Vad ska jag göra för att få lägre temperaturer? Kommer jag få lägre temps?

Permalänk

@FlygarStenen: Ja! Detta var det tack så mycket!

Permalänk

@Falcon: Jojo jag vet men det vars så att jag köpte ett 1070 ist xd strix

Permalänk

@L-stream: Inte längre, @flygarstenen hjälpte mig

Permalänk

@Falcon: Det är lungt fick hjälp

Permalänk

Hörni tack alla för era svar nu funkar allt finfint! Tack för all hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BraapBraap:

@Falcon: Det är lungt fick hjälp

Javisst, vill du köra "balanserat" på din desktop, varsågod.
Räkna med att det påverkar fps osv också...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BraapBraap:

Kommer graderna att sänkas på processorn då nya grafikkortet kommer "generera" 25 grader mindre värme? Kanske är ute och cyklar men låter inte det rätt så logiskt ändå?

Njaäaäaää...

Temperatur är inte ett mått på 'värmemängd'; det är bara en siffra på temperaturen just för mätstället. Teoretiskt skulle du kunna ha ett grafikkort som drar 5W som var 85 grader varmt eller ett grafikkort som drar 5000W som är 85 grader varmt...

Dock i det här fallet stämmer det ju att ett 1060 genererar avsevärt mycket mindre värmemängd än ett R9 290, så om grafikkortet spiller ut all varmluft i chassit kommer din processortemperatur att sjunka om grafikkortets effektutveckling minskas.

Hur mycket är svårt att säga, men det lär vara mätbart iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Javisst, vill du köra "balanserat" på din desktop, varsågod.
Räkna med att det påverkar fps osv också...

Skulle balanserad powerplan påverka FPS??? har aldrig märkt någon som helst skillnad i spel.
Direkt när man startar spelen hoppar proppen upp på max turboläge, har aldrig sett något annat scenario än det.

kan du visa exempel på att det skulle påverka spelprestandan negativt på en Intel baserad dator?

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem

@p_stman: Instämmer med dig. Med balanserat så känner ju processorn av om det görs något avancerat eller inte, när man bara hänger på skrivbordet går min ner till 800, sedan om jag startar ett spel slår den på turbo-läge och ligger på maxturbo hela tiden.

Visa signatur

Asus STRIX Z370-F - 8700k@5.0GHz - H100iv2 - 32GB LPX@3200MHz -GTX 1080Ti - EVGA Supernova 750 G3 - FD Meshify C