Rösta fram ditt favoritbygge i Dreamhack Casemod Championship Open Class

Permalänk
Melding Plague

Rösta fram ditt favoritbygge i Dreamhack Casemod Championship Open Class

Deltagarna i tävlingen Casemod Championship Open Class är redo för bedömning, och det är upp till SweClockers läsare att utse vinnaren i kategorin Medlemmarnas val.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Svårt val. Personligen gillar jag saker som är stilrent, så Alexmon White föll mig i smaken, men den var samtidigt kanske lite "vanlig"?

Mest finess var nog Mercomods men den var för rörig för mig så slutade med Svive som fångade en ganska cool stämning

Permalänk
Medlem

Jag måste bara ställa en fråga här. Om det är Casemod varför är i princip alla bidrag bara ett chassi, utan uppenbara moddar, och sen vattenkylning? Utom Mercomods så ser jag inte några direkta mods på något bygge? Alla bidrag är mycket snygga men det känns lite fel att kalla det Casemod om det mer handlar om att göra ett sjukt snyggt bygge.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Aksi:

Jag måste bara ställa en fråga här. Om det är Casemod varför är i princip alla bidrag bara ett chassi, utan uppenbara moddar, och sen vattenkylning? Utom Mercomods så ser jag inte några direkta mods på något bygge? Alla bidrag är mycket snygga men det känns lite fel att kalla det Casemod om det mer handlar om att göra ett sjukt snyggt bygge.

Tänk dock på att det här är open class. Även om man nu inte moddat så jättemycket, men ändå lagt ner lite tid och planerat utseendet mer än många andra så är det alltid trevligt med fler bidrag. Sen kan det många gånger vara väldigt små detaljer som inte syns utan man måste sett det i en byggloggar eller få det förklarat/visat.

Permalänk

Min röst gav jag till Alexmon White, gillar stilrent och inte massa RGB i olika färger

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Håller nog med om att Alexmon white var den som föll mig bäst i smaken. Stilrent moddad och ger ett enhetligt intryck utan att för den delen bli "vanlig"

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Proffsmobbare

Bra nivå! Det kan nog bli jämnt i år.

Permalänk
Medlem

Mecromods förtjänar vinna denna omgång. Enda bygget med något EGET att tillföra.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Mecromods förtjänar vinna denna omgång. Enda bygget med något EGET att tillföra.

För mig förstör de på smetade reklam loggorna, tar på tok för stor plats för min smak, så för mig blir det den stilrenaste som faller mig i smaken och det är Goblin.

Jag hade inte kunnat göra det bättre själv men fattar inte hur Class tänkt när rören för vattenkylningen är drogs. För mig som inte är insatt eller har kunnande ser det ut som om rören var för korta så man fick kompromissa med vinklar osv.

Permalänk
Medlem

Inte lätt att rösta på dessa byggen alla är värda en vinst, Men fastnade iallafall på en. Önska dig lycka till!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

En massa glas och vattenkylning.
Ingenting man inte sett massor av gånger redan.
Ligger säkert massor av jobb bakom alla byggena, men ändå så tråkiga resultat =/

Permalänk

kan man få se dem med sidoplåten påsatt och lyset avstängt innan man röstar?

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Man förstår ju att RGB tar plats på modding scenen men nja, inte imponerad. Custom loop i ett stort chassi faller långt utanför vad jag gillar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleDirty:

För mig förstör de på smetade reklam loggorna, tar på tok för stor plats för min smak, så för mig blir det den stilrenaste som faller mig i smaken och det är Goblin.

Jag hade inte kunnat göra det bättre själv men fattar inte hur Class tänkt när rören för vattenkylningen är drogs. För mig som inte är insatt eller har kunnande ser det ut som om rören var för korta så man fick kompromissa med vinklar osv.

Tänkte samma om Class, ser inte genomtänkt eller planerat ut.

Jag tycker Goblin var fint

Visa signatur

| Mobo: Asus Z390-F | CPU: i9 9900k | GPU: RTX 2080 ti | RAM: 16GB | PSU: Corsair RM750x | Chassi: Lian Li pc o11 dynamic | CPUkylare: Fractal Celsius s36 | SSD: 970 Evo plus 500gb. 860 evo 500gb | Monitors: XB271HU . u2715h

Permalänk
Medlem

@wimon:

Så kan det vara. Men han har skapat något själv. Att slänga in hardtube, sleeve och RGB sen klassa det som moddat när allt har en tillverkares namn på det från fabrik, gör det bara trist. Stilrent eller ej.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Att det inte är mycket "eget" som är gjort i många fall, som @Zpnk skriver har många lagt ned mycket tid för att planera utseendet. Att ha en klar vision är minst lika viktigt (enligt mig t.o.m. viktigare) som att gå loss med verktygslådan, böja rör och sparka in ett nytt hål i chassit.

Själv gillar jag Open Class skarpt och ser det som en språngbräda till att göra sitt första scratchbygge. Har varit jury och med i att arrangera ett gäng tävlingar nu och kan komma att tänka på flera som varit med i Open Class eller Birdie med vad många beskriver som tråkiga byggen. Samma person har fått blodad tand, löpt linan ut och blivit det vi kallar "proffsmoddare" som är med i Master Class.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Meh inget av dem

Permalänk
Medlem

Tyckte inte någon var jätte wow.. men ja

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |