Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Köpte projektor online

Permalänk
Medlem
Skrivet av whisky:

@BasseBaba: Vill man kunna sälja en vara utan ångerrätt så får man sälja den via butik och inte via nätet, annars så säger lagen att köparen har rätt att ångra sig inom två veckor med full rätt att testa varan innan ånger. Alternativet är att man lägger på en slant på priset för att sedan kunna sälja den med rabatt om en kund väljer att utnyttja den lagstadgade ångerrätten. Tyvärr är det så det fungerar med distansavtalslagen och vill säljaren finnas på nätet är det bara att bita i det sura äpplet. Visst är det surt för säljaren att vi har ett så starkt konsumentskydd, men för dig som köpare är det kanske inte så dumt ändå när det kommer till kritan?

Som sagt, jag pratar bara filosofiskt. Jag tog ingen sida utan försöker bara resonera kring varför affärer gör som dom gör. Oavsett vad lagen säger så är det i slutändan något som påverksr ÅF ekonomiskt, så enkelt är det. Jag säger inte att det är rätt, men jag säger att jag har en förståelse för att det blir problematiskt.
I teorin skulle man ju till och med kunna göra så att jag köper en produkt som jag sen returnerar bara för att låta min polare vara snabb som tusan när den sen kommer som fyndvara?

Och nja, för mig personligen är det faktiskt sådär. Har flertalet gånger fått öppnade/använda varor när jag köpt ”nytt” och detta har istället lett till retur vilket har gjort att distansavtalslagen faktiskt gjort mig mer besvär än nytta. Inte en chans jag betalar fullpris för något som nån annan suttit och kladdat på.

Sorry för det gick offtopic.

Permalänk
Medlem

Det finns två alternativ här.
1, Sälja via nätet och får därmed en ekonomisk påverkan tack vare distansavtalslagen.
2, Sälja via en fysisk butik och får därmed en ekonomisk påverkan tack vare högre lokalhyra/el/vatten/anställda i butik/osv.

Alternativ två blir troligen en betydligt större ekonomisk påverkan än alternativ 1 och i båda fallen så är det ju i slutändan kunderna som får betala notan.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Sorry att jag är OT men skulle vilja påstå att det är minst lika (om inte mer) viktigt att titta upp butiken som varan att folk köper på Liontech är för mig ett under.

Hoppas det löser sig för dig!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dr.Mabuse:

@kotz: Vad är INTE förbrukningsvara idag? Företaget lutar sig kanske mot att lampan anses vara en förslitningsvara, vilket på sin höjd berättigar till ett nyttoavdrag... vilket borde bli försvinnande lite i förhållande till lampans förväntande livslängd.

Edit: Jonny Myran hann före

Nyttoavdrag tillämpas inte.

@TS

Det är snarare värdeminskning företaget lutar sig mot. Men det ska påvisas hur den uträkningen har skett.

Ta t ex gräsklippare som behöver testas i säkerligen 15-20 minuter innan du vet om den faktiskt är bra. Det är motordelar i den som slits så fort du startar motorn. Inte ens detta räknas in som värdig anledning för värdeminskning.

Mao, du har det ganska torrt på din sida. Kör över dom via ARN och håll det sakligt.

Good luck!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kotz:

Jag talade med Klarna på chatten. De kunde inte hjälpa mig. Utan hänvisade mig till deras utredningsavdelning. ARN kan det ta upp emot 6 månader innan utredning är klar.

Detta är det sista jag fick från Liontech:

Hej,
Vi kan ta tillbaka den, men det tillkommer en liten returavgift som värdeminskning på varan då den är öppnad och använd.
Vi kan inte säga hur mycket det blir innan vi undersöker varan och uppskattar värdeminskningen därefter.
Ni kan skicka tillbaka den mot ångerrätt enligt nedan snarast möjligt så att Ni inte drabbas av ytterligare värdeminskning.
Just nu räknar vi ingen värdeminskning för tiden, men kommer att göra ifall returen tar för långt tid att nå oss.

Jag tänker skicka tillbaka varan och bestrida om de tar ut en extra avgift för projektorn i form av värdeminskning.

Ska alltid anmälas innan man fullföljer returen så att kunden kan få veta vad värdeminskning blir. Öppnad vara omfattas inte av värdeminskning. Här menar företaget emballage brutet/skadat pga öppning. Det anser tidigare ARN beslut att det ska bekostas av försäljaren.

Vi kan ta tillbaka den, men det tillkommer en liten returavgift som värdeminskning på varan då den är öppnad och använd.

Accepterar du enligt ovan så gör du även det enligt nedan. Men det förutsätter att du får ett intervall som inte ska överstiga. Säg att dem säger 10%, så får du inte acceptera att det blir 50%. Överflödigt dock då värdeminskning inte ens tillämpas i ditt fall. Blött företag...

Vi kan inte säga hur mycket det blir innan vi undersöker varan och uppskattar värdeminskningen därefter.

1 Ytterligare värdeminskning? Din retur går utifrån din anmälan. Om du medvetet fördröjer den så har du väl ett problem. Om deras process fördröjer den, så har du inget problem.

Ni kan skicka tillbaka den mot ångerrätt enligt nedan snarast möjligt så att Ni inte drabbas av ytterligare värdeminskning.

2 Jag drar i smilbanden. Värdeminskning för tiden. Deras tid kan ej belasta dig ekonomiskt.
Just nu räknar vi ingen värdeminskning för tiden, men kommer att göra ifall returen tar för långt tid att nå oss.

Permalänk
Medlem

Jag är inte förvånad över det här alls får jag väl tyvärr säga.

Finns en anledning som sagt till varför de har de omdömen de har på prisjakt och har haft egen erfarenhet utav dem vilket gör att jag väldigt sällan handlar från dem om det inte är nåt jag inte kan leva med prismässigt om det fallerar istället för att orka pressa igenom en retur
Så dåliga som Greattech är de absolut inte, men de hittar lite väl gärna på lite egna regler o dylikt, och deras löften om leveranstider är något man kan skippa att ens fundera över, har ett flertal ggr tvingats köpa andra varor för att de inte kunnat leverera på flera veckor och fått makulera ordern till följd av det.

Jag tycker ts inte ska ta "motbudet" , för de kommer hitta på nån jäkla fantastisk dum siffra på värdeminskningen som inte folk skulle acceptera, och de tvingar dig också skynda på osv för att du ska känna att det inte är värt jobbet att hålla på och streta emot
Högst tvivelaktigt och godtyckligt svar som sagt från dom, och ger dom nog tro om att de kan sätta en rejäl siffra som "straff" för att du ens vågat häda och nyttja det här lagstadgade alternativet.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131444:

2 Jag drar i smilbanden. Värdeminskning för tiden. Deras tid kan ej belasta dig ekonomiskt.
Just nu räknar vi ingen värdeminskning för tiden, men kommer att göra ifall returen tar för långt tid att nå oss.

Tiden de avser är givetvis inte den arbetstid Liontech lagt på ärendet utan den tid TS haft projektorn i sin ägo.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

Tror det handlar om ett en projektorlampa har en bestämd livslängd och att de räknar av lampans förbrukning.

Kondensatorer har en beräknad livslängd (vissa lägre än en projektorlampa), ska vi anse all elektronik som förbrukningsvara då eller?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av twit:

Tiden de avser är givetvis inte den arbetstid Liontech lagt på ärendet utan den tid TS haft projektorn i sin ägo.

Ser inte hur det kan vara relevant dock. Anmäler du retur dag 13 och dröjer returen på grund av diskussioner och annat som kunden måste bidra i, så kan inte returen anses vara försenad ens om den kom fram till ÅF 13 dagar senare från anmälningsdagen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131444:

Nyttoavdrag tillämpas inte.

@TS

Det är snarare värdeminskning företaget lutar sig mot. Men det ska påvisas hur den uträkningen har skett.

Ta t ex gräsklippare som behöver testas i säkerligen 15-20 minuter innan du vet om den faktiskt är bra. Det är motordelar i den som slits så fort du startar motorn. Inte ens detta räknas in som värdig anledning för värdeminskning.

Mao, du har det ganska torrt på din sida. Kör över dom via ARN och håll det sakligt.

Good luck!

Nyttoavdrag är termen för den värdeminskning som sker i samband med nyttjandet och är ett dokumenterat förfarande vid återköp. Ex:
http://www.arn.se/globalassets/extern/pdfer/038---arenderefer...

Så nog används det - om det är tillämplig...?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Liontech är inte ens medlemmar hos Trygg e-handel.
Rekommenderar bara handla butiker som är medlemmar där.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Det spelar ingen som helt roll huruvida de har skrivit ut att det inte är någon ångerrätt på kvitton/orderbekräftelser. En projektor är inte på något sätt en förbrukningsvara och ångerrätt kan således ej avsägas, hur man än skriver sina avtal. Inte ens om kunden skrivit på en lapp där det står att man är "fullt införstådd i att ångerrätt inte gäller för köpet", kan ångerrätten avtalas bort.

Jag skrev inte att han inte har ångerätt.
Jag frågade om han fick samma text på orderbekräftelsen som jag en gång fick.
Samma sak hände mig vid köp av ett grafikkort från liontech.
Fick svar från liontech att ångerätt ej gällde grafikkort, jag hänvisade till distansköplagen och dom gav med sig och jag kunde ångra köpet.
Men jag kände nog ändå att jag fick tjata mig till det
Skickade tillbaka kortet och bestämde mig för att aldrig ha och göra med Liontech igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Detta är det sista jag fick från Liontech:

Hej,
Vi kan ta tillbaka den, men det tillkommer en liten returavgift som värdeminskning på varan då den är öppnad och använd.
Vi kan inte säga hur mycket det blir innan vi undersöker varan och uppskattar värdeminskningen därefter.
Ni kan skicka tillbaka den mot ångerrätt enligt nedan snarast möjligt så att Ni inte drabbas av ytterligare värdeminskning.
Just nu räknar vi ingen värdeminskning för tiden, men kommer att göra ifall returen tar för långt tid att nå oss.

Jag tänker skicka tillbaka varan och bestrida om de tar ut en extra avgift för projektorn i form av värdeminskning.

Precis som du har rätt att undersöka en vara har de ju rätt att ta en avgift för att undersöka och återställa den till nyskick. Detta är något som står i lagen om ångerrätten, även om många "inte vill se detta", eller kanske inte tillämpar den.

Sen självklart ska summan vara rimlig för vad du gjort. Att packa upp och testa en produkt och sedan packa ner den korrekt igen är ju inte direkt slitage, men lampan är dyraste delen av projektorn. Har du använt den i typ 1 timme borde de inte bry sig, men har du kanske suttit 100 timmar med den (vilket är enkelt på 14 dagar), på en 1000-timmars lampa är det ju en betydande del, och då gäller inte ångerrätten i sig, utan en avgift att återställa den kan tas ut.

Man kan se exakt detta på konsumentverket del för just företagen:
https://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-...

Konsumenten har rätt att undersöka varan för att se vad den har för egenskaper och funktion.

Du kan ha rätt till ersättning för värdeminskning om konsumenten använder eller hanterar varan på ett sätt som inte är nödvändigt för att undersöka den. För att ha rätt till ersättning måste du vid avtalet ha informerat konsumenten om förutsättningarna för värdeminskningsavdrag och om ångerrätten.

Notera dock fetstilta delen, och kolla igenom de papper/mail du har fått från företaget. De kan mao bara kräva dig på denna avgift om de specificerat förutsättningarna i detta avtal. Detta är alltså vad företagets sida säger, och något du ska vara noga med att de följer och inte överstiger. (Eller som bas på ditt bestridande ev)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Jag talade med Klarna på chatten. De kunde inte hjälpa mig. Utan hänvisade mig till deras utredningsavdelning. ARN kan det ta upp emot 6 månader innan utredning är klar.

Detta är det sista jag fick från Liontech:

Hej,
Vi kan ta tillbaka den, men det tillkommer en liten returavgift som värdeminskning på varan då den är öppnad och använd.
Vi kan inte säga hur mycket det blir innan vi undersöker varan och uppskattar värdeminskningen därefter.
Ni kan skicka tillbaka den mot ångerrätt enligt nedan snarast möjligt så att Ni inte drabbas av ytterligare värdeminskning.
Just nu räknar vi ingen värdeminskning för tiden, men kommer att göra ifall returen tar för långt tid att nå oss.

Jag tänker skicka tillbaka varan och bestrida om de tar ut en extra avgift för projektorn i form av värdeminskning.

Herregud vilket blufföretag. Det dom säger är helt och totalt fel. Man behöver ALDRIG begrunda ett ångrat köp. Dom kan inte bestämma vilka varor som ligger under denna kategori. Det står ju i lagen vilka varutyper som detta gäller för privatpersoner. Det är väl som privatperson du har handlat?

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Föredetting

Klarnas kundtjänst är under all kritik även den. Maila in en bestridan av fakturan, hänvisa till chattloggen och ångerrätt enligt distansavtalslagen, sedan har du ditt på det torra.

Skrivet av Lorault:

Liontech är inte ens medlemmar hos Trygg e-handel.
Rekommenderar bara handla butiker som är medlemmar där.

Och vilken position innehar du hos Trygg E-Handel?

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dr.Mabuse:

Nyttoavdrag är termen för den värdeminskning som sker i samband med nyttjandet och är ett dokumenterat förfarande vid återköp. Ex:
http://www.arn.se/globalassets/extern/pdfer/038---arenderefer...

Så nog används det - om det är tillämplig...?

Vi pratar väl om ärendet (?).

Läste om det jag skrev, jag skrev nog klumpigt. Menade att det inte tillämpas på ärendet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Meantek:

Och vilken position innehar du hos Trygg E-Handel?

Behöver man vara anställd hos Trygg E-handel för att se sådan information?

Trodde även det gick att söka efter varumärkesnamn/företagsnamn/orgnummer annars.

https://www.tryggehandel.se/?s=556556-2328
https://www.tryggehandel.se/?s=Liontech

Finns icke!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131444:

Behöver man vara anställd hos Trygg E-handel för att se sådan information?

Trodde även det gick att söka efter varumärkesnamn/företagsnamn/orgnummer annars.

https://www.tryggehandel.se/?s=556556-2328
https://www.tryggehandel.se/?s=Liontech

Finns icke!

Efter att ha sett hur de hanterar andra affärer, bla Getech så vet jag inte hur mycket jag litar på den beteckningen dock. Saknas den, så ja.. röd flagga. Men finns den är det ingen garanti, då det finns så in i H med kryphål de kan kravla under.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131444:

Vi pratar väl om ärendet (?).

Läste om det jag skrev, jag skrev nog klumpigt. Menade att det inte tillämpas på ärendet.

Du läser nog slarvigt också eftersom jag inte gjort dylika påstående.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Paddanx:

Efter att ha sett hur de hanterar andra affärer, bla Getech så vet jag inte hur mycket jag litar på den beteckningen dock. Saknas den, så ja.. röd flagga. Men finns den är det ingen garanti, då det finns så in i H med kryphål de kan kravla under.

Ja du har helt rätt. Trygg E-handel är urtvättat i dagsläget.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dr.Mabuse:

Du läser nog slarvigt också eftersom jag inte gjort dylika påstående.

Suck, greppa tag i ödmjukheten i att jag redigerade vad jag uppfattade var fel och gå vidare.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av anon131444:

Behöver man vara anställd hos Trygg E-handel för att se sådan information?

Trodde även det gick att söka efter varumärkesnamn/företagsnamn/orgnummer annars.

https://www.tryggehandel.se/?s=556556-2328
https://www.tryggehandel.se/?s=Liontech

Finns icke!

Syftar snarare på hur mycket tilltro herrn med kommentaren har för Trygg E-Handel, som i princip är en intresseförening för handlare som förbinder sig att följa svensk lag.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Meantek:

Syftar snarare på hur mycket tilltro herrn med kommentaren har för Trygg E-Handel, som i princip är en intresseförening för handlare som förbinder sig att följa svensk lag.

Det är nog inte fel att tro att konsumenter generellt ser Trygg E-handel som en avgörande del i att dem ska handla hos någon eller ej. Men nu förstod jag vad du menade!

Generellt om Trygg E-handel och vara med eller ej.

Om du som näthandlare (läs liten e-handlare, större företag skiter i trygg e-handel generellt) inte bemödar dig att finslipa din image på alla möjliga sätt, så känns du som ÅF inte investeringsbar för mig. Kostnaden och tiden det tar dig att gå med i Trygg E-handel är liten och kort.

Har ingen erfarenhet om Liontech alls. Omsättningen är dock 10miljoner föregående år och förmodligen mellan 10.5-11.5 eller strax över, idag, och att då inte inneha ett litet certifikat som ses som standard för e-handlare ser jag ju tjänstefel om man nu siktar på att utöka sin försäljning.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av anon131444:

Det är nog inte fel att tro att konsumenter generellt ser Trygg E-handel som en avgörande del i att dem ska handla hos någon eller ej.

Det är ju självfallet deras mål - att vara en slags kvalitetsstämpel. Jag argumenterar nog ändå att det är klokare att läsa oberoende kundomdömen på sidor såsom Trustpilot, Prisjakt, Pricerunner och liknande, än att kolla på en stämpel företag helt sonika kan köpa om man uppfyller ganska grundläggande krav.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Det är ju självfallet deras mål - att vara en slags kvalitetsstämpel. Jag argumenterar nog ändå att det är klokare att läsa oberoende kundomdömen på sidor såsom Trustpilot, Prisjakt, Pricerunner och liknande, än att kolla på en stämpel företag helt sonika kan köpa om man uppfyller ganska grundläggande krav.

Skulle vilja säga att ena inte bör ersätta det andra.

Trygg-E handel visar iaf att företaget gjort ett försök att vara korrekt. (Sen finns det undantag)
Omdömen och så fläckas ofta negativt, då folk skriver när de har problem, men långt från alltid när det "bara fungerar". Sen har du motsatsen där vissa ställen verkar kort sagt "ta bort/gömma" negativ kritik, som borde vara den största rödflaggan av alla.

Kort sagt... ALLA företag kommer ha några dåliga recensioner. Har de inte det, litar jag inte ett skit på dem. För det finns nämligen också folk som missbrukar och är rent av idioter, som tyvärr företagen måste handskas med. Folk som returnerar defekta varor som ångerrätt, folk som tar sönder saker (tex pressar in DDR2 i ett DDR1 slot med våld) eller kopplar ny PSU med gamla modulära kontakter, och sedan skyller på företagen.

Mao, man behöver se lite av båda sidorna. Och till er som tror jag överdriver, testa stå i en kassa/retur avdelning på ett företag en månad, och du lär ha historier för livet.

Det som är viktigt att hitta bland alla dessa omdömen, stämplar och avtal/regler är hur de hanterar gränsfallen. De fall där tex en person får en processor med skadade/lossade komponennter, i en helt plomberad förpackning, som en fick från en datorbutik. Det löste sig i det fallet dock.

Det är mao väldigt lätt för butiken att skylla på användaren skadat dem, men det kan mao ske, och det är då en bra butik måste göra ett val. Ska man ta risken att just användaren är "boven", eller ska man tro på dem och acceptera det. Gånger där företagen går ut utöver vad som behövs, för att hjälpa kunden. Men... detta är inget lagen säger. Detta är goodwill, och inget säger att de måste göra det igen, vilket tyvärr är vad folk tror när de läser omdömen.

Så du vill se att de iaf försöker följa lagar/regler, och vill se att omdömena är friska och att företaget tar sitt ansvar iaf. Resten är bonus.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Paddanx:

Skulle vilja säga att ena inte bör ersätta det andra.

Trygg-E handel visar iaf att företaget gjort ett försök att vara korrekt. (Sen finns det undantag)
Omdömen och så fläckas ofta negativt, då folk skriver när de har problem, men långt från alltid när det "bara fungerar". Sen har du motsatsen där vissa ställen verkar kort sagt "ta bort/gömma" negativ kritik, som borde vara den största rödflaggan av alla.

Kort sagt... ALLA företag kommer ha några dåliga recensioner. Har de inte det, litar jag inte ett skit på dem. För det finns nämligen också folk som missbrukar och är rent av idioter, som tyvärr företagen måste handskas med. Folk som returnerar defekta varor som ångerrätt, folk som tar sönder saker (tex pressar in DDR2 i ett DDR1 slot med våld) eller kopplar ny PSU med gamla modulära kontakter, och sedan skyller på företagen.

Mao, man behöver se lite av båda sidorna. Och till er som tror jag överdriver, testa stå i en kassa/retur avdelning på ett företag en månad, och du lär ha historier för livet.

Det som är viktigt att hitta bland alla dessa omdömen, stämplar och avtal/regler är hur de hanterar gränsfallen. De fall där tex en person får en processor med skadade/lossade komponennter, i en helt plomberad förpackning, som en fick från en datorbutik. Det löste sig i det fallet dock.

Det är mao väldigt lätt för butiken att skylla på användaren skadat dem, men det kan mao ske, och det är då en bra butik måste göra ett val. Ska man ta risken att just användaren är "boven", eller ska man tro på dem och acceptera det. Gånger där företagen går ut utöver vad som behövs, för att hjälpa kunden. Men... detta är inget lagen säger. Detta är goodwill, och inget säger att de måste göra det igen, vilket tyvärr är vad folk tror när de läser omdömen.

Så du vill se att de iaf försöker följa lagar/regler, och vill se att omdömena är friska och att företaget tar sitt ansvar iaf. Resten är bonus.

Mycket bra skrivet! Var tvungen att skriva istället för att använda "bra inlägg" knappen!

Permalänk
Medlem

jag skulle köpa en BenQ projektor från dustin för några år sedan. jag fick hem den innan jag hann betala, och jag hann testa den 1 timma innan jag insåg den inte var som jag hade tänkt mig. jag fick lämna tillbaka den utan att behöva kosta på frakt osv då jag hade ångerrätt. jag packade ner allting precis som det var innan och återställde lampan till 0 timmar samt alla inställningar, förövrigt var projektorn okej. minsta bild var 80 tum på 1 meters avstånd från väggen dock kunde jag inte justera bilden som jag ville. så det var inga problem alls med dustin att ta den tillbaka. så jag beställde mig en Optoma Gt1080 short-throw projektor istället på komplett för 8500 den ger 100 tum bild på 1 meters avstånd. ägt den i 2 år nu

liontech verkar vara ett skojar företag

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Då var det löst.

Liontech tog tillbaka varan. Och utan en värdeminskning.

Dock betalade jag själv för frakten samt en returavgift på 299kr. Totalt 500kr

Detta var det sista vi pratade om:

Hej,
Vi kan ta tillbaka den, men det tillkommer en liten returavgift som värdeminskning på varan då den är öppnad och använd.
Vi kan inte säga hur mycket det blir innan vi undersöker varan och uppskattar värdeminskningen därefter.
Ni kan skicka tillbaka den mot ångerrätt enligt nedan snarast möjligt så att Ni inte drabbas av ytterligare värdeminskning.
Just nu räknar vi ingen värdeminskning för tiden, men kommer att göra ifall returen tar för långt tid att nå oss.

Och sista

Hej,
Er retur har blivit godkänd och Ni kommer inte betala någon värdeminskning på returen.
Det tillkommer en returavgift om 299kr inkl. moms som felköp då detta var en beställningsvara.
Detta är det bästa vi kan göra då paketet varit öppnat och produkten använd.
Ifall Ni godkänner detta kan vi skicka detta till ekonomiavdelningen för att de ska utfärda denna kreditering av fakturan snarast möjligt.
Ha en fortsatt trevlig kväll!

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!