Något har hänt med Battlefield 1 med mitt ljud behöver hjälp!

Permalänk
Avstängd

Något har hänt med Battlefield 1 med mitt ljud behöver hjälp!

Hej! jag har nyligen fått ljudproblem i BF1 med att intro musiken i spelets meny byter musik hela tiden helt random och när jag går in på en server och spelar så försvinner ljudet och knastrar när jag tex avlossar några skott och sen helt plötsligt låter det bra som det ska i spelet och skulle vilja ha hjälp med detta.

Mina komponenter är ett rättså nyköpt Creative SoundblasterX AE-5 som jag kör till ett Qpad QH-90 headset.

Har testat att avinstallera ljuddrivrutinerna och installerat på nytt med nyaste från creative men hjälpte inte. Jag har testat om detta problemet är i alla spel jag spelar men det är det inte då det just bara är i BF1 vilket är konstigt. Andra spel jag spelar är Cod WWII och Need for speed payback samt Far cry 5 och där har jag inga problem med ljudet utan det är just bara i BF1. Har testat att installera om BF1 men hjälpte inte. Har också fått hem nyare router från comhem den nyaste routern från dem men antar att inte problemet ligger där eller?

övrig hårdvara jag har är ett nyköpt MSI B350 gaming pro carbon moderkort samt en nyköpt AMD ryzen 1600X processor som jag har klockat samt nyköpta Corsair vengeance 8GB LPX 2666mhz minnen.

Uppskattar all hjälp Med vänlig hälsning Gamerfreak87.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem

Prova om det blir samma problem med ljudkortet på moderkortet.

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 5600x | RAM: G.Skill 16GB 3200 MHz Ripjaws V | GPU: Powercolor RX 6800 | Mobo:ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | SSD: Kingston SSD V300 240GB | Nätagg: Fractal Design Ion+ Platinum 660W | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 120mm | Chassi: Cooltek W2 | OS: Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bmannu:

Prova om det blir samma problem med ljudkortet på moderkortet.

ska testas tack för svar.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bmannu:

Prova om det blir samma problem med ljudkortet på moderkortet.

Det blir samma problem där med.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem

@gamerfreak87: Har du testat högerklicka på spelet i Origin och göra en verifiering av filer? Det har löst mina problem de gånger mitt BF1 har knasat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tBiorrith:

@gamerfreak87: Har du testat högerklicka på spelet i Origin och göra en verifiering av filer? Det har löst mina problem de gånger mitt BF1 har knasat.

jag har löst problemet! datorn verkar bli ostabil om jag klockar min ryzen 1600X till 4ghz men har sänkt ner den till 3.8 nu och nu är det problemfritt.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5