Permalänk
Medlem

Hmm ska testa om det funkar i min spelrigg. Har ett 1070 som ligger oanvänt. Ska testa det med 1070ti och se om det går att mina med det ena medan jag spelar med det andra. Bara för att. (Låter dne riktiga miningen gå med mina RX 480/580 kort)

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av streetracing:

Hur får ni ihop det med gpu-mining idag?
Är inte svårigheten skyhög och hashraten usel jämfört med dedikerade miners?
Hade en rigg med 4st 280x som gick 24/7 2014/2015 i 6mån och fick nätt och jämt ihop 0.85 bitcoin som gav ganska exakt breakeven på hårdvaran, hade jag räknat med el så skulle det blivit brakförlust!

Det finns altcoins som använder algoritmer som ännu inte funkar med ASIC och dessa kan man fortfarande mina med GPU. Just nu går det hyfsat bra tack vare prisuppgångarna. De coins jag minade för några månader sedan har gått upp i värde. Sålde av ca 25% nyligen vilket gav breakeven och resten är vinst. Körde intense coin i höstas som gått upp mycket i kurs så det var tur att jag inte såkde direkt när jag fick dem. Hade jag växlat direkt så hade jag nog varit på minus.Men man kan nog inte räkna med att det ska fortsätta gå upp så snabbt som det gjort. Hade jag köpt kryptovalutan direkt istället för mininghårdvara hade jag tjänat ännu mera men det hade inte varit lika roligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av streetracing:

Hur får ni ihop det med gpu-mining idag?
Är inte svårigheten skyhög och hashraten usel jämfört med dedikerade miners?
Hade en rigg med 4st 280x som gick 24/7 2014/2015 i 6mån och fick nätt och jämt ihop 0.85 bitcoin som gav ganska exakt breakeven på hårdvaran, hade jag räknat med el så skulle det blivit brakförlust!

0.85btc är idag värt ~100k kr. Hade du suttit på krypton ett tag hade du varit en glad miner idag.

Permalänk
Medlem

Antminer S9 för SHA-256 eller L3+ för Scrypt, finns ingen möjlighet att generera en "acceptabel" avkastning på investeringen via GPU-mining, i synnerhet då elkostnad är relativt hög.

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem

Hur många bitcoins får du ut i timmen med ett 1080-kort?

Permalänk
Skrivet av EkoHallen:

När du minade, minade du bitcoin med GPUs? Kan vara så att de var så oeffektiva och att ASIC-Miners hade blivit en grej som gjorde GPUs värdelösa. Bara en tanke dock.

Jag la av då ASIC kom och gjorde vinsten obefintlig.

Skrivet av Chrisj:

0.85btc är idag värt ~100k kr. Hade du suttit på krypton ett tag hade du varit en glad miner idag.

Omöjligt att veta då, kan ha gått åt andra hållet med.

Ber om ursäkt till TS att jag skrev i "fel" tråd, trodde det var en mer allmän miningtråd först.