Samsung g s7 vs samsung g s9+

Permalänk

Samsung g s7 vs samsung g s9+

Hej,
Jag har funderingar på att byta ut min samsung g s7 till en samsung s9 plus. Vill ha en riktigt bra kamera. Är det ett bra val eller skall jag kolla på någon annan telefon ?
Dock ingen iphone.

/Jonas

Permalänk
Avstängd

S9 har större skräm.
S9 har bättre kamera.
S9 har ingen home knapp.

Kameran är guld på S9.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Jag gick nyligen från S7 till S8+ och är jättenöjd. Jag var lite orolig för att det skulle bli för stort och även om den inte riktigt passar i alla fickor tycker jag att den är helt rätt. Jag klarar mig numera två dagar på en laddning jämfört med S7an som jag fick ladda dagligen tack vare det något större (och så klart fräschare) batteriet.

Det besvarar inte din frågeställning men jag ville ändå flika in det då det är rätt stor fysisk skillnad på telefonerna. Jag har hört att S9/S9+ ska ha sämre batteritid än föregångaren men vet ej vad det orsakas av då det ska vara 3500mAh precis som till S8/S8+.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Hej,
Jag har funderingar på att byta ut min samsung g s7 till en samsung s9 plus. Vill ha en riktigt bra kamera. Är det ett bra val eller skall jag kolla på någon annan telefon ?
Dock ingen iphone.

/Jonas

Ett riktigt bra val skulle jag säga! Både kamera och prestanda är märkbart bättre. Ett alternativ skulle kunna vara Google Pixel 2 XL 64GB eller Huawei P20 Pro som också har en väldigt bra kameror.

Men skall du köpa Samsung Galaxy S9 Plus med abonnemang så är ett tips att göra det innan månadens slut hos Comviq då det just nu är månadens mobil och därmed har de ett bra pris.