Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Köpa Elektronikknappar

Hej!

Är på jakt efter olika typer av på och av knappar för ytmontering på ett hemmabygge. Är alltså ute efter själva knappen som sedan trycker ner på taktilswitch på kretskortet. Förstår inte hur jag inte kan hitta det, men har sökt mycket nu och hittar verkligen inte det jag söker. Vill alltså hitta en "förlängningsknapp" till switchen som finns på kretskortet.

Är en sådan här switch på kretskortet https://se.rs-online.com/web/p/products/1239055/?grossPrice=Y...

Förstår att jag relativt enkelt kan göra en egen knapp, men det måste väl finnas färdiga knappar som passar på just den här typen av switchar?

Tack på förhand!

Visa signatur

Ryzen 3900x | Gigabyte B550M Aorus Elite | RTX 2060 | 32GB 3200Mhz RAM | WD Black SN750 1TB | 3TB + 4TB HDD | Fractal Define 7 Compact -||- Macbook Air M1

Permalänk
Medlem

Electrokit har denna, nåt sånt du letar efter kanske? Elfa har säkert något också, men deras sida är ju omöjlig att navigera.

Permalänk
Skrivet av toast_93:

Förstår att jag relativt enkelt kan göra en egen knapp, men det måste väl finnas färdiga knappar som passar på just den här typen av switchar?

Japp. Databladet nämner några artikelnummer som RS har hemma, t ex runda och rektangulära varianter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Electrokit har denna, nåt sånt du letar efter kanske? Elfa har säkert något också, men deras sida är ju omöjlig att navigera.

Skrivet av Hieronymus Bosch:

Japp. Databladet nämner några artikelnummer som RS har hemma, t ex runda och rektangulära varianter.

Tack för svar. Jag är mer ute efter en designknapp. Alltså metall eller liknande, som blir snyggt för chassiemontage. Känns som att det används på väldigt många vardagsprodukter, tex förstärkare m.m. Men har som sagt problem att hitta...

Visa signatur

Ryzen 3900x | Gigabyte B550M Aorus Elite | RTX 2060 | 32GB 3200Mhz RAM | WD Black SN750 1TB | 3TB + 4TB HDD | Fractal Define 7 Compact -||- Macbook Air M1

Permalänk
Medlem

Conrad.se har en hel del olika knappar, du kan även beställa från t.ex RS via microkit.se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toast_93:

Tack för svar. Jag är mer ute efter en designknapp. Alltså metall eller liknande, som blir snyggt för chassiemontage. Känns som att det används på väldigt många vardagsprodukter, tex förstärkare m.m. Men har som sagt problem att hitta...

M.nu har en del knappar i metall
https://www.m.nu/Shop/Product/List?q=knappar&in=Komponenter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star Citizen referral: STAR-5K66-JDZB

CM NR200P, ASUS ROG STRIX B660-I GAMING WIFI, Fury Beast DDR5 4800MHz 2x16GB, i5-12600K + Scythe Fuma 2, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL OC, WD Black SN850 PCIe 4.0 NVMe M.2 - 2TB+1TB