Black Friday 2017 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThunderSharp:

Jag har inte fått något. Beställde för typ 1 timme sedan jag med. Har du fått något?

Köpte för 10min sen och fick den direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Har skrivit om det förut, men jag måste ha hamnat precis i någon brytpunkt då jag beställde för 99kr men fick en orderbekräftelse på 1699kr, och självklart ville jag inte ha tangentbordet till originalpris.

Orderbekräftelse eller beställningsbekräftelse?

Permalänk
Medlem

Ett annorlunda Black Friday tips; Jag har inte hittat någon annan biltillverkare som kör rabatt idag, men Jaguar har rabatt på två modeller.
https://www.jaguar.se/blackfriday

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem

Fuck me jag drog ett 1080Ti nu på Inet.

Jag skulle ju inte köpa något...

18 kvar! Skynda er!

Visa signatur
Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av MrNubcake:

Orderbekräftelse eller beställningsbekräftelse?

Ahh, beställningsbekräftelse var det visst, är det någon vital skillnad?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Hjälp, är inte så värst insatt i datorer. Men vilken av dessa två laptops lämpar sig bäst för video/fotoredigering (premiere,photoshop,after effects), lär även bli en hel del gaming. Tacksam för svar,eller tips om bättre/billigare alternativ.

Dessa två är det som jag har kikat på: http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=2BS11EA...
Eller
http://cdon.se/hemelektronik/asus-rog-strix-gl702vm-ba195t-ba...

Permalänk
Medlem

Tack för tipset om gottebiten, aldrig hört talas om sidan haha.
Köpte 5 marabou 250gram och 1 flak fanta lemon (typ ingen säljer dom här förutom dyra ställen som hemmakväll) så 69kr för 24 var ett fynd

Permalänk

Blir inte klok på detta o söker lite hjälp. Någon som sett ett par over/around ear hörlurar utan lullul (bluetooth, mikrofon, knapphelveten) som kan vara vettig till en mobil? Det är en djungel.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Pluggar bara in den i väggen som vanligt som jag förstått det.

Jo men tänkte sätta den under golvsockeln vid vasken men därifrån måste man ju dra strömmen :/
Det ger sig nog, mest lite svårt att lämna tillbaka öppnad produkt på Jula.

Permalänk

Produkt: XBOX ONE X - Endast för verifierade Swec-medlemmar
Länk: https://www.inet.se/produkt/6335139/microsoft-xbox-one-x-1tb-swecbf17-totalt-50st
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3733710
Pris: 4699

Visa signatur

Chassi: CM NR200P White | PSU: CM V550 SFX | MoBo: B550 | CPU: R5 5600 | RAM: 32GB | GPU: RTX 4060

Permalänk

Skönt att man köpte ett GTX 1080 på Singles Day från Komplett för 4399kr nu när man sett vilka rabatter de var som kom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Tack för tipset om gottebiten, aldrig hört talas om sidan haha.
Köpte 5 marabou 250gram och 1 flak fanta lemon (typ ingen säljer dom här förutom dyra ställen som hemmakväll) så 69kr för 24 var ett fynd

Fanta Lemon är den mest underskattade blandläsken för vuxna drycker

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Det här var otroligt roligt...Får man fråga hur många skopor som skräpar i lådorna där hemma? Högklassigt inlägg.

Don't hate the player, hate the game.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ahh, beställningsbekräftelse var det visst, är det någon vital skillnad?

Står såhär i mailet:
OBS: Detta är inte en orderbekräftelse, utan endast en kopia av vad vi har registrerat i din beställning. Orderbekräftelsen kommer på email, så snart ditt paket är klart till att skickas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ahh, beställningsbekräftelse var det visst, är det någon vital skillnad?

Orderbekräftelse, får du typ när dom skickat det.
Har du fått det för 99kr i beställningsbekräftelse så han du lägga beställning under kampanjen dom hade, var svaret jag fick. Och då får du också ett för det priset.
Nu var ju ditt fall annorlunda så kul dom faktiskt gav dig ett för det priset i efterhand, det är bra service.

Inte handlat på proshop förr direkt. Men kundtjänst svarade typ direkt även under BF när jag ringde, var trevlig som sören.
Så antar man får ha dom med som val på butik hädanefter.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNubcake:

Fanta Lemon är den mest underskattade blandläsken för vuxna drycker

Indeed, älskar den

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThunderSharp:

Jag har inte fått något. Beställde för typ 1 timme sedan jag med. Har du fått något?

Jag beställde för snart 5 timmar sedan. Inget... "Faktura"

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

El-giganten fortsätter lura folk på pengar. Och ingen som läser detta bör någonsin betala för deras "Optimering".

Att de kallar det för "Kalibrering" är lurendrejeri. El-G kalibrerar inte alls, utan utgår från ett enda exemplars (inte ditt exemplar) inställningar som de kopierar till andra exemplar. Dessa inställningar är framtagna under fel premisser, via en Spyder-mätare och medföljande steg-för-steg-programvara. Det vill säga att de inställningar som tas fram är felaktiga eftersom de är framtagna utan kunskap om vad bild och färgstandard är.

Detta är som att du skulle gå till Dressman och betala för att skräddarsy din kostym. Fast den är inte skräddarsydd efter din kropp utan efter någon annans kropp. Där den så kallade skräddaren dessutom har tagit måtten efter en orangutang.

En kalibrering i ordets rätta bemärkelse, innebär att ditt exemplar har kontrollerats, mätts upp och justerats till att nå så nära färgstandard som möjligt. Då ska det också finnas ett protokoll som visar exakt hur ditt exemplar mäter och vilka inställningar som är genomförda, vilken mätare som användes och så vidare. Mätprotokollet ser ut ungefär som mina färgmätningar i skärmtesterna eftersom det är just det vad det handlar om. Att kalibrera mot en färgstandard.

Pröjsar man pengar till El-Giganten betalar man i grunden för att få en sämre bild än vad du själv kan googla fram och läsa i tester från rtings.com, flatpanels, hdtvtest och liknande grundliga tester.

Var och frågade om tjänsten på plats och frågade om det rörde sig om riktig kalibrering i hemmet. De svarade att den självklart är riktig men görs i affären....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ludwig.Jansson:

Skönt att man köpte ett GTX 1080 på Singles Day från Komplett för 4399kr nu när man sett vilka rabatter de var som kom

Ruggigt bra pris, typ 1400 :- billigare än vad jag köpte det för, Inets Sweclockers rabbat på TI just nu är ju också väldigt fiin, skulle helt klart slagit till om jag inte köpt ett 1080 redan.

Permalänk
Medlem

Tydligen rejält rekord hos Elgiganten trots kass rea: https://computersweden.idg.se/2.2683/1.693270/elgiganten-blac...

Folk låter sig luras!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp.. tänkte välja ett Mesh-nätverk och Asus lyra ser ju trevligt ut.
Men jag förstår inte skillnaden mellan Lyra och Lyra mini mer än detta:

Mini:
AC1300 enhanced AC performance : 400+867 Mbps
Inbyggd antenn x 3
MIMO technology
2.4 GHz 2 x 2
5 GHz 2 x 2

Lyra:
AC2200 ultimate AC performance : 400+867+867 Mbps
Inbyggd antenn x 7
MIMO technology
2.4 GHz 2 x 2
5 GHz-1 2 x 2
5 GHz-2 2 x 2

Har ett hus på 160kvm tre våningar med källare vill kunna surfa överallt ink. lite utanför huset... är Lyra värt 600:- mer än Mini??

Permalänk
Medlem

@FiftyFifty:
Skulle bra gärna se den beställningen. Satt inne på komplett hela dagen och deras billigaste 1080 kostade 5390, vilket blev 4390 med rabatten. Hur fick du 4100? Demo-ex?

Skrivet av zeg:

Rätt nöjd att jag köpte 1080 för 4400kr på kompletts 11/11 rabatt nu i alla fall.
Ångrar jag inte köpte mer jox då

Har du fått hem ditt? Mitt har varit restat hela tiden...

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 7 1800x @Stock | GTX 1080 WINDFORCE OC | ASUS ROG B350F GAMING | Vengeance LPX Black 16GB DDR4 @ 2933MHz | BeQuiet! Straight Power 80+ Gold 680W | Samsung 960 EVO 250GB + Seagate Barracuda 1TB @ 7200rpm | Noctua NH-U9B SE2 | ASUS ROG Swift PG278QR GSYNC 1440p @144Hz | Acer 27" K272HLE 1080p @60Hz

Permalänk

Finns det någon tillgångsgaranti på Elgigantens erbjudanden? Var lite sugen på SteelSeries 840 men verkar ha tagit slut?

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/pc-gaming...

Visa signatur

Case Ghost S1 Limestone || CPU Ryzen 2600x || GPU RTX 2080 FE
SSD Samsung 1TB 860 m.2 || PSU Corsair SF600 v2 || MB Asus X470-I Gaming
RAM G.Skill Trident Z 16GB CL14 3200MHz ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Var och frågade om tjänsten på plats och frågade om det rörde sig om riktig kalibrering i hemmet. De svarade att den självklart är riktig men görs i affären....

Och när jag ställde lite frågor om priser för TV-kanaler och parabol så ljög de så näsan sprack. Det är fullkomligt ok att inte veta svaret på alla tusen frågor som dumma kunder ställer men då ska man vara man nog att erkänna det...

Permalänk
Medlem

Knep ett moderkort på inet, tackar för tipset!

Permalänk
Skrivet av Barbaskoen:

Finns det någon tillgångsgaranti på Elgigantens erbjudanden? Var lite sugen på SteelSeries 840 men verkar ha tagit slut?

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/pc-gaming...

Är en produkt slut och du inte har beställt så finns det ju ingen garanti som ger dig ett exemplar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Tydligen rejält rekord hos Elgiganten trots kass rea: https://computersweden.idg.se/2.2683/1.693270/elgiganten-blac...

Folk låter sig luras!

Nu vet jag inte vilken butik det rörde sig, men såg en rubrik på DN om att folk var ute och körde bil i rabatterna i Värmdö i "rea-kaoset"...

Permalänk
Skrivet av Math-ematics:

Är en produkt slut och du inte har beställt så finns det ju ingen garanti som ger dig ett exemplar

Normalt sett har väl Elgiganten 3 dagars tillgångsgaranti men har svårt att tro att det kan uppfyllas under Black Friday.