Tankar om Battlefield 2018 (bf5/1944/2143)

Permalänk
Medlem

Hoppas på ett Bf Battle royale!

Permalänk
Inaktiv

Det kommer vara WW2. Inget snack om saken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ciikU:

Hoppas på ett Bf Battle royale!

Det ska det väl bli, troligtvis i en framtida patch eller DLC?

Skrivet av anon261279:

Det kommer vara WW2. Inget snack om saken.

Helt sjukt att BF 1943 inte kom till PC. Jag kan inte låta bli att hypa.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag nötte 1942, Vietnam och sen 1943 hur mycket som helst. Kändes som dom 3 titlarna tog något nytt till bordet.

Nuförtiden så känns det bara som att det är samma sak om och om igen, fast med en ny förpackning.

Jag har ingen aning om vad eller hur, i så fall hade jag ju kodat en shooter istället för att wahjna här, men dom behöver ett nytänk.

Inte för att dom kanske ska gå Battle Royale, men om man tittar på det konceptet så är det fortfarande en shooter men med en helt ny twist. Jag är övertygad om att det konceptet slog så bra just eftersom det var nått helt nytt jämfört med team deathmatch, capture the flag eller king of the hill...

Min poäng är att det varken är tidsepok eller grafik som borde vara sell point för nästa vända av BF, det borde vara gameplay. Man måste satsa på att vara lika nytänkade som 1942 var en gång i tiden.

Det känns som att shooters dom senaste 5 åren lagt mest tid på massa level och progressystem. Gör man bara ett tillräckligt bra gameplay så behövs inga level ups för att hålla folk kvar.

Dom får gärna ta tillbaka "Squad Rush" från BF:BC2. Utan tvekan en av de roligaste modesen jag någonsin kört

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Bör också nämnas att det viskas om en "new setting" eller en "twist" trots att alla läckor indikerar WW2. Jag har ingen aning om vad det betyder. WW2 är roligt nog, men en twist på det? Hmm...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Avstängd

Battlefield WW2.

Samma stuk som WW1.

Och inget stämmer överrens med WW2.

Permalänk

Kollat lite på alphan och det ser ju magiskt ut! Ingen som sitter på en alphanyckel som de inte behöver? :>

Permalänk
Medlem

Blev lite fundersam när jag tänkte förboka detta spel på Komplett. Varför har dom en frakt kostnad på 49kronor när det är ett PC digital download?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Avstängd

@Mangee75:
Jag misstänker att det är Code in a box.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

@Mangee75:
Jag misstänker att det är Code in a box.

Så kan det va , fast det står pc digital download på deras hemsida.
https://www.komplett.se/product/1022006/gaming/spel/spel-pc-m...

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Så kan det va , fast det står pc digital download på deras hemsida.
https://www.komplett.se/product/1022006/gaming/spel/spel-pc-m...

Fick bekräftat från deras kundservice att koden skickas i en box via posten därav fraktavgift.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av wzaa:

Fick bekräftat från deras kundservice att koden skickas i en box via posten därav fraktavgift.

Okej , tack.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Jag har spelat battlefield sedan BF2 men har även provat dom äldre versionerna (1942, Vietnam) och gått tillbaka för att se hur namnet har utvecklats. En otrolig resa!
Jag har väldigt många timmar i Bad Company 2, Battlefield 3 och 4a som har varit dom bästa i serien om man bortser ifrån deras trasiga Netcode som gjorde många arga.

Jag är nära 100% säker på att tidsperioden i Battlefield V kommer att vara WWII men dom kommer slänga in skins (Bionic Arms, tanks etc) som kommer att få slagfältet att se anorlunda ut.
Jag är väldigt intresserad av vad dom kommer att göra med serien i ett WWII perspektiv då jag totalt skippade att köpa BF1. Stilen var för mig, ointressant. Battlefield V är deras sista chans utanför ett modernt BF perspektiv.

Deras förbokningssiffror som ser "mörka" ut är väl en uppskattning och inte fakta?
Om det är så att det ser dåligt ut för Battlefield och dess serie så är det helt EA's fel.
Min tanke är att Battlefront skandalen KOMMER att påverka, inte OM.
Det finns också den gruppen människor som kommer att sitta på sin plånbok tills dom ser att spelet är som det var annonserat och inte är fullt med P2W caches eller dylikt, ett resultat av Battlefront skandalen också.

OBS: Jag älskar deras moderna Battlefield och skulle utan tvekan förboka.
Jag befarar dock att det är slutet eller mycket jobb för "DICE"/"EA" att skapa ett modernt Battlefield i framtiden.

Som jag har fattat det så finns det juridiska tryck på EA att byta stil till andra alternativ. Varför?
Exempel: AM General äger rättigheterna till fordonets humvee eller HMMWV och under dom senaste åren har företag som AM General blivit mer och mer medvetna om att de äger innehåll som visas i videospel.

SQUAD måste exempelvis ta ut humvee på grund av "licensiering och problem".

Vad jag hoppas på:
Jag hoppas att det kommer finnas ett Battle Royal mode i spelet.
Jag hoppas att det inte kommer finnas eller senare introduceras, "microtransactions" eller "P2W" material.
Jag hoppas att dom fokuserar på vad spelarna vill och arbetar med feedback bättre än innan.
EDIT:
Jag hoppas på många spelare i hardcore och inte massa fjantande i casual.

Jag hoppas att dom, i framtiden, kommer att gå tillbaka till moderna Battlefield med en bibehållen spelkänsla från förr!

Cheers, ~ N!

Permalänk

Alla battlefield efter battlefield 2 suger
Deras hack shield. Tickrate och servernsystem är katastrofalt
Samma skit i battlefield 5. När man rör sig snabbt i spelet reagerar det inte in time . Och ett annat exempel sedan bf1 släpptes har dom fortfarande inte fixat hardcore mode .det är ju sorgligt vilken dålig support. Sprutar med hackets och inge riktiga dedikerade servrar så om dom fuskar kan dom förstöra hela spel omgången vilket typ händer nästan varje match. Samma med joina servrar och när man väl kommer in finns det ingen spelare på servern . Allt detta är inte gnäll utan tragisk fakta .seriöst skall man betala för sånt ofärdigt och buggigt trams