Permalänk
Medlem

När jag har ätit för mycket (spelar ingen roll om det är godis, mat), dvs man mår så dåligt så man börjar svettas, få kramper i magen och må apa så är det bästa att gå på toa om man kan.
Men kall luft hjälper alltid när jag får ont i magen (inte bara när jag ätit för mycket), så ex nu på vintern är det sjukt skönt att öppna fönstret lite och bara stå och kyla ner sig själv.
Och kallt vatten fungerar för mig (varma drycker fungerar inte utan har motsatt effekt)

DEtta gäller på alla typer av illamående för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MariusFranzen:

Sedan så är jag lite orolig för att vänja bort kräkreflexen

Exakt det som hände mig när jag ville spy för att jag var sjukt illamående.
Anledningen var intag av MDMA.
Men jag höll ut istället, men som sagt, nu är det omöjligt att "köra handen" för min del.

Mitt tips till dig är saker som samarin, ingefära och anti illamående tabletter.
Jag tycker inte att du skall sluta att äta godis, vi lever ju bara en gång min vän.
Men däremot kan godis av lite bättre kvalité vara rätt väg att gå då det billiga man hittar är fullt av träliga kemikalier och andra skrotämnen som just får oss att må piss når vi äter det.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Fast nu frågade han/hon om en specifik sak och jag och flera andra svarade på det. Sen kan ju inte vi ta ansvar för vad som kan tänkas hända efter det? Vi gav ju bara en möjlig lösning på hans akuta problem.
Med ditt resonemang så kan man ju säga att alla som ringer 1177 och får rådet att ta dubbla alvedon och sen blir pillermissbrukare är 1177s fel?

Du har ett väldigt konstigt resonemang.. Jag hoppas verkligen att du är ung för då blir det mer förlåtligt..
Man måste vara väldigt försiktig med vad man tipsar yngre människor om särskilt om de verkar vara i ett svagt tillstånd och söker hjälp av något slag. Att säga att det är deras egna ansvar vad dom gör med tipset sen är jävligt egoistiskt och oansvarigt. Ge fan i att ge något tips alls hellre om man ska ha den inställningen.

Att jämföra med någon som ringer 1177 är fel av så många anledningar att jag inte ens vet var jag skulle börja.. Bara påståendet känns som för låg nivå att besvara så jag lämnar både det och dig där såvida du inte plötsligt höjer dina resonemang några nivåer..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Sluta äta godis alternativt köp färre/mindre godispåsar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Sluta äta godis alternativt köp färre/mindre godispåsar.

Har du läst tråden? Hur hjälper det han just nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Du har ett väldigt konstigt resonemang.. Jag hoppas verkligen att du är ung för då blir det mer förlåtligt..
Man måste vara väldigt försiktig med vad man tipsar yngre människor om särskilt om de verkar vara i ett svagt tillstånd och söker hjälp av något slag. Att säga att det är deras egna ansvar vad dom gör med tipset sen är jävligt egoistiskt och oansvarigt. Ge fan i att ge något tips alls hellre om man ska ha den inställningen.

Att jämföra med någon som ringer 1177 är fel av så många anledningar att jag inte ens vet var jag skulle börja.. Bara påståendet känns som för låg nivå att besvara så jag lämnar både det och dig där såvida du inte plötsligt höjer dina resonemang några nivåer..

Skickades från m.sweclockers.com

Så du tycker att det är mitt ansvar att på ett "öppet" forum ta reda på exakta ålder och anledning till personens fråga? Ska jag göra en personundersökning också?
Jag svarar rent generellt, och jag har ingen aning om TS är 15,27 eller 45 och jag känner inte honom/henne överhuvudtaget? Därför ger jag ett generellt svar, som man gör på ett forum. Vill man ha specifika, individsanpassade svar så får man nog gå till en terapeut.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

Lite pinsamt att skriva kanske men.. Self-abuse. (Google translate så förstår du..) Tro mig, det löser alla problem, allt från migrän till magvärk. Finns ingen kraftigare naturlig medicin att få tag på.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixe:

Har du läst tråden? Hur hjälper det han just nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Alltså det är ingen IT relaterad fråga med några som hävdar Nvidia och andra AMD.. Sluta ifrågasätta dom som tänker längre en ett steg fram.. Är man akut sjuk eller annat så ringer man 112 och de gör en bedömning.
Skriver man på ett forum så kommer människor med olika bakgrunder svara vad dom tycker är vettigt.. Enligt många av oss är det vettigt att tänka längre och djupare än leta genvägar i livet..
vi alla har varit för fulla eller ätit för mycket socker eller vad som helst.. Vissa saker får man lida sig igenom och sen ta lärdom av. Lärdomen kommer i detta fall från vissa av inläggen i denna tråd och dom ska man inte rensa bort bara för det inte hjälper honom just i denna sekund..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MariusFranzen:

Jag fixar lite ingefärs-te nu.

Då mår du troligen bra nu.

Ingefära är en vanlig huskur mot lätt illamående.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Alltså det är ingen IT relaterad fråga med några som hävdar Nvidia och andra AMD.. Sluta ifrågasätta dom som tänker längre en ett steg fram.. Är man akut sjuk eller annat så ringer man 112 och de gör en bedömning.
Skriver man på ett forum så kommer människor med olika bakgrunder svara vad dom tycker är vettigt.. Enligt många av oss är det vettigt att tänka längre och djupare än leta genvägar i livet..
vi alla har varit för fulla eller ätit för mycket socker eller vad som helst.. Vissa saker får man lida sig igenom och sen ta lärdom av. Lärdomen kommer i detta fall från vissa av inläggen i denna tråd och dom ska man inte rensa bort bara för det inte hjälper honom just i denna sekund..

Saxat från ett svar från TS:
"Men som sagt, tips för att sluta må illa istället för att förebygga det?"

Så nej, lärdomen kommer inte att komma i denna tråden eftersom att han vet redan vad felet är och söker efter tips som kan lindra besvär NU.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixe:

Saxat från ett svar från TS:
"Men som sagt, tips för att sluta må illa istället för att förebygga det?"

Så nej, lärdomen kommer inte att komma i denna tråden eftersom att han vet redan vad felet är och söker efter tips som kan lindra besvär NU.

Skickades från m.sweclockers.com

Han vet redan vad felet är? "ännu en gång har jag" börjar tråden med. Jag tror han redan fattar att det kommer komma svar utöver det man frågar efter när man gör en sån här tråd. Inget direkt man kan undvika och det är ett allmänt forum och svar kan läsas av alla och hjälpa andra med. Kommer till och med gå att googla sig fram till denna tråden och frågeställning i många år framöver.
Så att bara fylla den med svar om omedelbar tillfredsställelse och andra idiotiska svar som att framkalla kräkningar känns inte rättvist.. Man får lova att smälla in lite vett mellan raderna med utan att det bör störa dig eller andra som läser här.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Han vet redan vad felet är? "ännu en gång har jag" börjar tråden med. Jag tror han redan fattar att det kommer komma svar utöver det man frågar efter när man gör en sån här tråd. Inget direkt man kan undvika och det är ett allmänt forum och svar kan läsas av alla och hjälpa andra med. Kommer till och med gå att googla sig fram till denna tråden och frågeställning i många år framöver.
Så att bara fylla den med svar om omedelbar tillfredsställelse och andra idiotiska svar som att framkalla kräkningar känns inte rättvist.. Man får lova att smälla in lite vett mellan raderna med utan att det bör störa dig eller andra som läser här.

Köpes

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Avstängd

Ät snacks istället för godis. Jag blir iallafall mindre "nere" av att äta sådant i jämförelse med godis. Alltså chips eller ostbågar. Gör det dock bara på helgerna och du inte vill bli en tjockis

Permalänk
Skrivet av L'ombra:

Nyfiken på vad för mängder det handlar om för att du ska må illa? Eller är du särskilt känslig?

Försöker vanligtvis att äta LCHF, så jag äter knappt några kolhydrater vanligtvis. Så en stor chokladkaka och en liten påse kola blir en ganska rejäl shock.

Visa signatur

We all got a chicken-duck-woman-thing waiting for us

CPU: Intel Core i7 10700K
GPU: Nvidia GTX 1080
RAM: DDR4 16 GB

Permalänk
Skrivet av Findecanor:

Då mår du troligen bra nu.

Ingefära är en vanlig huskur mot lätt illamående.

Typ 10 stora glas kallt vatten och en kopp ingefära te och att sova från 21:30 till 06:30 fixade allt.

Visa signatur

We all got a chicken-duck-woman-thing waiting for us

CPU: Intel Core i7 10700K
GPU: Nvidia GTX 1080
RAM: DDR4 16 GB

Permalänk
Skrivet av Nima2001:

Han vet redan vad felet är? "ännu en gång har jag" börjar tråden med. Jag tror han redan fattar att det kommer komma svar utöver det man frågar efter när man gör en sån här tråd. Inget direkt man kan undvika och det är ett allmänt forum och svar kan läsas av alla och hjälpa andra med. Kommer till och med gå att googla sig fram till denna tråden och frågeställning i många år framöver.
Så att bara fylla den med svar om omedelbar tillfredsställelse och andra idiotiska svar som att framkalla kräkningar känns inte rättvist.. Man får lova att smälla in lite vett mellan raderna med utan att det bör störa dig eller andra som läser här.

Ca 1 gång i månaden så blir det att jag köper en massa godis och tänker att det ska gå bra, men slutar alltid med illamående. Vet att det är korkat av mig, så jag försöker att sluta med godis helt och hållet.

Visa signatur

We all got a chicken-duck-woman-thing waiting for us

CPU: Intel Core i7 10700K
GPU: Nvidia GTX 1080
RAM: DDR4 16 GB

Permalänk
Medlem

Förlåt min ton, men för fan....ät inte så du bli illamående, kroppen reagerar på det du trycker i dig och trycker du i dig för mycket av något kroppen inte vill ha så blir du illamående.....

Sedan brukar det bästa sättat att bli av med illamående av denna anledning vara att vila, vatten och ingefära brukar också hjälpa, låt kroppen återhämta sig. Och sedan när du mår bättre, ut och spring så kroppen kan förbränna den skit du stoppat i dig.

Och för att undvika att köpa godis, så gå aldrig till affären utan en matlista, och när du går till affären köp inget du inte skrivit ned på matlistan. Den metoden fungerade bra för mig i alla fall

[SKÄMTSAMT] Sedan kan du ju inte mått så illa eftersom du lyckades skriva här? Mår man så illa som jag upplevde att du gjorde så ligger man och kvider på golvet, man lyckas då inte skriva några inlägg på sweclocker

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gonace:

Förlåt min ton, men för fan....ät inte så du bli illamående, kroppen reagerar på det du trycker i dig och trycker du i dig för mycket av något kroppen inte vill ha så blir du illamående.....

Sedan brukar det bästa sättat att bli av med illamående av denna anledning vara att vila, vatten och ingefära brukar också hjälpa, låt kroppen återhämta sig. Och sedan när du mår bättre, ut och spring så kroppen kan förbränna den skit du stoppat i dig.

Och för att undvika att köpa godis, så gå aldrig till affären utan en matlista, och när du går till affären köp inget du inte skrivit ned på matlistan. Den metoden fungerade bra för mig i alla fall

[SKÄMTSAMT] Sedan kan du ju inte mått så illa eftersom du lyckades skriva här? Mår man så illa som jag upplevde att du gjorde så ligger man och kvider på golvet, man lyckas då inte skriva några inlägg på sweclocker

Illamående av godis är inte jämförbart med överdosering av koffein och magknip utan dess like, när man ligger kallsvettig och alldeles vit av svimfärdighet i ansiktet och man inte vet vart man ska sätta revolverskottet, huvudet eller innersida lår?

Var där förra veckan, tacka gud för att ni inte är där nu, människor som skulle hantera denna smärta i förhör/tortyrförhör är robotar och omänskliga.

Permalänk
Medlem

@Xcm: Haha, håller med....slutade med kaffe och alla koffeinhaltiga drycker för några år sedan så just den smärta du pratar om har jag inte upplevt på många år

Permalänk
Medlem

@MariusFranzen:
Men varför just godis? För att det är GOTT eller hur? Det e jävligt gott med goda saker. Jag ahr själv ätit LCHF en längre period och fick flipp till slut. Jag ville äta något GOTT då och då med. Sen upptäckte jag alla bra alternativ!
Det finns lösgodis som jag nämnde innan på coop. Det finns sätt att baka pannkakor och äta med glass sylt grädde och "nutella". Och jag lovar dig det är svingott och knappt något socker alls! Det finns brownies med jordnötssmör och det finns chokladbollar.
Det finns jävligt mycket gott du kan äta på LCHF bara googla runt lite.
Det finns även en del alternativ på stora ICA med chokladkakor och annat. Undvik de som är sötade med maltitol och kör på de med Stevia. Läs på om Stevia först om du vill men det är bästa sötningsmedlet och det har häslofördelar snarare än nackdelar som socker har.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Sluta ät skitgodis och börja ät kakor och bakelser istället. Ok det hjälper nog inte men det är så mye godare. Den där sockerkicken av 100% socker godis och läskeblask är som att sniffa heroin, ingen mår bättre än du men 10min senare vill du inte leva längre.

Tack du bagare som kom på muffins!

PS: När jag va i tonåren kunde jag sätta i mig 1kg vingummin under 10min o frågade om det fanns mer... kroppen säger ifrån mer och mer ju äldre du blir.

Edit: Hur kan du må bra nu... ja du den är svår. Jag brukar dricka 1 liter vatten innan jag lägger mig om jag fått i mig mycket skräp men gör det helst 2tim+ innan du lägger dig annars blir det mer än ett toabesök mitt i natten.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem

Jag håller med föregående poster.
Prata med kurator för att om man har ätit för mycket godis, så har man stora hälsosamma problem.....

Undvik stavia då det smakar illa och påverkar sockersuget negativt.
LCHF är rätt dåligt för miljön, så skulle undvika det med.
Det självklara valet för att må bra framöver är såklart att motionerna regelbundet.
Säger kanske sig självt, men att försöka ta genvägar med kosten ger inte det kroppsliga välmåendet som motion ger, det bara mildrar problemet.

Men nu frågade du om hur du ska göra ifall du har tryckt i dig för mycket godis och på den frågan så rekommenderar jag Ingefära te och/eller promenad/träningspass.

Permalänk

Sluta äta godis, bröd och pasta så försvinner sockersuget.

Permalänk
Medlem

@Fearnox: du har nog testat en dålig besk variant av Stevia. Googla på det om intresset finns för det finns helt i olika blandningar av de och en bra variant Stevia är minst lika god som socker.

Hur kan lchf vara dåligt för miljön? Osäker på om du vet exakt vad det innebär när du säger att man även ska undvika Stevia (för att det smakar "illa dessutom"). Påverkar sötsuget negativt? Ingen aning var du fått nåt av detta ifrån.
förstår vad du säger angående genvägar med kosten men du syftar nog på bantning av olika slag eller andra kändisdieter. Kan säga dig att lchf grundtanke inte är en genväg till något, tvärtom... Finns extremt mycket fördelar med att sänka sitt kolhydratintag och öka fetter

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MariusFranzen:

Ännu en gång har jag helt i onödan tryckt i mig en massa godis och mår illa. Vill gärna gå på skolan imorgon, och vill inte vara uppe hela natten och kräkas. Har någon något tips för att bli av med illamående från att äta för mycket godis?

Visst är det gott och så hatar man sig själv varje gång det sker
Nu vet jag inte vad för godis du äter men testa att köpa tungt godis, typ Toblerone, Snickers osv. En sak är väl att dra i sig ett kilo gelehjärtan men försök sätta i sig ett kilo snickers... Man blir ganska mätt också så det funkar åtminstone inte för mig att äta i någon större mängd.

Permalänk
Medlem

Finns det Pepto bismol i sverige? det verkar ju vara en populär grej när man överäter i USA

Permalänk
Medlem

Ät frukt, gör en smoothie om ni är sugna. Gott, billigt och nyttigt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk

Måste bara yttra mig hur i h....e går det ens att äta så mycket godis att man blir illamående? Har aldrig hört det innan. Inte så att man är känslig mot något? Vet att sambon har svårt för godis av gelatin

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manaflask:

Måste bara yttra mig hur i h....e går det ens att äta så mycket godis att man blir illamående? Har aldrig hört det innan. Inte så att man är känslig mot något? Vet att sambon har svårt för godis av gelatin

Skickades från m.sweclockers.com

Ganska lätt hänt om du haft en "kass dag" i matväg, dvs att du inte ätit och är hungrig, så köper du för mycket godis för att stilla både hungern och suget med socker

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Avstängd

Ta en hammare slå dig själv på stortån så tänker du inte på illamåendet nå mer

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w