Problem med att använda mer än 1 minne asus h110-plus

Permalänk
Medlem

Problem med att använda mer än 1 minne asus h110-plus

Hej,

Jag har byggt ihop en dator från Inet nyligen. Moderkortet är asus h110-plus och som minne använder jag:
Corsair 8GB (2x4GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX

Problemet som uppstår är att jag bara kan köra 1 minne i taget, det seplar ingen roll vilken socket jag använder. Det snurrar på bra och stabilt. Stoppar jag i ytterligare ett minne så får datorn ström och disken spinner igång. Men inget annat händer. Ingen bildsignal går till skärmen. Inte ens bios går att starta.

Värt att notera: Första gången jag installerade windows så gick det med två minnen. men det var instabilt och blåskärmade. Efter att jag tagit ut ena minnet så har det aldrig fungerat att köra två igen.

Några tips?

Permalänk
Medlem

Inkompatibelt minne? Fel slots i kombination? Brukar vara slot 1,3 eller 2,4 som ska användas. Använt ESD-utrustning?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du borde avlägsna CPU för att se om du har skadat någon av pinsen på moderkortet.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Avstängd

@TechGuru: H110-plus har bara två minnesslots, så fel kombination kan det inte vara.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Hittade inget fysiskt fel på moderkortet. Bytte minne men samma problem. Bytt moderkortet och vips så lirade det. Så defekt moderkort verkar det som.