Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nyare ratt kompatibel med äldre spel?

Permalänk

Nyare ratt kompatibel med äldre spel?

Tjena!

Tänkte bara höra om det finns någon här ute på internet som vet om nyaste rattar som till exempel Logitech och Trustmasteg skulle fungera bra med äldre spel som NFS Underground eller liknande. Haft problem tidigare med andra rattar när det kommer till lite äldre spel men hoppas på att det kanske finns någon ratt därute som inte krånglar lika mycket.

Tack och ha en fortsatt trevlig dag!

Permalänk
Medlem

Jag har provat NFS Shift 2 och det var kompatibelt med Logitech Driving Force GT, vilket ratt har du?

Permalänk
Gallerikonnässör

Det går nog att få det att lira. Fast gamla NFS titlar är inget jag skulle köra med ratt, på tok för arkadigt för min smak.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av haanuman:

Jag har provat NFS Shift 2 och det var kompatibelt med Logitech Driving Force GT, vilket ratt har du?

Jag vet inte om jag vill hålla med om detta. Har själv en Driving Force GT. Visst kan man få de flesta spel att funka, men oftast efter att först ha brottats en lång stund med att googla hur man ska hacka ini-filer för att få spelen att fatta hur de ska hantera ratten.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!