Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicho01:

@Wcx:Okej så jag antar att det är fel på Speccy?

Info om olika värden beskrivs bra av @tellus82 i #17381107

Permalänk
Skrivet av Nicho01:

@Wcx:Okej så jag antar att det är fel på Speccy?

Jag installerade Speccy och kollade: Ja, den visade 20C högre än verkligheten, precis som många program gjorde vid lanseringen av Ryzen

Permalänk
Medlem

Märker t.om bättre resultat nu dagen efter när det är lite kallare i rummet samt panelerna på toppen av chassit är borta, i BIOS får jag c.a 30-40 på idle utan windows startat!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicho01:

Märker t.om bättre resultat nu dagen efter när det är lite kallare i rummet samt panelerna på toppen av chassit är borta, i BIOS får jag c.a 30-40 på idle utan windows startat!!

Det låter helt normalt, jag får ungefär samma temps med stockkylare på en 2600X.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicho01:

@fermia: Okej prövade AIO uttaget men det verkar inte ha ändrat på temperaturen :/
Var inne i BIOS nyss och ändrade fläktens hastighet och det gjorde heller ingenting, och kan inte hitta där man ändrar så pumpen är på "max"
Blir väl att lämna in datorn antar jag. :S

AIO kontakten på moderkortet går alltid på 100% så det är inget konstigt med att du inte kan ändra där

När du satte dit kylaren lyfte du upp den någon gång,Vilket man ej ska göra för då kan det bli små luftbubblor

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz