Permalänk
Medlem

Vilse i skärmdjungeln

Tja!

Drog hem en ny burk under den svarta fredagen. Nu planerar jag att roffa åt mig en skärm under mellandagarna.

Jag är dock rätt osäker på exakt vad jag vill ha. Spelar rätt mycket, men ser även serier och redigerar lite bilder/video. Då jag spelar är det främst Rainbow Six Siege, Pillars of Eternity och ibland lite Skyrim.

Det jag är ute efter är minst 24", inte under 1440p samt 144 hz eller mer. Frågan som uppstår är dock vad tusan jag vill ha mer specifikt? Är lite peppad på curved ultrawide, hur fungerar den tekniken? Bu eller bä? Räcker det med 144 hz eller är det värt att gå direkt på 240? Och sist men inte minst, har hört att 4k är rätt ovärt i dagsläget, "räcker" det med 1440p?

Har ingen satt budget och kan lätt tänka mig något beggat, men ska som sagt kika på mellandagsrean med för att se om något lossnar.

Är det någon som har förslag på skärmar så låt mig gärna höra. Berätta även gärna hur ni resonerar kring mina frågor ovan.

Permalänk
Medlem

Jag kör curved 3440x1440 IPS och gillar det som fasen. Blir rätt dyrt dock om du ska ha G-Sync och hög Hz med det.

Permalänk
Medlem

@hypermode: Får man fråga vad du rockar för skärm?

Permalänk
Medlem

Ingen gamingskärm, Dell UltraSharp U3415W. Jättetrevlig bild och jag gillar formatet. Tror inte du blir missnöjd med ultrawide.