Permalänk
Medlem

ute efter ny primär skärm

Hejsan alla Sweclockare!

har för tillfället en dell U2711 skärm som jag tänkt använda som sekundär skärm istället för typ surf,film osv. och sen skaffa mig en ny primär skärm för spelandet.

det jag är ute efter är följande

27"
1440p
ej TN
min 120hz
G-sync
budget........tja 10-12k antar jag

det jag funderar på dock är.

Nuvarande 5 eller så skärmarna som stämmer på mina krav släpptes för över 1år sedan, är det några nya bättre skärmar med samma specs som kommer i framtiden? Vill varken gå ner eller upp i upplösning då 1080p på 27" känns för lågt, och upp vill jag inte heller gå då jag inte kommer kunna driva spelen i native, och att skala ner brukar aldrig resultera i bra bildkvalitet.

Av vad jag kan se här så ser det inte ut som det är några på ingång med vet inte hur korrekt listan är
https://en.wikipedia.org/wiki/Nvidia_G-Sync

Det jag inte gillar med nuvarande skärmarna som finns är att det verkar som paneltillverkaren av dessa har extremt stora problem med kvaliteten (ips glow och döda pixlar) verkar vara många som får göra massa försök med att skicka fram och tillbaka innan dom får en duglig panel.

hoppas på fina svar

Permalänk
Medlem

http://www.lg.com/us/monitors/lg-32GK850G-B-gaming-monitor

Detta är en skärm jag blev tipsad om i en annan tråd. Verkar intressant, en VA panel så man slipper den skitiga IPS-glowen. VA har ju dock sina egna problem för gaming.
Finns knappt några reviews, så ska bli intressant när lite fler hittar ut på nätet.

Lite större än 27" också.

Men jag håller med, omöjligt att hitta en skärm man kan känna sig nöjd med efter man spenderat ett antal tusen.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Nimafor:

Nuvarande 5 eller så skärmarna som stämmer på mina krav släpptes för över 1år sedan, är det några nya bättre skärmar med samma specs som kommer i framtiden? Vill varken gå ner eller upp i upplösning då 1080p på 27" känns för lågt, och upp vill jag inte heller gå då jag inte kommer kunna driva spelen i native, och att skala ner brukar aldrig resultera i bra bildkvalitet.

Det troliga är att de skärmar du upptäckt kommer att finnas kvar och endast ersättas av snarlika modeller. Nyheter som väntas komma under CES och framöver är främst sådant som tar steget vidare och ger något nytt, likt 4K i höga frekvenser. Det kan dock vara värt att vänta in just CES och se vad som lovas komma. Det har ju överraskats förr.