Error 0xc0000098 för tredje gången efter kört "windows update"... (Windows 10 Pro)

Permalänk

Error 0xc0000098 för tredje gången efter kört "windows update"... (Windows 10 Pro)

Första gången windows update förstörde min BCD tror jag felkoden var 0xc000000d. Andra gången var felkoden 0xc0000098. Idag var tredje gången och jag börjar bli något less.

Första två gångerna lyckades jag lösa det i kommandotolken men denna gången vill det sig inte.

Tidigare har jag kört några "bootrec"-kommandon men nu hittar jag inte c:\boot längre så vet inte vad jag ska göra.

Har ni några bra tips?

Permalänk
Inaktiv

Provat Easy Recovery Essentials? En garanterad fix för ovanstående problem. Btw, den första länken som kommer upp om man Googlar

https://neosmart.net/wiki/0xc0000098/

Permalänk

Jag har letat en del på nätet efter lösningar. Min förhoppning var att lösa problemet utan att behöva använda mjukvara från tredje part.

Jag valde att säkerhetskopiera mina filer med hjälp av kommandoprompten och ett USB-minne och sedan installera om systemet.

Har kört Windows Update efter detta och det verkar som det funkar bättre nu. Hoppas det håller i sig. Ganska trött på Microsofts påtvingade uppdateringar vid det här laget.