Wolfenstein II: The New Colossus

Permalänk
Avstängd

Elgiganten 229 kr.
Digital deluxe version 309 kr!!
Blir ett köp idag.😄😄

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk

Skit buggigt spel, många skriver om dualweild bugg som gör att båda vapen hamnar till vänster och till slut försvinner högra helt.
Hände precis mig och när jag behöver använda annat vapen som yxan eller granat, vet tyvärr inte vilken av dessa då spelet crashar direkt.
Så nu sitter jag fast på banan där man åker upp med någon kapsel och ska förstöra en fläkt för att komma vidare på luftskeppet.. Trycker jag yxa, crash, trycker jag granat, crash..
fungera hur bra som helst innan dualweild buggen, sen bara skit.

Skitspel

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Avstängd

Spelet är ju ingen höjdare tycker jag. Drog igenom det i helgen och det finns så många Cringe grejer i spelet. Skämten dör halvvägs igenom oftast med några undantag och varken Nazisterna eller motståndsrörelsen är något att hänga i granen. Motståndsrörelsen förlorar det mesta av sin själ redan i början av spelet när en viss karaktär dör och på ett tvingat sätt ersätter den med någon ifrån dagens politiska läge och där efter så går mitt intresse ner för att båda sidorna liknar varandra och den enda karaktären i spelet som man har något sympati för behandlas som skit av bägge sidorna.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Spelet är ju ingen höjdare tycker jag. Drog igenom det i helgen och det finns så många Cringe grejer i spelet. Skämten dör halvvägs igenom oftast med några undantag och varken Nazisterna eller motståndsrörelsen är något att hänga i granen. Motståndsrörelsen förlorar det mesta av sin själ redan i början av spelet när en viss karaktär dör och på ett tvingat sätt ersätter den med någon ifrån dagens politiska läge och där efter så går mitt intresse ner för att båda sidorna liknar varandra och den enda karaktären i spelet som man har något sympati för behandlas som skit av bägge sidorna.

är väl snarare du som är en torrboll som inte kan se det roliga i spelet? sett till betygen online så verkar ju spelet riktigt bra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

är väl snarare du som är en torrboll som inte kan se det roliga i spelet? sett till betygen online så verkar ju spelet riktigt bra.

ja för spel journalister ger ju alltid rätt betyg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av _Merc_:

Vad är det som gör ditt betyg mer rätt?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Vad är det som gör ditt betyg mer rätt?

så varför gör mitt betyg mig till en torrboll? Den är väll lika relevant som alla andra.

Visa signatur

Radeon VII.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av _Merc_:

så varför gör mitt betyg mig till en torrboll? Den är väll lika relevant som alla andra.

Det vet jag inte, det kommenterar jag inte. Däremot skriver du att andras betyg är fel, vilket implicerar att ditt skulle vara "mer rätt".

Varför då, undrar jag?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Det vet jag inte, det kommenterar jag inte. Däremot skriver du att andras betyg är fel, vilket implicerar att ditt skulle vara "mer rätt".

Varför då, undrar jag?

nu sätter du ord i mun.

Visa signatur

Radeon VII.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av elp:

Snabbfråga - tänkte inhandla Wolfenstein nu på BF men undrar om det är spelbart på min "antika" rigg...?
Ska man tro minimum systemkrav så ska det ju inte lira.
CPU: 3570K
GPU: GTX770 4 Gb
16 Gb ram

Allt körs i stock!

Någon som sitter på liknande burk och kan lira detta spel med behållning?

Utan att sitta med en liknande rigg tror jag att det går bra, spelet är lättdrivet, kräver dock en del minne, både arbetsminne och grafikminne, du har båda dessa.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av _Merc_:

nu sätter du ord i mun.

Okej, så då menade du på allvar att alla speljournalister alltid sätter rätt betyg. Vet inte om det låter så vettigt, det heller.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Okej, så då menade du på allvar att alla speljournalister alltid sätter rätt betyg. Vet inte om det låter så vettigt, det heller.

jag tycker det är rätt så uppenbart att jag inte tycker att de har satt rätt betyg på spelet.

De flesta spel får bättre än vad de är i närheten av.

Visa signatur

Radeon VII.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av _Merc_:

jag tycker det är rätt så uppenbart att jag inte tycker att de har satt rätt betyg på spelet.

De flesta spel får bättre än vad de är i närheten av.

Okej, för du skrev i förra inlägget att så inte var fallet... Strunt samma, jag ska inte märka ord.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Utan att sitta med en liknande rigg tror jag att det går bra, spelet är lättdrivet, kräver dock en del minne, både arbetsminne och grafikminne, du har båda dessa.

Bug o bock!
Jag gamblade faktiskt o inhandlade spelet under BF.
Har dock inte hunnit bänka mig med det än men känns betryggande att få det utlåtandet.
Tack igen!

Permalänk
Avstängd

Jag ser också framemot att spela detta.
Har endast tankat ner det på Steam än så länge,Men vintern är lång.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Flyter som smält smör på min PC i sig i Ultra/1080p. Snittar runt 80-100 fps. Kul spel för övrigt, men är ju en typisk korridorshooter. Smaken är som baken.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Så började nyss spela spelet... Älskade första och Old Blood, de och DOOM är verkligen återgången till old-school shooters som jag älskade.

Men dra mig baklänges vad buggigt det är för mig. Kör ett GTX 980 med senaste drivrutinerna och alla andra potentiella lösningar på problemet men jag får ändå random krascher titt som tätt. Jag tog bort intro/splashscreens då spelet ibland brukade hänga i den första redan...

Nu kan jag åtminstone spela i en stund innan det random låser sig.

Ingen verkar ha hittat en perfekt lösning på detta ännu trots att det funnits länge nu vilket suger för spelet i sig verkar väldigt bra det jag hunnit lira.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PsyCor:

Så började nyss spela spelet... Älskade första och Old Blood, de och DOOM är verkligen återgången till old-school shooters som jag älskade.

Men dra mig baklänges vad buggigt det är för mig. Kör ett GTX 980 med senaste drivrutinerna och alla andra potentiella lösningar på problemet men jag får ändå random krascher titt som tätt. Jag tog bort intro/splashscreens då spelet ibland brukade hänga i den första redan...

Ingen verkar ha hittat en perfekt lösning på detta ännu trots att det funnits länge nu vilket suger för spelet i sig verkar väldigt bra det jag hunnit lira.

Weird. Hade inga såna problem. Samma GPU.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av PsyCor:

Ush, låter jobbigt.. Jag har faktiskt inte haft några krascher med datorn i signaturen. Har du provat en clean install av drivrutiner till grafikkortet?

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5700X3D RAM Corsair Vengance 32GB @ 36000 MHZ
GPU Gigabyte 4070 Super Gaming OC Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Ush, låter jobbigt.. Jag har faktiskt inte haft några krascher med datorn i signaturen. Har du provat en clean install av drivrutiner till grafikkortet?

Yes, har testat både clean med senaste och en äldre jag hade kvar på datorn för att se om det gjorde någon skillnad men det gjorde inget

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _Merc_:

Användarnas recensioner är oftast mer rättvisande.

I många fall så är det enorma kontraster mellan dem.

Jag vet att man oftare höll med speljournalisterna förr i tiden jämfört med idag.

Permalänk
Medlem

Finns det något enkelt sätt att låsa upp alla enigma missions, dvs nåt cheat eller nåt (för PC)? Har varken tid eller ork att hålla på att fjanta runt med Enigma maskinen

Permalänk
Medlem

Finns uppdrag som går väldigt fort som du repeterar. Men finns liten vits göra dem om du inte gillar spelet.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Finns uppdrag som går väldigt fort som du repeterar. Men finns liten vits göra dem om du inte gillar spelet.

Vadå inte gillar spelet? Jag gillar inte Enigma-maskin fjanteriet, det är för folk med för mycket fritid (liksom pussel och alla former av handarbete ). Enigmapoäng verkar man kunna fixa rätt enkelt men sen ska man som jag förstått det ändå behöva lägga tid på Enigma maskinen?

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av improwise:

Vadå inte gillar spelet? Jag gillar inte Enigma-maskin fjanteriet, det är för folk med för mycket fritid (liksom pussel och alla former av handarbete ). Enigmapoäng verkar man kunna fixa rätt enkelt men sen ska man som jag förstått det ändå behöva lägga tid på Enigma maskinen?

Jo, det stämmer. Men själva enigma pusselspelen är väldigt enkla så det tar knappt någon tid.

Däremot är uppdragen du låser upp med hjälp av dem helt värdelösa. Det är bara återanvända delar av banor från spelet med en vanlig officer du ska ha ihjäl. That's it

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5700X3D RAM Corsair Vengance 32GB @ 36000 MHZ
GPU Gigabyte 4070 Super Gaming OC Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Jo, det stämmer. Men själva enigma pusselspelen är väldigt enkla så det tar knappt någon tid.

Däremot är uppdragen du låser upp med hjälp av dem helt värdelösa. Det är bara återanvända delar av banor från spelet med en vanlig officer du ska ha ihjäl. That's it

Förutom om du gör alla och då låser upp en helt ny bana... Så det finns en poäng med att göra dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Du lägger ju ner kanske två sekunder på enigma maskinen och välja uppdrag? Sen spelar du spelet. Begriper inte. Enigma spottar bara ut sig liknande uppdrag du gör 99 % av tiden

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Ah, ok, ännu mindre anledning att lägga tid på det då. Tack för info.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Ah, ok, ännu mindre anledning att lägga tid på det då. Tack för info.

När du gjort alla låser du upp en helt ny bana som inte är med i vanliga spelet med nya typer av fiender. Så kommer det finns en anledning...