Permalänk

Ram med olika timings

Halloj!
Har nyligen köpt nya minnen, köpte 2x4 DDR3 1866Mhz, men jag var lite dum och glömde kolla timingsen innan jag köpte dom,
dessa nya har timing 9-10-9-27, och dom jag har sedan tidigare kör på 9-9-9-24 (dom ligger på 1333mhz), om jag nu skulle köra med dessa nya och dom gamla, hade det fungerat okej?

Förstår att det kommer klocka ner till 1333Mhz, men är okej med det då jag kommer köpa ett till set med likadana 1866Mhz'are
i framtiden.

Eller ska jag bara köra på nya just nu och skippa dom gamla 1333Mhz'arna?

MVH/ Willz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willzmcdillz:

Har nyligen köpt nya minnen, köpte 2x4 DDR3 1866Mhz, men jag var lite dum och glömde kolla timingsen innan jag köpte dom,
dessa nya har timing 9-10-9-27, och dom jag har sedan tidigare kör på 9-9-9-24 (dom ligger på 1333mhz), om jag nu skulle köra med dessa nya och dom gamla, hade det fungerat okej?

Ja, eftersom moderkortet kommer att ställa in, så att det som är sämst används.

Skrivet av Willzmcdillz:

Förstår att det kommer klocka ner till 1333Mhz, men är okej med det då jag kommer köpa ett till set med likadana 1866Mhz'are
i framtiden.

Ja, du bör kunna använda både de gamla & de nya.

Dock så finns det alltid en risk för inkompabilitet om man blandar olika märke, hastigheter etc.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Skrivet av Belzader:

Ja, eftersom moderkortet kommer att ställa in, så att det som är sämst används.
Ja, du bör kunna använda både de gamla & de nya.

Dock så finns det alltid en risk för inkompabilitet om man blandar olika märke, hastigheter etc.

Prövade att sätta in alla 4, och datorn startar utan problem iaf, så verkar ju funka bra, men ska självklart vara uppmärksam om något händer.

Skickades från m.sweclockers.com