag gick dit igen idag och sa som det var. De sa att det var en original LCD men inte skärm. Så jag kunde inte göra någonting. Så jag får ha den här skärmen tills vidare. Orkar inte betala en ny hos Apple då jag ändå kommer köpa en ny telefon i höst.

Permalänk

I have noticed something suspicious about gigamex that what made me create an account here, when I tried to fix my wife's phone, they made a mistake because they messed up with a professional, I have checked online and I have noticed something suspicious they have a lot of fake reviews or recension as you say in Swedish famous websites that create fake accounts to make up their reviews and this is very common, if you noticed there's one review for each account which is made me more suspicious about it, they are fake and they lie to people about the qualities they are using, I am definitely going there to take back my money.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Lennoz: Jag hade begärt pengarna tillbaka eller en ny skärm tills det är bekräftat att det ser normalt ut. Annars säg att du går till ARN eller hänvisar till Apple att dem säger att de säljer äkta skärmar.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

@Lennoz: Jag hade begärt pengarna tillbaka eller en ny skärm tills det är bekräftat att det ser normalt ut. Annars säg att du går till ARN eller hänvisar till Apple att dem säger att de säljer äkta skärmar.

Tror det är lite försent

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Tror det är lite försent

Hahaha, ojdå. Nu var det min tur att inte läsa årtalet på inläggen. Nu blir han nog nekad.
Hoppas det löste sig.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Hahaha, ojdå. Nu var det min tur att inte läsa årtalet på inläggen. Nu blir han nog nekad.
Hoppas det löste sig.

Haha. Jag glömde bort det och sedan så råkade jag tappa mobilen igen och då så gick inte att starta. Köpte därför en ny mobil. Så på ett sätt löste det sig.