Så du menar att generella aktieinvesteraren löper lika stor risk att förlora hela sitt kapital?
Det är inte direkt varken svårt att få tag på siffror eller teori för att värdera olika aktier, både när det gäller fundamenta värderingar (vinst, vinsttillväxt, resultat, skulder, tillgångar, omsättning, utdelning, utdelningstillväxt, bransch, branschjämförelse) men även när det gäller expansionsplan (nya marknader, nya länder, öppna nya butiker, öka lönsamhet genom att stänga butiker, besparingsplaner). Allt detta är ju öppet för allmänheten att ta del av inom aktiehandel, finns det ens en enda av de ovanstående som du kan använda inom kryptovalutor?
Sen om du vill kan du använda teknisk analys för att analysera handelsvolymer, volatilitet, öppning/stängningskurser och vad du nu mer vill använda dig av, men det finns förvisso även för kryptovalutor (dock har jag inte hört om någon i denna tråd som använder sig utav något annat än "sitt team med ~10 personer som bevakar marknaden dygnet runt").
jag antar att det är skitsnack, men det är ju upp till var och en
Dold text
Om du vill gå vidare så kan du använda makroekonomiska parametrar för att förutsäga stora kursrörelser på börsen, inflation, deflation, arbetslöshet inom olika länder/regioner. Kryptovalutor däremot reagerar främst på nyheter om länder som vill införa restriktioner.
Jag är i sak ingen kryptobashare, men den meningen du skriver tycker jag är extremt viktig:
Ingen bör tillåtas missa denna punkt, alla påståenden bör underbyggas med argument eller förses med en liknande text som din egen. När någon skriver "krypto kommer öka 1000% i år, det är 100% säkert" så krävs det någon motvikt. Vad du och andra sen väljer att göra med era pengar är upp till er.