Permalänk
Medlem
Skrivet av pytonOrm:

samma med 3930K sandy bridge-e tro ? jag sitter på en fin just nu skulle vilja delidda den. dock gör den 4,8ghz utan problem men tempen drar iväg som fan

Ge fanken i det. Också fastlödd :)!

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghollghost:

Haha ingen aning. Fick aldrig loss den från kylaren... Kan ha varit en orginal-fläkt. Kommer faktiskt inte ihåg vad den hade i sig. Men hårt fast den

Åkte till tippen med resten av den gamla skrot-högen

Våld "löser" allt!

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

Våld "löser" allt!

True, blev av med den iallafall Är inte alltid det bästa att spara på allt som "kan vara bra att ha". Annars hade den säkert följt med mig på ett antal flytt senaste åren ^^

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Tack vare denna tråd så tog jag beslutet att delidda min cpu.
Gick superfint! Känns gött!

Visa signatur

Kim
I | i9 9900KS | Auros Master | RTX2080 | Kingston 3200 MHz |

Permalänk
Medlem

Har kommit över en gammal 4790k som råkar bli väldigt varm, både vid stock och OC. 70 grader i burn test på stock, 100c vid OC på 4.6GHz med en förhållandevis mild volt.

Antar att det är dags att delidda, men har aldrig gjort det förut så är lite nojjig. Antar att det är svårt att göra fel om man köper ett sånt delid-kit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiim:

Tack vare denna tråd så tog jag beslutet att delidda min cpu.
Gick superfint! Känns gött!

Kul att höra! Man blir väldigt nojig när det är en dyr pryl på 4 kvadratcentimeter som ska öppnas upp haha. Grattis!

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Har kommit över en gammal 4790k som råkar bli väldigt varm, både vid stock och OC. 70 grader i burn test på stock, 100c vid OC på 4.6GHz med en förhållandevis mild volt.

Antar att det är dags att delidda, men har aldrig gjort det förut så är lite nojjig. Antar att det är svårt att göra fel om man köper ett sånt delid-kit?

Ja kylpastan är nog torrare än sahara vid det här laget. Ja det är nog ganska idiot-säkert med ett delid-kit. Går liksom inte att misslyckas. Skruvstäd är väl lite obehagligare men det är ganska svårt att misslyckas där med om man tar det lilla lugna. Vissa kör ju med rakblad också och skär bort limmet. Dock tycker inte jag att det är en säker metod, det räcker med att man slinter en gång så drar man med sig någon mikroskopisk komponent på chippet.

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem

Går prima nu i 4.6ghz 1.235 volt max 80c under aida i ett node 304.

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem

Bytte kylare på min 4790k förra veckan och googlade lite på delid i samband med det.
Blir ju inte mindre sugen när man ser en sån här tråd.

Men min håller sig under 80 grader i OCCT nu och runt 70 i spel, i ett Silverstone SG08 ihop med GTX980 och noctua nh-9x65 och jag har inte tänkt överklocka den.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."