Permalänk

En fråga om Origin?

Hej min dotters kusin har Origin precics som min dotter, men kusinens origin ser inte ut att ha alla funktioner som:
Ingen Butik?
Ingen Flik med hitta vänner

så hur kan jag fixa detta eller har hon en "light" version av origin?
bägge spelar nämligen sims men de vill kunna chatta i spelet sinsemellan
tacksam för all hjälp
Med vänlig hälsning
Petri

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Låter som en version (troligen samma program men låser sig vid inloggning) för icke-myndiga. Kolla föräldrar kontroll eller kontakta EA, de har faktiskt bra support.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk

Ska denna föräldra kontroll finnas i Origin eller i datorns inställningar?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Det verkar vara en rätt vanligt förekommande bugg om man googlar lite. Lösningen enligt representanter från EA är att tömma cachen, ominstallera programmet och alltid köra Origin som administratör men vissa påstår att inte ens det hjälper.

Kan vara värt ett försök i alla fall och det verkar ju ha hjälpt flera personer. Man behöver tydligen inte installera om spelen heller utan det räcker med bara själva klienten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk

det visade sig att kusinen är för ung och därav inte har tillgång till hela Origin
men tack så hemskt mycket för all hjälp

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Ush ja, kommer ihåg att jag hade samma problem när jag först skaffade origin, det var störande som f*n.

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]