Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ta bort inloggning i windows 10

Permalänk

Ta bort inloggning i windows 10

Har googlat som en idiot.

Jag har windows 10 varje gång jag startar datorn kommer det upp logga in och jag måste trycka enter så startar windows. jag behöver alltså inte ange lösenord bara klicka enter och alla trådar handlar om att ta bort lösenord. men kan man ta bort själva inloggningen? så jag alltså kommer in direkt i datorn utan att klicka enter.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk

Har provat den, Men den rutan de vill att man ska klicka ur är redan urklickad på min dator.

Permalänk
Medlem

Det är inte så enkelt att gästkontot är aktiverat?
Avaktivera detta och testa?

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har kontot haft lösenord någon gång i tiden? Finns andra lokala konton? varit kopplad till MS konto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas_latt:

Har provat den, Men den rutan de vill att man ska klicka ur är redan urklickad på min dator.

Jag har inte helt fel för mig så måste man sätta en användare och pw för att detta ska fungera.
Dvs skapa en användre med PW, och gå sen in i netplwiz och bocka av att man måste ange användare och lösen.
Skriv därefter in dina uppgifter i "sign in automatically"

Tänk på att detta tar inte bort det login om du har sleep mode på din dator.
Då måste du även stänga av detta under accounts -> Sign-in options

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk

Bara mitt konto finns på denna datorn. inga gästonto

The_St1g samma historia där. rutan är inte i klickad.

kanske måste jag lägga in lösen på mitt konto först för att sedan kunna ta bort??

Permalänk

Jag löste det genom att först lägga in ett lösen sen välja i rutan att jag inte vill använda lösen vid inloggning

Permalänk
Medlem

@Jonas_latt:
Sååå. som jag föreslog då

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch