Prisvärd Head tracker för "IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad"???

Permalänk
Medlem

Prisvärd Head tracker för "IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad"???

Hej, jag undrar om det finns nån bra headtracker på marknaden för flygsimmar (jag har nya IL-2 Stalingrad - Battle of Moscow), helst under 1700 kr? Skulle vara så skönt att kunna titta runt i cockpit och se var fienden är.

Prisjakt har ingen kategori för headtrackers än, då det verkar vara jungfruteknologi för gamers. Vad säger ni? Hur ser selektionen ut för Sverige?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Medlem

https://www.netonnet.se/art/gaming/rattar-och-kontroller/tobi...

Tobii är det enda jag hört talas om.

Edit: såg nu att du skrev head, inte eye. My bad. Den stödjer dock spelet. https://tobiigaming.com/games/il-2-sturmovik-battle-of-stalin...

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Avstängd

Jag har testat TrackIR och TrackHat, dock inte med det specifika spelet men funktionen lämpar sig på ungefär samma sätt. TrackIR är lätt värt pengarna, dock vill du köra med TrackClip Pro då den fungerar mycket bättre än vector clip.
TrackHat är billigare men fungerar också sämre out of the box. TrackIR är mer plug and play och har aldrig krånglat för mig. Plasten i samtliga TrackHats produkter har gått sönder för mig.

Skaffar du TrackIR blir det mer än 1700 men jag tycker att det är värt det hela om man nu ska lägga pengar på en headtracker.

Antagligen bästa stället att köpa från (TrackIR):
https://www.trackir.eu/en/trackir-5/

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

Ett annat lite billigare alternativ är väl EDtracker. Ungefär hälften av priset jämfört med trackir men dock endast 3dof istället för 6dof.

Visa signatur

Alltid är det nån som inte blir nöjd!

Permalänk
Medlem

Tack för alla svaren!

Tackar för alla svar, detta verkar vara ett stort och nytt område.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Medlem

Gammal tråd som säkert är död. Men det är Track IR som du letar efter. har tidigare använt de till IL och warthunder. mycket bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DooL3Y:

Gammal tråd som säkert är död. Men det är Track IR som du letar efter. har tidigare använt de till IL och warthunder. mycket bra!

Tack, ska kolla upp!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Medlem

Om du är lite teknisk kan du bygga en headtracker som trackir själv. Gjorde det för några är sedan, fungerade utmärkt.

Permalänk
Medlem

Fick du ner latencyn de brukar ofta va problem med de hemmabryggda lösningarna med web kameror.

Letar man begat så fungerar de flesta TrackIR bra. Rekommenderar helt klart vector klippet så man inte behöver omcentrera så ofta.

Har inga planer för VR?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Fick du ner latencyn de brukar ofta va problem med de hemmabryggda lösningarna med web kameror.

Letar man begat så fungerar de flesta TrackIR bra. Rekommenderar helt klart vector klippet så man inte behöver omcentrera så ofta.

Har inga planer för VR?

Tyckte inte det laggade så det störde men hela grejen gav inte så mycket. Lite kul i ARMA kanske.

Permalänk
Medlem

Ska ju inte lagga alls. Det är lika störande som latency för mus. För mig var de främst flygsimulatorer. Även en del racing men där är ju fokus oftast rakt fram i banracing så där var de mindre essentiellt. FPS var de närmast meningslöst men ändå lite kul men de krävs ju att spelen utvecklas för de också så som roomscale fpsn i vr

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x