Permalänk

Mobil Dödar Mitt Nätverk

Hej! Har haft detta problemet över en vecka nu och börjar bli ganska irriterande.

Problemet: När jag ansluter till mitt WiFI med min mobil (Oneplus 3) så tappar min router länken till internet.
Har provat att fabriksåterställa routern men det gjorde ingen skillnad.

Har googlat i flera dagar men hittar inga svar.. Är det någon som varit med om något liknande? Alla tips och Idéer mottages tacksamt!

Mvh Magnus

Visa signatur

CPU: 9700K 4,9Ghz Kylning:Custom Vatten MB: Gigabyte Z390 Elite GFX: RX6900 XT

Permalänk
Medlem

Har du några andra trådlösa enheter som du kan testa med?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av fiskebulle:

Har du några andra trådlösa enheter som du kan testa med?

Skickades från m.sweclockers.com

När mina vänner ansluter med sina telefoner så fungerar allt som det ska.

Visa signatur

CPU: 9700K 4,9Ghz Kylning:Custom Vatten MB: Gigabyte Z390 Elite GFX: RX6900 XT

Permalänk
Rekordmedlem

Är routern kabelansluten till internet och vad är det för router ? Ansluter du datorn med kabel eller wifi ? Har du aktiverat internetdelning eller en dhcp server på telefonen ? Använder alla prylar dhcp eller har du nått som du själv konfat i lanet ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Är routern kabelansluten till internet och vad är det för router ? Ansluter du datorn med kabel eller wifi ? Har du aktiverat internetdelning eller en dhcp server på telefonen ? Använder alla prylar dhcp eller har du nått som du själv konfat i lanet ?

Routern är kabelansluten till ett bryggat modem från telia. Datorn är ansluten med kabel.
Har inte aktiverat något på telefonen. Alla prylar använder dhcp.
Det är alltså inte wifi som dör utan routern tappar uppkopplingen.

Internet kommer tillbaka av sig själv efter ca 20 sekunder när man stänger av wifi på mobilen.

Visa signatur

CPU: 9700K 4,9Ghz Kylning:Custom Vatten MB: Gigabyte Z390 Elite GFX: RX6900 XT

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Darkreaver:

Routern är kabelansluten till ett bryggat modem från telia. Datorn är ansluten med kabel.
Har inte aktiverat något på telefonen. Alla prylar använder dhcp.
Det är alltså inte wifi som dör utan routern tappar uppkopplingen.

Internet kommer tillbaka av sig själv efter ca 20 sekunder när man stänger av wifi på mobilen.

Du kan alltså logga in i routern och konstatera att den tappat anslutningen på wanporten ? Har du dsl så du måste ha smarten som modem eller kan du prova att koppla bort den eller prova att bara använda den ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Du kan alltså logga in i routern och konstatera att den tappat anslutningen på wanporten ? Har du dsl så du måste ha smarten som modem eller kan du prova att koppla bort den eller prova att bara använda den ?

Precis. Den indikerar både i ui och med led på själva routern, byter färg från grön till röd.

Har dsl så måste tyvärr ha deras utrustning..

Visa signatur

CPU: 9700K 4,9Ghz Kylning:Custom Vatten MB: Gigabyte Z390 Elite GFX: RX6900 XT

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Darkreaver:

Precis. Den indikerar både i ui och med led på själva routern, byter färg från grön till röd.

Har dsl så måste tyvärr ha deras utrustning..

Har du provat att bara använda smarten för det verkar ju som det är nån störning som slår ut nån av apparaterna så du bör ta reda på om det är din egen router eller smarten som störs ut så du kan fixa rätt pryl.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.