Black Friday 2017 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Skrivet av makatech:

Hmmm, det går inte att beställla LG OLED65C7V längre från Elgiganten, stämmer det?

Stämmer olden som netonet hade också sålde slut, Fan måste ha sålts 3000 lg oleds idag...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

En godiskedja med en vanlig hemsida och 12000 likes på Facebook. Vad känns suspekt?

Kollar man dessutom upp företaget är det registrerat 1986, vinstmarginal etc är okej. Det är nog absolut inget konstigt men bra att ta det säkra före det osäkra.

Permalänk
Medlem

@Rokkoko

Skrivet av justabit:

Kollar lite på den där Gottebiten men den känns inte helt legit. Betalningssidan är inte krypterad och de identiferar sig som "Handelsbanken" i BankID. Känns illavarslande när de vill att man ska ange kortdetaljer direkt på sidan. Jag tror jag hoppar min beställning på marabou. Är det någon som beställt tidigare därifrån?

Det + att en person har reggat sig på Sweclockers bara för att länka deras "BF-erbjudande".

Jag bara uppmanar folk att vara försiktiga med vem dom ger sina kortuppgifter till helt enkelt. Att dömma av mängden citeringar jag fått så är det tydligen ett problem.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jnihlen:

Är det samma skärmdump som någon länkade i morse/natt eller har inet gjort så här på flera produkter? Kan man inte rapportera sånt här till typ konsumentverket, för det är väl olagligt?

Vet inte om det är samma. Denna skapade jag själv nyss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolrazz:

Att kolla historiken på produkter på prisjakt hur de stora butikerna höjer priserna för att sedan sänka till ett "pang erbjudande" gör än mörkrädd.

Min polare trodde han gjorde ett bra klipp på sin skräm hos inet, det gjorde han ju uppenbarligen inte.

https://www.n0.se/v/f/76cdf_capture.png

Fast det där var nog inte speciellt uppseendeväckande eller länkade du fel bild?

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0l0m0n:

Danke! Äntligen ägare av ett 1080ti!

Gött för dig
Lätt irriterad man blir när man letat efter just 1080ti hela dagen när man haft tid på jobbet och helst något av dessa Strix, bara för att se att det kräver det en speciellt länk till just @Inet som jag kollat igenom så många gånger.

Permalänk

Är denna såld av Amazon ?

https://www.amazon.de/gp/product/B0777VJGZD/ref=ox_sc_act_tit...

BTW så tog någon den sista för nu kommer det inte in en ny leverans före December 1

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem

Dispatched from and sold by Amazon. Gift-wrap available.

Permalänk

min ps4 kontroller havererade förra veckan...... sänkt pris på alla kontrollers utom just till ps4... inte fan vill man ge 5-600 för en ny sån!

Permalänk
Medlem

Amazon produkter från Lufthansas webbshop.
Echo, Echo Plus, Dot, Fire TV stick mfl.
10 Euro för frakt till Sverige

https://www.worldshop.eu/en/page/newsletter?p=mWvTuRyGVk0

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Stämmer olden som netonet hade också sålde slut, Fan måste ha sålts 3000 lg oleds idag...

Förstår inte riktigt hur Elgiganten krånglat till det?

"Denna produkt går för närvarande inte att beställa för hemleverans eller collect@store. Du kan se lagerstatus för varuhusen genom att klicka på länken "Se lagerstatus i varuhusen"
Fraktalternativ presenteras i kassan"

Man får upp att TVn (OLED55C7V) faktiskt finns i Värmdö men det går ändå inte att boka upp den eller beställa den, irriterande, alla knappar är utgråade trots att inte klockan är 24:00.

"Stockholm, Värmdö (5+)"

Har Elgiganten gjort det så att man var tvungen att gå till butik för att köra LG OLED????

Alla Elgigantens butiker stänger väl 19 eller 20 eller har de längre öppettider idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNewsV2:

Är denna såld av Amazon ?

https://www.amazon.de/gp/product/B0777VJGZD/ref=ox_sc_act_tit...

BTW så tog någon den sista för nu kommer det inte in en ny leverans före December 1

Jawohl, 298,33 euro inkl. frakt.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Köpte en och hoppas det går bra att skala bilden, dock på PC vill man ha hög upplösning om man sitter nära en så stor skärm.

Jag köpte med en skärm.. Bara frågan är om man bör skaffa ett Radeon grafikkort nu

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför alla ska envisas med att säga att i USA har de minsann 50% rabbat på allting under Black Friday. Ta en titt på Best Buy t.ex, finns inte så mycket intressant där inte https://www.bestbuy.com/?intl=nosplash

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av MinscS2:

@Rokkoko

Det + att en person har reggat sig på Sweclockers bara för att länka deras "BF-erbjudande".

Jag bara uppmanar folk att vara försiktiga med vem dom ger sina kortuppgifter till helt enkelt. Att dömma av mängden citeringar jag fått så är det tydligen ett problem.

Betalningen går via secure.ecster.se.

Deras kakor körs som det ska på sidan även om själva gottebiten.se är kass så går inte betalningen osäkert

Permalänk
Medlem

Godisbiten är dit alla normän åker och köper godis vid gränsen i svinesund ( Strömstad) skulle säga väldigt trovärdig sida Kanske den största fysiska godis affären i Sverige?

Permalänk
Skrivet av Calma:

Jag ringer banken på måndag och beställer ett nytt kort, problem löst.
Har t.f flyttat alla pengar. Kanske lite väl paranoid men lika bra.

Betalningen går via secure.ecster.se. Det är inget skumt vad jag kan se. Kollar du vad som körs på gottebiten.se så ser du vilka kakor som ligger där också

Permalänk
Medlem

Missade inets "Netgear Arlo Startpaket " någon som sett några andra övervaknings kameror ?

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk

Är det något jag ska tänka på innan jag beställer denna ? https://www.amazon.de/gp/product/B0777VJGZD/ref=ox_sc_act_tit...

Tull och elektronikskatt och sånt åker jag väl inte på för att det är inom Eu va ?

Mvh David 10 sek från köp knappen

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNewsV2:

Är det något jag ska tänka på innan jag beställer denna ? https://www.amazon.de/gp/product/B0777VJGZD/ref=ox_sc_act_tit...

Tull och elektronikskatt och sånt åker jag väl inte på för att det är inom Eu va ?

Mvh David 10 sek från köp knappen

Nepp, så kör på! Priset du ser är priset du betalar, inga andra avgifter!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheNewsV2:

Är det något jag ska tänka på innan jag beställer denna ? https://www.amazon.de/gp/product/B0777VJGZD/ref=ox_sc_act_tit...

Tull och elektronikskatt och sånt åker jag väl inte på för att det är inom Eu va ?

Mvh David 10 sek från köp knappen

nej, det är bara och beställa, betala i Euro i slutet så slipper du påslag för växling

Permalänk
Medlem

Så typiskt att jag ska missa erbjudandet @Inet hade på 1080 Ti.. verkar inte finnas andra rabatter på den heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Nepp, så kör på! Priset du ser är priset du betalar, inga andra avgifter!

Priset är nog för att skicka i Tyskland. 298,33 euro betalade jag.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av tapaza80:

Jag har testat 2 ggr att köpa den får felmeddelande kopplat till mitt kort. Har pengar och det är "öppet", har du lyckats?

Amazon bokar eller drar inte pengar förrän när de skickar leveransen, spelar ingen roll om du öppnar innan (tror jag).

Hmm, undra om man ska avbeställa ps4 från cdon för 3666kr och ta från Amazon istället...

Permalänk
Medlem

det jag köpt idag

Kudde hos sova 70%

Corsair Carbone Air 240
Kraken montering för vattenkylning GTX 980
Corsair H55 vattenkylning
Ingen rabatt men erbjudande att betala om 6 månader utan några avgifter.

Permalänk
Medlem

@Math-ematics:
Gottebiten är absolut ingen konstig butik.
Säljer väldigt mycket till grossister.
ägarna bakom hittar du här http://orvelin.se/
Har haft att göra med dom genom jobbet och dom är absolut inga skojjare.
Hoppas det känns bättre

Visa signatur

störst går först.....

Permalänk

@status-418: hur blir jag verifierad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Priset är nog för att skicka i Tyskland. 2988,33 euro betalade jag.

Det var ett helsikes jävla överpris för en PS4 Pro!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

@Rokkoko

Det + att en person har reggat sig på Sweclockers bara för att länka deras "BF-erbjudande".

Jag bara uppmanar folk att vara försiktiga med vem dom ger sina kortuppgifter till helt enkelt. Att dömma av mängden citeringar jag fått så är det tydligen ett problem.

Jag håller med dig. Det finns en anledning varför Google card autofill inte accepterar sidan; den anses osäker då den inte kör SSL. Jag rekommenderar, precis som du, andra att inte fylla i kortuppgifter på sidan. Sedan går det att diskutera varför man skulle vilja låta Google autofill:a sitt kortnummer men det är en annan diskussion.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det har varit sjukt dåligt med RAM-minnen. Skulle vilja ha några på 3200MHz 2x8 GB, men inte sett några sådana idag.