Köpråd: Asus PG348Q, Omen x35 eller Acer x34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Mest av nyfikenhet, hur kan en skärm vara för lätt för en monitorarm och vad händer när så är fallet?

Den åker upp av sig själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Den åker upp av sig själv

Aha, så du har typ knutit fast den som en gasballong nu? Förtjänar nästan en bild va?

Permalänk
Skrivet av improwise:

Mest av nyfikenhet, hur kan en skärm vara för lätt för en monitorarm och vad händer när så är fallet?

Vad som händer är att monitor armen åker upp då monitorn är för lätt.Så min skulle funka fint om man låg i sängen och ville ha en monitor till tak/filmtittande.

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Skrivet av improwise:

Aha, så du har typ knutit fast den som en gasballong nu? Förtjänar nästan en bild va?

HAHAHAHA!
Skulle fan ha tänk på det själv om jag inte var så jäkla upprörd.
Så nej,ingen bild *Mutter mutter*
Min ghetto mod fixade allt,tog ett packsnöre från emballaget och band fast armen i önskvärt läge.
Flyttar inte runt den då jag sitter framför den men behövde mer plats på skrivbordet.

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem

Lite nyfiken varför OMEN x35 verkar stå så lågt i kurs? Rent visuellt är den ju i mitt tycke i särklass snyggast med sin "anti design". Den har väl en annan panel än övriga 2 men vet inte om det är någon större skillnad i praktiken?

Permalänk
Medlem

Suttit och tittat på OMEN X 35 i några dagar eftersom Komplett har sänkt priset med 22%, Tittade runt på andra Widescreens fast allt värkar princip vara samma specs, Varför jag vill ha just den är för att den är så mycket snyggare än resten av dom.
Och varför jag tvekar är för att jag är sugen på 4k men har bara en vanlig GTX 1080 och Asus ROG Swift PG35VQ sitter och väntar väl bara runt hörnet.

Några tipp's eller saker jag borde tänka på innan jag slår till?

Nuvarande setup: GTX 1080 waterforce, I7-3820, 16gb Ram och en 48" TV som skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TomenT:

Suttit och tittat på OMEN X 35 i några dagar eftersom Komplett har sänkt priset med 22%, Tittade runt på andra Widescreens fast allt värkar princip vara samma specs, Varför jag vill ha just den är för att den är så mycket snyggare än resten av dom.
Och varför jag tvekar är för att jag är sugen på 4k men har bara en vanlig GTX 1080 och Asus ROG Swift PG35VQ sitter och väntar väl bara runt hörnet.

Några tipp's eller saker jag borde tänka på innan jag slår till?

Nuvarande setup: GTX 1080 waterforce, I7-3820, 16gb Ram och en 48" TV som skärm.

Det tråkiga är väl att det bara är ett års garanti. :/ Känns lite snålt med tanke på vad man får lägga!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem

@lilu: Kanske lika bra att vänta på dom nya skärmarna och se vad dom nuvarande kommer ligga då.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TomenT:

@lakanet: Kanske lika bra att vänta på dom nya skärmarna och se vad dom nuvarande kommer ligga då.

Det lär ju inte komma något spännande förens Q2 2018, och ska man gissa lär väl de nya HDR skärmarna gå loss på 20K eller något där i krokarna.

Själv sitter jag och velar mellan AW3418DW, och Omen X35. De andra är på tok för fula

Permalänk
Medlem

Acer x34p kommer i mitten av december och den har inte hdr vad jag vet. Skulle dock vara trevligt om den hade haft HDR.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.