Gamingdator 23-25k coffee lake

Permalänk
Medlem

Gamingdator 23-25k coffee lake

Tjena

Var här för ett tag sen och fick rådet att vänta till coffee lake. Och nu ser det ju ut som att jag kanske får vänta ännu längre, men det gör inte så mycket.

Hade tänkt plocka ihop en burk för 23-25k.

Detta har jag hittils, tankar? snabb SSD för boot osv, den andra för andra spel då jag inte är någon fil-hoarder.

Räknar med 5.5-6.5k för en 8700k och ett medelbra z370.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/10752353/

Permalänk
Medlem

Tänk på att kylaren väger ca 1.3 kg så den kommer inet inte att montera pga risk för fraktskador.
De monterar endast kylare upp till 750 gram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baptisten:

Tänk på att kylaren väger ca 1.3 kg så den kommer inet inte att montera pga risk för fraktskador.
De monterar endast kylare upp till 750 gram.

De kan montera och skicka till butik jag har frågat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bodorio:

De kan montera och skicka till butik jag har frågat

Dåså:) Fan så gött:)

Permalänk
Avstängd

@Bodorio: Chassit har ingen plats för optiska enheter, så den får inte plats. Sen kan du skippa NVMe disken, den kommer inte bidra med något i en speldator.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

@Bodorio: Chassit har ingen plats för optiska enheter, så den får inte plats. Sen kan du skippa NVMe disken, den kommer inte bidra med något i en speldator.

Hmm okej, kanske kör på en större av den andra varianten då.

Optiska: Behövs det nuförtiden? Om man skulle få för sig att formatera eller nånting. Skippar hellre den om jag kan än att byta till ett större chassi om jag ska vara ärlig.

Permalänk
Medlem

Nej finns absolut ingen anledning att köra optiskt idag. Blir bara ett onödigt liv varje gång du drar igång datorn. Formatera och installera OS gör du via USB idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bodorio:

Hmm okej, kanske kör på en större av den andra varianten då.

Optiska: Behövs det nuförtiden? Om man skulle få för sig att formatera eller nånting. Skippar hellre den om jag kan än att byta till ett större chassi om jag ska vara ärlig.

Och om du mot förmodan någon gång i framtiden behöver en/vill ha en så kan du köpa en extern som du kopplar fast via USB då du behöver den.

Permalänk
Medlem

Gjort om lite nu:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/10752538/

Permalänk
Medlem

@Bodorio: Kanske ett billigare Grafikkort?
Palit 1080 Ti Jetstream

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

@Bodorio: Kanske ett billigare Grafikkort?
Palit 1080 Ti Jetstream

Valde att lägga lite extra på det eftersom jag vill ha det tyst och så bra som möjligt som det är nu hamnar jag perfekt inom min planerade budget.

Tack för input dock!

Permalänk

Om du väljer 750w modellen istället få du 3 år längre garanti.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 8700k. gtx 1070ti. 16gb ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Nej finns absolut ingen anledning att köra optiskt idag. Blir bara ett onödigt liv varje gång du drar igång datorn. Formatera och installera OS gör du via USB idag.

Det finns faktiskt en bra anledning. Behöver man något bootbart som man ska "bränna" är ofta problemet med USB-minnen att alla man har ligger det en massa skit på som man inte vågar radera eller ens vill engagera sig i för studen. Problemet när man skapar bootbar USB-media är att allt innehåll alltid raderas.

Med 50 DVD-skivor på en spindel är det alltid bara att slänga på en skrivbar skiva, man kan sedan även skriva på skivan med en tuschpenna vad man nu lägger på den. Inte heller det är praktiskt möjligt med ett USB-minne. Ska man använda något man bränt tidigare på en USB-sticka fungerar det heller aldrig pga att man gjort något annat med minnet i efterhand.

Jag skulle därför inte vilja vara utan en DVD-brännare om jag inte tvunget måste.