Permalänk
Medlem

Vilka saker är annorlunda i Classic exakt?

Finns det ett LFG system eller måste man kommunicera igen?
Är träden balanserade eller är det så att warrior/rogue med ZG+ vapen har monopol på super dps / pvp?
Är druider fortfarande botten dps / medioker helare?
Är pvp ranken fortfarande baserad på att spela BGs 21 timmar om dagen?
Är resilience med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fey:

Vilka saker är annorlunda i Classic exakt?

Finns det ett LFG system eller måste man kommunicera igen?
Är träden balanserade eller är det så att warrior/rogue med ZG+ vapen har monopol på super dps / pvp?
Är druider fortfarande botten dps / medioker helare?
Är pvp ranken fortfarande baserad på att spela BGs 21 timmar om dagen?
Är resilience med?

LFG system - nej (tack och lov)
Talent trees - 3 olika träd varav oftast en är superior pve och en i pvp.
Druider- bra healers. Feral är oftast bara med för att ge crit buff.
Pvp- japp, farming gäller om man vill bli rank 14. Rank 11-12 är dock inga större problem att nå via vettig farming.
Resilience- nej inte i vanilla.

Visa signatur

🖥Intel Core i5-8600k / Asus ROG Strix Geforce GTX 1080 8gb / Asus Prime Z370-A / 2x Corsair Vengeance LPX 16gb / Samsung 970 EVO 500gb / 1TB HDD / Seasonic Focus+ 750W / Noctua NH-U12S / Fractal Design C

🖥 Ryzen 5 3600 / RTX2060 / Asus ROG Strix B450-F / HyperX Fury rgb 6gb 3200MHz / Kingston A200 1tb / Coolmaster Hyper 212 Black Edition / Corsair TX550M 80+ gold / Phanteks Eclipse P400A

🖥 Razer Blade Base 15"

Permalänk
Medlem

@Fey Det finns inget automatiskt LFG system eller resilience. Vill du nå rank14 behöver du bo i battlegrounds under lång tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fey:

Vilka saker är annorlunda i Classic exakt?

Finns det ett LFG system eller måste man kommunicera igen?
Är träden balanserade eller är det så att warrior/rogue med ZG+ vapen har monopol på super dps / pvp?
Är druider fortfarande botten dps / medioker helare?
Är pvp ranken fortfarande baserad på att spela BGs 21 timmar om dagen?
Är resilience med?

1. Inget LFG, du måste använda chatten.
2. Träden år så balanserade de var i slutet av classic, precis innan TBC släpptes. Då de baserar spelet på patch 1.12.
3. Druider var aldrig en bra dps class i classic, så ja.
4. Jag läste något om att det skulle finnas battlegroups. Det gör det svårt att organsera honorcap som många har gjort på privatservrar, för att undvika att man behöver spela 21h om dagen. Så förmodligen kommer det krävas extremt mycket spenandes i battelground om du vill nå rank14.
5. Resilence kom först i TBC, så nej det finns inte med.

Permalänk
Medlem

Okej, det var en blandad kompott.

Mycket härligt att slippa LFG system, tycker de förstörde väldigt mycket. Jag har endast glada minnen av att leta grupp i Orgrimmar (jag var tank, brorsan helare).
Det är lite oroande att träden går efter tbc. Som jag minns det så var balansen helt skit när de släppte patchen precis innan tbc.
Jag hade dessutom hoppats att det skulle vara bättre balans. I pvp så var fördelen helt tokig för framförallt warriors som skalade nåt så in i helvete med vapnen, och en Dark Edge of Insanity mosade en tank på under fem sekunder och allting annat på 2. Hade hoppats att den delen skulle korrigerats. Samma sak med druider fast i andra riktningen; feral var aldrig konkurrenskraftig i varken pvp eller dps. Det skulle vara roligt om de fick sig en liten buff, till och med något så simpelt som +X% ökad skada/skalning med AP på alla attacker. Bara att ligga inom 15% av skadan som mage/rogge kunde trycka ut skulle räcka.

Annars har jag höga förhoppningar. Tycker classic var den bästa versionen av spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av john_doe:

Har inte haft mitt wowkonto aktivt på väldigt länge, och classic är det jag har väntat på i alla år....

Har även en väldigt gammal dator (har inte spelat på väldigt länge) med i5-760 processor, 8gb ddr3 och ett gtx 470 grafikkort den enda vettiga i specen är en 256gb Samsung 850 Pro disk. Kommer det att fungera bra/ok?

BfA är även rejält mycket mer krävande än vad classic kommer att vara.
Alla modeller och texturer har ju dragits upp till max i BfA, medan classic har kvar samma "artwork" som 2004.
Men med bonusen av en modern spelmotor som driver allt, d.v.s. multitrådat och DX12.

Så ge din gamla dator en chans, tror nämligen att det kan fungera rätt bra.
Men vill du byta nånting så byt grafikkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

BfA är även rejält mycket mer krävande än vad classic kommer att vara.
Alla modeller och texturer har ju dragits upp till max i BfA, medan classic har kvar samma "artwork" som 2004.
Men med bonusen av en modern spelmotor som driver allt, d.v.s. multitrådat och DX12.

Så ge din gamla dator en chans, tror nämligen att det kan fungera rätt bra.
Men vill du byta nånting så byt grafikkortet.

Ok ska se om jag kan komma över ett begagnat gtx 970 eller dylikt i så fall, men får prova få se hur det fungerar först.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Nivity:

Vilka kioskmongos som köper konto på PRIVATE server skit som när som helst kan stängas ner osv.

Varför? man spelar för det är kul.

Vissa saker gillar folk lägga pengar på.

Spelat på vissa av serverna som varit uppe i över 10 år.

Om man har råd varför i skulle man inte få läggar pengar på sånt?

Synsättet är väldigt fint btw.

Jag tycker tvärt om retail är ren skit efter MoP. så går aplicera på samma sätt, suttit lirat med flera top spelar på priv server och polare genom massa år och är bästa ever rent kul jag haft i spel.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Varför? man spelar för det är kul.

Vissa saker gillar folk lägga pengar på.

Spelat på vissa av serverna som varit uppe i över 10 år.

Om man har råd varför i skulle man inte få läggar pengar på sånt?

Synsättet är väldigt fint btw.

Jag tycker tvärt om retail är ren skit efter MoP. så går aplicera på samma sätt, suttit lirat med flera top spelar på priv server och polare genom massa år och är bästa ever rent kul jag haft i spel.

För det är inget officiellt, och de kan ta ner de precis när som helst.
Även något blizzard har pushat ex.

Så ja, i mina ögon är det korkat att lägga flera tusen på några private server som det finns absolut noll bakom.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Nivity:

För det är inget officiellt, och de kan ta ner de precis när som helst.
Även något blizzard har pushat ex.

Så ja, i mina ögon är det korkat att lägga flera tusen på några private server som det finns absolut noll bakom.

Så för att det inte är officiellt så kan man inte ha igång sakerna länge och konsekvent?
Eller ha hög kvalité?
Alla som spelar top end på private pve eller pvp vet att dom kan stänga ner när som helst och att dom tar en risk.
Vi alla vet om detta och det är inget problem för det FINNS inget alterantiv till 1xp rate cata, woltk, tbc, MoP.
ifall man vill spela detta.

Korkat göra saker man tyckker är kul oavsett om sakerna har per se inget värde egentligen?
Så typ allt som har men konsumering att göra?

Va menar du med detta "några private server som det finns absolut noll bakom."

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Senast jag var på SweClockers seriöst var när jag letade Guild i Star Wars: The Old Republic. Vad tror ni om att hitta någon social men ändå ambitiös guild i WoW Classic? Alla som ska spela det verkar vara veteraner som vill ha den där nostalgin medan jag snarare bara vill uppleva ett "Vanilla" WoW som jag aldrig gav chansen. Om ni vet några guilds som rekryterar så hojta gärna. Jag är en ambitiös gamer som har stor erfarenhet men som ändå vill kunna njuta nu när jag äntligen får testa Vanilla WoW. Ska till och med försöka läsa på lite lore och spela igenom W3 igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Varför? man spelar för det är kul.

Vissa saker gillar folk lägga pengar på.

Spelat på vissa av serverna som varit uppe i över 10 år.

Om man har råd varför i skulle man inte få läggar pengar på sånt?

Synsättet är väldigt fint btw.

Jag tycker tvärt om retail är ren skit efter MoP. så går aplicera på samma sätt, suttit lirat med flera top spelar på priv server och polare genom massa år och är bästa ever rent kul jag haft i spel.

vilken privat server har varit uppe i över 10 år ?

Visa signatur

||ASUS Z390-Formula||9900K@5.0Ghz||360(60MM)+280+120mm EKWB Custom loop (9Fans)||32GB corsair dominator 3000mhz cl15||X2 RTX 2080TI EKWB||asus hyper m.2 x16||X2 970 EVO 1TB||960 EVO 500GB||Corsair ax1600i||Corsair 500D RGB||
Monitor: ACER X27 4K 144HZ

Permalänk
Hedersmedlem

*Rekryteringsinlägg raderade*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag har idag inget konto aktivt, testade logga in i battle.net appen och enligt vad jag förstår ska där finnas classicinstallationen att ladda ner men jag ser bara PTR och vanliga wow klienten samt starteredition. Tänkte förbereda inför release och installera classic, måste man ha ett aktivt subscribtion för att se installationen eller hur är det tänkt att fungera? Om möjligt så vill jag helst inte ha hela retailversionen installerad. Sjukt taggad, wowclassic släpps under delar av min semester iaf.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Skrivet av john_doe:

Jag har idag inget konto aktivt, testade logga in i battle.net appen och enligt vad jag förstår ska där finnas classicinstallationen att ladda ner men jag ser bara PTR och vanliga wow klienten samt starteredition. Tänkte förbereda inför release och installera classic, måste man ha ett aktivt subscribtion för att se installationen eller hur är det tänkt att fungera? Om möjligt så vill jag helst inte ha hela retailversionen installerad. Sjukt taggad, wowclassic släpps under delar av min semester iaf.

Classic kan laddas ner självständigt utan att behöva ladda hem retail. Ska finnas i en "drop-down" meny på wow-sidan i battlenet-klienten. Jag har det installerat (har dock en aktiv sub) så vet inte om det kanske krävs.

Det finns två drop-downs, en för att välja ptr osv sen en där du kan välja mellan retail eller classic. Finns inte den så krävs nog en aktiv sub.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kastroullen:

Classic kan laddas ner självständigt utan att behöva ladda hem retail. Ska finnas i en "drop-down" meny på wow-sidan i battlenet-klienten. Jag har det installerat (har dock en aktiv sub) så vet inte om det kanske krävs.

Det finns två drop-downs, en för att välja ptr osv sen en där du kan välja mellan retail eller classic. Finns inte den så krävs nog en aktiv sub.

Skickades från m.sweclockers.com

Som jag förstod det så verkar det bara vara de som fått beta invite som ser och kan ladda ner classic WoW. Jag har iaf inte det optionet.

Permalänk
Inaktiv

Läste lite på blizzards hemsida ang

"STRESS TEST SCHEDULE*"

Stress Test 1: Wed May 22–Thurs May 23
Stress Test 2: Wed Jun 19– Thurs Jun 20
Stress Test 3: Date To-Be-Determined

Är det någon som vet något mer om detta och gäller det för alla dvs "open beta" liknande test?

Permalänk
Medlem

@anon186265: stresstest 3 skulle varit den 27:e juli, men de ändrade det. det kommer vara öppet för >alla< som jag förstått det. (om du har en aktiv sub antar jag)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m4gnify:

@Peterpanik: stresstest 3 skulle varit den 27:e juli, men de ändrade det. det kommer vara öppet för >alla< som jag förstått det. (om du har en aktiv sub antar jag)

Se där ja tack för svar!

Skit också. Jag får väl vänta tills det släpps då. Blir till att titta på youtube klipp och twitch under tiden

Permalänk
Skrivet av zaibuf:

Som jag förstod det så verkar det bara vara de som fått beta invite som ser och kan ladda ner classic WoW. Jag har iaf inte det optionet.

Jag har inte fått beta-invite men kan ladda ner classic-klienten. Märkligt ifall ni inte kan göra det ännu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Läste lite på blizzards hemsida ang

"STRESS TEST SCHEDULE*"

Stress Test 1: Wed May 22–Thurs May 23
Stress Test 2: Wed Jun 19– Thurs Jun 20
Stress Test 3: Date To-Be-Determined

Är det någon som vet något mer om detta och gäller det för alla dvs "open beta" liknande test?

Skrivet av m4gnify:

@anon186265: stresstest 3 skulle varit den 27:e juli, men de ändrade det. det kommer vara öppet för >alla< som jag förstått det. (om du har en aktiv sub antar jag)

Kasst att dom annonserar datum och sedan skjuter upp det.
Undras hur många som subbat lite tidigare för att kunna leka lite på stresstesten ? -.-
Snart är det ju så nära release att det inte är någon poäng att ha en stresstest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Kasst att dom annonserar datum och sedan skjuter upp det.
Undras hur många som subbat lite tidigare för att kunna leka lite på stresstesten ? -.-
Snart är det ju så nära release att det inte är någon poäng att ha en stresstest.

Enda anledningen till att dem sköt upp det var att senaste Retail Raiden var uppe och ingen hade tagit sista bossen i Mythic en, ny har dock Method tagit det så kommer nog snart nytt datum

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kastroullen:

Jag har inte fått beta-invite men kan ladda ner classic-klienten. Märkligt ifall ni inte kan göra det ännu.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kan bara välja World of Warcraft till vänster och WoW1 Starter Edition / WoW2 EU World of Warcraft i högra.
Har dock ingen subscription och äger inte BfA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaibuf:

Jag kan bara välja World of Warcraft till vänster och WoW1 Starter Edition / WoW2 EU World of Warcraft i högra.
Har dock ingen subscription och äger inte BfA.

Jag har inte sub eller bfA kollade igår och kunde ladda hem Classic.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Jag har inte sub eller bfA kollade igår och kunde ladda hem Classic.

Hmm undrar om det är något fel om man inte ser nedladdningen i battlenet appen, jag installerade appen häromveckan och har inte haft någon subscribtion igång på säkert 5år.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Svensktiger:

Kasst att dom annonserar datum och sedan skjuter upp det.
Undras hur många som subbat lite tidigare för att kunna leka lite på stresstesten ? -.-
Snart är det ju så nära release att det inte är någon poäng att ha en stresstest.

Precis så tänker jag! Det är ju bara 26 dagar kvar om jag mins rätt... rätt onödigt att köpa en månad för att lira en dag. Där emot finns det en fördel och man kan skapa 3 karaktärer med sitt namn då på de servrar man ska spela på. Det är väl den enda fördelen jag ser haha

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dekkan:

Jag har inte sub eller bfA kollade igår och kunde ladda hem Classic.

Skrivet av john_doe:

Hmm undrar om det är något fel om man inte ser nedladdningen i battlenet appen, jag installerade appen häromveckan och har inte haft någon subscribtion igång på säkert 5år.

Tittade igår. Kan inte heller ladda ner någon WoW classic. Antar det är för "subscribers only"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Tittade igår. Kan inte heller ladda ner någon WoW classic. Antar det är för "subscribers only"?

Det är nog något annat isf. Vore konstigt om det är sub only men att jag kan ladda hem. För jag är inte sub och har inte vart det på flera år.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Det är nog något annat isf. Vore konstigt om det är sub only men att jag kan ladda hem. För jag är inte sub och har inte vart det på flera år.

The version that they see on the launcher is for players who don't have the beta, so they can uninstall the stress test clients that were registered to their accounts.
The live Classic client is planned to be added in the coming weeks, and that will be open for all players to use to log in.

Quote från en GM.

Så, det verkar vara stress test client. Inte den officiella classic clienten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaibuf:

The version that they see on the launcher is for players who don't have the beta, so they can uninstall the stress test clients that were registered to their accounts.
The live Classic client is planned to be added in the coming weeks, and that will be open for all players to use to log in.

Quote från en GM.

Så, det verkar vara stress test client. Inte den officiella classic clienten.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok men borde inte ni se den också? Oavsett om det är stress test klienten?

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1