Två skärmar, två olika bilder, samma grafikkort?

Permalänk
Medlem

Två skärmar, två olika bilder, samma grafikkort?

hej,

Har ett 1080 TI kort där jag skulle vilja kunna koppla två skärmar (med olika bild).

såhär:

Jag vill kunna spela och fixa med datorn på min monitor som är kopplad via displayport. Vidare så skulle jag vilja koppla in min TV via HDMI för att kunna titta på film/streaming tjänster (närmare bestämt fotbollen idag).

Är det möjligt? hur går jag i så fall tillväga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hutter:

hej,

Har ett 1080 TI kort där jag skulle vilja kunna koppla två skärmar (med olika bild).

såhär:

Jag vill kunna spela och fixa med datorn på min monitor som är kopplad via displayport. Vidare så skulle jag vilja koppla in min TV via HDMI för att kunna titta på film/streaming tjänster (närmare bestämt fotbollen idag).

Är det möjligt? hur går jag i så fall tillväga?

Tjena,

Borde väl gå om man ställer in bildskärm inställningar till main på ena.

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Medlem

Koppla in din TV som vanligt sen trycker du på WINDOWS + P och väljer Utöka/Extend för att utöka ditt skrivbord till TVn.

Sen kan du bara dra över Chrome eller valfri app till TV
(eller använda WINDOWS + Piltangerna upprepade gånger åt höger eller vänster för att flytta runt fönster, använd sen WINDOWS + Piltangent upp för att maximera)

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Låter rimligt. Det löser även olika utgångar (HDMI/Display port) delen ?

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hutter:

Låter rimligt. Det löser även olika utgångar (HDMI/Display port) delen ?

Tack!

Ja, du kan fritt blanda anslutningar. Har HDMI (TV), DVI-D (Bildskärm 1) och DP (Bildskärm 2) kopplade till min dator och kan använda de olika skärmarna till olika saker samtidigt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Strålande! som gammal tekniker borde jag fixa det utan att fråga, men var rätt länge sedan jag var inne i den svängen.

tackar!