Forumdelen sponsras av

Två skärmar, två olika bilder, samma grafikkort?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004

Två skärmar, två olika bilder, samma grafikkort?

hej,

Har ett 1080 TI kort där jag skulle vilja kunna koppla två skärmar (med olika bild).

såhär:

Jag vill kunna spela och fixa med datorn på min monitor som är kopplad via displayport. Vidare så skulle jag vilja koppla in min TV via HDMI för att kunna titta på film/streaming tjänster (närmare bestämt fotbollen idag).

Är det möjligt? hur går jag i så fall tillväga?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Hutter:

hej,

Har ett 1080 TI kort där jag skulle vilja kunna koppla två skärmar (med olika bild).

såhär:

Jag vill kunna spela och fixa med datorn på min monitor som är kopplad via displayport. Vidare så skulle jag vilja koppla in min TV via HDMI för att kunna titta på film/streaming tjänster (närmare bestämt fotbollen idag).

Är det möjligt? hur går jag i så fall tillväga?

Tjena,

Borde väl gå om man ställer in bildskärm inställningar till main på ena.

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 16GB ||
|| GTX 970 4GB G1 GAMING ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
||Samsung SSD 850 EVO 500GB || Western Digital Green 1TB ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bålsta
Registrerad
Nov 2010

Koppla in din TV som vanligt sen trycker du på WINDOWS + P och väljer Utöka/Extend för att utöka ditt skrivbord till TVn.

Sen kan du bara dra över Chrome eller valfri app till TV
(eller använda WINDOWS + Piltangerna upprepade gånger åt höger eller vänster för att flytta runt fönster, använd sen WINDOWS + Piltangent upp för att maximera)

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004

Låter rimligt. Det löser även olika utgångar (HDMI/Display port) delen ?

Tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Hutter:

Låter rimligt. Det löser även olika utgångar (HDMI/Display port) delen ?

Tack!

Ja, du kan fritt blanda anslutningar. Har HDMI (TV), DVI-D (Bildskärm 1) och DP (Bildskärm 2) kopplade till min dator och kan använda de olika skärmarna till olika saker samtidigt.

..:: trickeh2k ::.. https://youtube.com/c/trickeh2k Windows 10 Pro - i7 8700k (delid) @ 5Ghz - ASUS Prime Z370-A - 16GB G.Skill Trident Z DDR4 CL14 3000Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 1080Ti FTW3 Hydrocopper - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, 3TB Seagate Barracuda - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004

Strålande! som gammal tekniker borde jag fixa det utan att fråga, men var rätt länge sedan jag var inne i den svängen.

tackar!