Samsung S9+ väcka låst skärm fråga

Permalänk

Samsung S9+ väcka låst skärm fråga

Så jag köpte nyligen en Samsung S9+ och har märkt att när telefonen är låst och jag trycker ett finger ganska hårt i botten av skärmen så väcks den, men det är väldigt "opålitlig". Vet inte om jag trycker fel ibland lr om jag inte trycker hårt nog men ibland så tar det några tryck innan den väcks, det är ett väldig skönt sätt att låsa upp telefonen på för jag orkar inte hålla på med att skanna fingrar, ansikte eller ögat.

Någon som vet hur det funkar och om man kan göra det lite känsligare eller mer pålitlig ?

Permalänk
Medlem

Nja jag vet inte, har en s9+ på skrivbordet här och jag behöver inte trycka mycket hårdare än vad du exempelvis gör på tangentbord med svarta brytare. Behöver inte ta i någonstans liksom.

Permalänk
Medlem

@JunkyVirus: Gå in på inställningar - display - navigeringsfält så hittar du menyn "tryck hårt på hemknappen" så kan du ställa in känsligheten

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte X570 AORUS ULTRA - Noctua NH-D15 - ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING OC - Corsair Vengeance LPX Black 32GB / 3200Mhz / - Corsair RM1000i - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Samsung 870 EVO 2TB - Samsung 850 EVO 500GB - Fractal Design Define S - Acer X34 GS" / 34" - Logitech G502 - Varmilo VA88M RGBK PBT White LED [MX Black]

Permalänk

@Wasp: Då är det troligtvis så att jag inte vet exakt vart man ska trycka och missar det ibland

Permalänk
Medlem
Skrivet av JunkyVirus:

@wasprocker: Då är det troligtvis så att jag inte vet exakt vart man ska trycka och missar det ibland

Du trycker på samma ställe som hemknappen är:) längst ner på skärmen i mitten. Är always on display på så har du en liten ruta där

Permalänk

@Wasp: Ahh, jag tänkte det men tror jag fortfarande är van med S7 där skärmen inte går ner så långt
Drar Always On mkt batteri lr något extra alls ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JunkyVirus:

@wasprocker: Ahh, jag tänkte det men tror jag fortfarande är van med S7 där skärmen inte går ner så långt
Drar Always On mkt batteri lr något extra alls ?

några procent över 24 timmar. Jag märker ingen skillnad med det av eller på.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JunkyVirus:

@wasprocker: Ahh, jag tänkte det men tror jag fortfarande är van med S7 där skärmen inte går ner så långt
Drar Always On mkt batteri lr något extra alls ?

Brukar stå 2-4% på min S8

Permalänk
Medlem

Så otroligt skönt att ha Always in display, tar nog mindre batteri än att behöva knäppa på skärmen hela tiden o se om man har fått något eller vad det är man har fått

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊