Google Pixel 2 hittar ut på bild och får pris – kostar från 6 500 kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Så du ska kunna poppa på bästa sätt i kollektivtrafiken, till dina medresenärers glädje. Såklart.

Skickades från m.sweclockers.com

ok, väldigt off topic men - Grattis ! Föräldraledig Du vet väl hur man överklockar en 1-åring? Byt ut kvällens välling mot kaffe latte med extra socker i....

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem

Fick precis moderkortet utbytt på min Nexus 5x så då har jag kanske 18 månader til innan den boot loopar igjen, men om jag skulle köpa en telefon med stock Android i dag skulle jag hellre välja Nokia 8. Samma CPU, lika mycket RAM, bättre upplösning men 1000 kr billigare.

Pixel 2 behöver ha någon riktig killer feature för att bli intressant.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

Fråga till er insatta :
Ni som har importerat telefoner tidigare, likt förra Pixel ex, vart vänder ni er? Tyskland, England?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse Laserman:

Fick precis moderkortet utbytt på min Nexus 5x så då har jag kanske 18 månader til innan den boot loopar igjen, men om jag skulle köpa en telefon med stock Android i dag skulle jag hellre välja Nokia 8. Samma CPU, lika mycket RAM, bättre upplösning men 1000 kr billigare.

Pixel 2 behöver ha någon riktig killer feature för att bli intressant.

Kikar också på Nokia 8, men vill ändå se vad pixel har att erbjuda, även om dom inte kanske inte konmef hit i första hand utan mellanhänder.
Vad pixel behöver är som du säger en riktig fester, Nokia har priset på sin sida och då det är troligtvis samma hårdvara behöver dom nånting lockar. Nokia har dessutom också lovat snabba uppdateringar, oreo till 8 sägs komma innan septembers slut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag gillar min Pixel XL och jag tycker faktiskt modell två ser helt OK ut.
Det är kul med något som är lite annorlunda utseendemässigt. Visserligen har jag i regel alltid ett skal på så för egen del förstår jag inte vredeståget som tuffar på i full fart.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Jag gillar min Pixel XL och jag tycker faktiskt modell två ser helt OK ut.
Det är kul med något som är lite annorlunda utseendemässigt. Visserligen har jag i regel alltid ett skal på så för egen del förstår jag inte vredeståget som tuffar på i full fart.

Får jag fråga vart du köpte din?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MatsDahlgren:

Jo, jag är riktigt nöjd med min Nexus 6P - kunde ha fått haft 4 GB ram för att vara perfekt och framtidssäkrad. Vi som har den fick Android 8 i helgen

Samma här. Tror dock att vi har haft lite tur med våra exemplar.
Efter Oreo så började min som många andras reboota slumpmässigt runt 30% gränsen. Gjorde en fabriksåterställning och nu funkar den finemang igen.

Permalänk
Medlem

@RVX: Självklart.
Jag citerar mig själv ifrån Swedroids forum.

"Det kan jag leta upp tror jag.
Se dock till att välja "rätt".
Vad jag minns (köpte i Juni) så har den säljaren flera att välja på i olika skick, så se till att välja den som det står "Sealed" eller om det var "Unopend" på.
Jag vet nämligen inte hur de begagnade/uppfräschade ser ut.
Men jag återkommer lite senare med URL.

http://www.ebay.com/usr/flip4shop
Jag kollade bara snabbt igenom säljarens lista och det finns för stunden inga "sealed" eller "unopend" till salu.
Men titta in med jämna mellanrum."

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@Patrasket: Hur många lurar har du haft med stereohögtalare då? Tycker det är en enorm skillnad och min gamla 6P ger en S8 rejält på nosen.

Ingen faktiskt, bara bekanta som har haft. Tror inte heller någon av dom var en 6P.

Kan bara prata för mig själv, alla har vi olika användningsområden för en telefon.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

@Bruce Wayne: Självklart.
Jag citerar mig själv ifrån Swedroids forum.

"Det kan jag leta upp tror jag.
Se dock till att välja "rätt".
Vad jag minns (köpte i Juni) så har den säljaren flera att välja på i olika skick, så se till att välja den som det står "Sealed" eller om det var "Unopend" på.
Jag vet nämligen inte hur de begagnade/uppfräschade ser ut.
Men jag återkommer lite senare med URL.

http://www.ebay.com/usr/flip4shop
Jag kollade bara snabbt igenom säljarens lista och det finns för stunden inga "sealed" eller "unopend" till salu.
Men titta in med jämna mellanrum."

Tack för svar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrasket:

Ingen faktiskt, bara bekanta som har haft. Tror inte heller någon av dom var en 6P.

Kan bara prata för mig själv, alla har vi olika användningsområden för en telefon.

Har en 6p och 6 innan det, och det är verkligen skillnad. Det må vara en simpel grej, men det ger faktiskt mervärde. Speciellt om de tar bort 3.5mm så det inte blir lika tillgängligt. Nu syftar jag såklart inte på tågresan, jag åker inte tåg normalt men där är väl hörlurar att föredra såklart...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vem tror dom att dom är? Apple, Samsung? Alltså priserna på telefoner har blivit helt galna, hur kan en 10.000:- telefon anses vara en ersättare till Nexus? Skulle inte Pixel ersätta Nexus?
Vad ska man välja om man vill ha Vanilla Android, snabba uppdateringar och till ett vettigt pris? (cirka 4000:-)

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Vad ska man välja om man vill ha Vanilla Android, snabba uppdateringar och till ett vettigt pris? (cirka 4000:-)

Motorola och Nokia verkar ha Vanilla Android iallafall väldigt nära och även till förmånliga priser i det spannet som du har

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

@Cooling23: Håller med. Man tycker att ett så stort företag som Google borde åtminstone ha en designer som säger "Ehhhh, den här designen ser ut att vara från pre-2010"

Permalänk
Medlem

@Patrasket: Då förstår jag varför du inte inser mervärdet. För mig som kört BT lurar sen 2013 kanske så spelar 3,5mm jacket väldigt liten roll.

Skrivet av fiskebulle:

Mobiltelefonpriserna har verkligen blivit orimliga.

Vila i frid Nexus.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Snogge:

1080p skärm på 5" för 6500 spänn? Tack och hej Google, ni försöker spela i fel segment. RIP nexus

Skickades från m.sweclockers.com

Nexus var inte direkt billiga däremot.

Permalänk
Medlem

Vad är det för super-duper lagring telefonerna utrustats med ifall man får hosta upp 1000 spänn för att lägga till ytterliggare 64GB?
1000 kr får du ju en 250GB SSD för...

Visa signatur

JAG ÄR LIVRÄDD FÖR ATT LEVA & JAG ÄR DÖDSRÄDD FÖR ATT DÖ

Permalänk
Medlem
Skrivet av simkev:

Vad är det för super-duper lagring telefonerna utrustats med ifall man får hosta upp 1000 spänn för att lägga till ytterliggare 64GB?
1000 kr får du ju en 250GB SSD för...

Guldpressade latinum-minnen.

Permalänk
Medlem

Varför ska man lägga ut 10 000 på en telefon när det finns telefoner som Moto g4plus som kostar 1500?

Permalänk
Medlem

Ingen hörlursuttag och på tok för dyrt.
Nej blir en fet pass på dessa. Min 6P får hänga med ett tag till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Telefontillverkarna har väl märkt att de kan ta vilka priser som helst när majoriteten ändå tar telefonen på avbetalning tillsammans med dyra abonnemang. Back in the days fick man höra hur man skulle passa sig för ”1kr erbjudandet”, vilket innebar abonnemang och bindningstid, och idag tar folk abonnemang och höga månadskostnader för givet.

Då kostade det 12kr/minut att ringa och surfa gjorde man via WAP. Idag är ju flat rate praxis. (tom. surf inom EU numera) Operatörerna är nog prispressade så det räcker.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

hoppas att det inte bara är jag som tycker att designen är löjligt lik iphone 7

Visa signatur

Moderkort: GeForce 970 | GeForce GTX 970 4G | AMD FX 8350 Eight-core processor | Cooler Master MasterFan Pro 140 AP | HyperX Fury 8gb x2 | WD Desktop Blue 1tb, WD Desktop Black 2tb | Coolermaster G750M | Windows 10 | HyperX Cloud II | Speedlink Decus Limited Edt | Exibel GKX-5 |

Permalänk
Medlem

nu när apple har uppfunnit trådlös laddning så hoppas jag google kan kopiera detta snabbt. verkar smidigt.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk

Nexus 5 är den bästa telefonen som jag någonsin har haft. Att de här telefonerna är besläktade med den är helt sjukt. Nexus var ett briljant koncept, fattar inte varför de la ner det till förmån för raka motsatsen......

RIP NEXUS!!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@Patrasket: Hur många lurar har du haft med stereohögtalare då? Tycker det är en enorm skillnad och min gamla 6P ger en S8 rejält på nosen.

Stereohögtalare är fullständigt meningslöst på en telefon där elementen sitter några tiotals millimeter ifrån varandra.
Det blir mono oavsett om elementen i sig är stereo.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Stereohögtalare är fullständigt meningslöst på en telefon där elementen sitter några tiotals millimeter ifrån varandra.
Det blir mono oavsett om elementen i sig är stereo.

Ett alternativ som vissa modeller, exempelvis iPhone, kör med är ju att ha högtalare både i botten och i toppen av telefonen, då blir det betydligt mer än några millimeter det handlar om och vettigare med stereo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brillorm:

Avsaknaden av hörlursuttag gjorde inte denna lur speciellt attraktiv.

Jag får scouta vidare för en värdig ersättare till min Nexus 6.

Precis håller med, dock har jag Nexus 5x:en, blir ju att försöka hitta en annan modell. Tyvärr

Visa signatur

Dator 1: CPU i7 5820K@4.6Ghz|GIGABYTE X99 Gaming 5|Crucial ballistic 2x4GB 2400MHz, 2x8GB Crucial ballistic 2400MHz|Corsair AX750|ASUS Strix GTX 1070 |Intel 520 120GB|Intel 330 180GB |Intel 335 180GB |Seagate 1000GB | Phanteks Enthoo Primo |Kingston V300 240GB | Creative SB X-Fi

Permalänk
Medlem
Skrivet av heddan:

Då kostade det 12kr/minut att ringa och surfa gjorde man via WAP. Idag är ju flat rate praxis. (tom. surf inom EU numera) Operatörerna är nog prispressade så det räcker.

Skickades från m.sweclockers.com

Svenska operatörer är inte prispressade. Var ju inte så länge sedan som telejättarna blev misstänkta för kartellbildning.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Stereohögtalare är fullständigt meningslöst på en telefon där elementen sitter några tiotals millimeter ifrån varandra.
Det blir mono oavsett om elementen i sig är stereo.

Vet inte vilken telefon du syftar på, men både Nexus 6 och 6P har högtalarna i ovan och underkant av skärmen drygt en decimeter ifrån varandra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av MatsDahlgren:

ok, väldigt off topic men - Grattis ! Föräldraledig Du vet väl hur man överklockar en 1-åring? Byt ut kvällens välling mot kaffe latte med extra socker i....

Tack! Det är redan tillräcklig kamp med nattsömn, så sparar den där överklockningen..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av pasen:

Vet inte vilken telefon du syftar på, men både Nexus 6 och 6P har högtalarna i ovan och underkant av skärmen drygt en decimeter ifrån varandra.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja och det är fortfarande för nära. Det ger ingen stereoupplevelse då ljudbilden blir för smal.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch