Investeringstråden för kryptovalutor

Permalänk
Medlem

Såg något om LitePay infrastruktur för LTC den 26/2
https://twitter.com/litepayinc
https://www.litepay.us/
Lansering av ny betalningstjänst?

Permalänk
Skrivet av ronnylov:

Såg något om LitePay infrastruktur för LTC den 26/2
https://twitter.com/litepayinc
https://www.litepay.us/
Lansering av ny betalningstjänst?

Okej,
Letar efter en litecoin plånbok.

Permalänk
Medlem

Kika gärna även på Zclassic (ZCL). Fork I slutet av månaden. Väldans massa nyheter kring den vilket höjer aptiten för FOMO köpare att hoppa in. Hittar ni en bra entry så finns det bra vinst att göra tills forken sker.

Permalänk
Avstängd

LTC går alltid bra iom Coinbase. Det är ett billigt alternativ att få in pengar i Krypto.
Håller man rätt valuta vid nästa Coinbaselansering så kommer man se en rejäl ökning.

Permalänk
Skrivet av Xcm:

LTC går alltid bra iom Coinbase. Det är ett billigt alternativ att få in pengar i Krypto.
Håller man rätt valuta vid nästa Coinbaselansering så kommer man se en rejäl ökning.

Vad är det för coinbaselansering ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av forcevision:

Vad är det för coinbaselansering ?

Coinbase lägger till valutor ibland. Är väl Bitcoin Cash som är tillagd senast.

Varje valuta som hamnar där åker upp som fan. Kan tänka mig om dom tar in en anonym valuta (vilket aldrig kommer hända) vad som skulle hända

Permalänk
Skrivet av Xcm:

Coinbase lägger till valutor ibland. Är väl Bitcoin Cash som är tillagd senast.

Varje valuta som hamnar där åker upp som fan. Kan tänka mig om dom tar in en anonym valuta (vilket aldrig kommer hända) vad som skulle hända

Aha okej, men det är inte ofta dom tar in en ny valuta väll ? Och det är väll så klart en större valuta, kan jag tänka mig.
Meddelar dom innan dom lägger till en valuta ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av forcevision:

Aha okej, men det är inte ofta dom tar in en ny valuta väll ? Och det är väll så klart en större valuta, kan jag tänka mig.
Meddelar dom innan dom lägger till en valuta ?

Yes det är inte vilken som helst som hamnar där. Osäkert om dom meddelar ut innan faktiskt.

Permalänk
Skrivet av Xcm:

Yes det är inte vilken som helst som hamnar där. Osäkert om dom meddelar ut innan faktiskt.

Kan tänka mig att dom inte meddelar ut det, hur ofta lägger dom upp en ny valuta där ? Eller byter dom ut en mot en annan ?

Permalänk
Medlem

@forcevision: Coinbase om jag minns rätt har 4 valutor nu. BTC, ETH LTC & BCC. Det är alltså inte alls ofta som de lägger till en ny valuta och om de ska lägga in en ny valuta så ska de ha goda grunder för det. De lägger inte till vad som helst. Skulle väll tro att Ripple eller Cardano skulle vara nästa på tur.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Skrivet av Stisse:

@forcevision: Coinbase om jag minns rätt har 4 valutor nu. BTC, ETH LTC & BCC. Det är alltså inte alls ofta som de lägger till en ny valuta och om de ska lägga in en ny valuta så ska de ha goda grunder för det. De lägger inte till vad som helst. Skulle väll tro att Ripple eller Cardano skulle vara nästa på tur.

Det förstår jag dom vill såklart ha en stabil valuta. Varför tror du just på dessa två valutor ?

Permalänk

Vilken börs köper resp säljer ni valutor på ?
Själv använder jag Binance, varför just där är egentligen bara för jag sett andra hanlda där och att jag började där. Vet att det finns andra såklart, tips på andra börser och varför ni använder just dessa

Permalänk
Medlem

@forcevision: Ripple är tredje största coinen idag. Cardano är 6de största. Enda anledningen really. Men jag tror de kommer dröja länge innan något nytt läggs till.

Binance är helt klart störst och bäst. Flesta valutorna, Bra team. Hyffsad support. 10/10

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Liten nyfiken fråga, vad har ni investerat i nu när det är lågsäsong ?
Själv blev det Litecoin och Ethereum

Har köpt lite Ethereum certifikat på Avanza, annars är det mining av ETH + Zcash.

Permalänk
Medlem

@SAFA: Vad är fördelen med att köpa certifikat istället för att bara gå och köpa coinen direkt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om ni inte redan gjort det så kolla upp LoMoStar (app finns till ANdroid och iOS)
Varit massiva airdrops in-app senaste tiden och nya kommer from i morgon.
Eftersom man inte får skriva invite koder här så ber jag de som evt är intresserade att pm:a mig. Får 100 gratis tokens via invite

Mycket på gång där som gör det riktigt roligt att vara med

Visa signatur

En såndär datormaskin

Permalänk
Medlem

@Stisse: Skattebiten sköter sig själv, man behöver inte bry sig när man ska sälja.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stisse:

@SAFA: Vad är fördelen med att köpa certifikat istället för att bara gå och köpa coinen direkt?

Vinsten beskattas som ISK. Dvs obefintlig skatt i stort sätt. Å andra sidan är nackdelarna fler. Stängd försäljning/köp utanför aktiemarknadens öppettider, ibland får dom för sig att låsa köp/försäljning utan anledning, osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadtekniker:

@Stisse: Skattebiten sköter sig själv, man behöver inte bry sig när man ska sälja.

+ Att om man handlar med större summor slipper lita på exchanges osv, det har ju varit en hel del incidenter under årens lopp.

Permalänk
Medlem

@KalBumling:
Fast avanza ger väll bara certifikat på ETH & BTC? De kan du ju ha i en cold storage ifall du önskar. Dvs du behöver bara lita på dig själv

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Stisse:

Jag är ny på detta med krypto men har kommit en bit, det jag ser som nackdel är nog allt förutom skatten då att dom fixar så du betalar skatt. Du äger inga egna coins utan certifikat så Avanza äger coinsen om jag fattat det rätt. Du kan bara sälja och köpa dina certifikat när den svenska börsen är öppen. Dom har bara två valutor och välja mellan Bitcoin och Ethereum. Jag har köpt också hos Avanza men kommer sälja av där så fort jag gått plus minus noll.

Permalänk
Skrivet av Jox:

Om ni inte redan gjort det så kolla upp LoMoStar (app finns till ANdroid och iOS)
Varit massiva airdrops in-app senaste tiden och nya kommer from i morgon.
Eftersom man inte får skriva invite koder här så ber jag de som evt är intresserade att pm:a mig. Får 100 gratis tokens via invite

Mycket på gång där som gör det riktigt roligt att vara med

Hmm.... vad är LoMoStar ?
Fått reda på att man skall akta sig för sånt som låter för bra för att vara sant. Tex få gratis coins/tokens

Permalänk
Medlem

@forcevision: Ska försöka förklara vad det är...
Det är ett intressant projekt med flera saker på g.
Lite som pokemon go, fast med "röda kuvert" om man ska försöka förklara enkelt
Röda kuvert är en kinesisk tradition, man ger sådana innehållande pengar vid högtider och det svämmar över av kuvert i appen
Fått btc,etn och ltc (inte mycket, men lite i taget) av andra users, samt mängder av andra tokens (RED, Ruff, AiLink, Dcon, CFun osv)
Senaste tiden har ovannågra av ovan nämnda tokens droppat kuvert i mängder. Nya officiella kuvert from i morgon, Chineese New year
Man kan själv lägga ut kuvert och på det sättet öka antalet följare, något som kommer vara bra att ha när världsvyn öppnar igen.
Ett tänkbart scenario för användande kan vara:
Nike lägger ut kuvert med rabattkoder på ställen där många joggar
Starbucks gör detsamma fast utanför sina ställen

Ett annat spår som jag hört också kan bli aktuellt är att man kan investera sina LMC (LoMoCoin) i tex en eller flera "vending machines" i sitt närområde och få avkastning varje gång de används osv osv
Oändliga möjligheter om det görs rätt
Finns en bra förklarande tex på steem av en annan användare. Sök på johngaltbpm
Mer info
http://www.lomostar.com/index.html samt deras twitter och telegram

Det funkar, enda jag kan säga...

Visa signatur

En såndär datormaskin

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalBumling:

+ Att om man handlar med större summor slipper lita på exchanges osv, det har ju varit en hel del incidenter under årens lopp.

Precis. Fördelen med certifikat är:
- skattemässigt enklare
- reglerade (mindre risk att bli av med pengarna pga ens bank missköter sig eller blir hackade)

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Jag är ny på detta med krypto men har kommit en bit, det jag ser som nackdel är nog allt förutom skatten då att dom fixar så du betalar skatt. Du äger inga egna coins utan certifikat så Avanza äger coinsen om jag fattat det rätt. Du kan bara sälja och köpa dina certifikat när den svenska börsen är öppen. Dom har bara två valutor och välja mellan Bitcoin och Ethereum. Jag har köpt också hos Avanza men kommer sälja av där så fort jag gått plus minus noll.

Fast du äger ju inga coins själv heller om dina coins exempelvis är på Binance eller på någon annan marknadsplats (vilket är fallet för många)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stisse:

En är att man kan ha dem på ISK om man vill. Sen bli ju redovisningen mot skatteverket enklare, nackdel är att det är en avgift per år på 2.5% så inte så bra för större belopp/längre tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAFA:

En är att man kan ha dem på ISK om man vill. Sen bli ju redovisningen mot skatteverket enklare, nackdel är att det är en avgift per år på 2.5% så inte så bra för större belopp/längre tid.

Dock finns det ju ofta en del avgifter kopplade till att äga coins direkt också, exempelvis följande transaktionskostnader:
- från SEK till exempelvis Ethereum via Coinbase
- från Coinbase till Binance
- mellan olika coins på Binance
- från Binance till Coinbase
- från Coinbase till SEK

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kanskedet:

Dock finns det ju ofta en del avgifter kopplade till att äga coins direkt också, exempelvis följande transaktionskostnader:
- från Coinbase till SEK

För att inte nämna 30% vinstskatt.

Permalänk
Skrivet av kanskedet:

Fast du äger ju inga coins själv heller om dina coins exempelvis är på Binance eller på någon annan marknadsplats (vilket är fallet för många)

Självklart inte man får ju skicka tillbaka dom till sin plånbok, då är dom mina
Tycker ändå att det är bättre på alla vis än certifikat. Men det är lite att sätta sig in i. Jag själv är långt ifrån att kunna säga att jag har koll på läget.

Permalänk
Skrivet av kanskedet:

- från Coinbase till SEK

Ligger något i det, men mycket har med vad du köper och säljer för coins. För är det inte så vissa coins har högra avgifter än andra ?