Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Problem med StartIsBack senaste versionen i Windows 10 Pro?

Permalänk

Problem med StartIsBack senaste versionen i Windows 10 Pro?

Blev sugen när man såg så snyggt 10:an blir med programmet StartIsBack, så jag la in det och trodde det skulle vara lungt....men det som hände vid installationen var att skärmen blev svart + musmarkören!! Väntade bra länge trodde det skulle gå till sig men installationen fastnade där (senaste versionen av StartIsBack).

Blev tvungen att köra en ctrl.alt.del. och efter det verkar det någorlunda ok, upplever Windows lite segare än vanligt.

Är det samma för er?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

@swenorth1: Aldrig sett det, har installerat StartIsBack på många maskiner.
Upplever inte heller att det är segare.
Installerat om programmet?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

@SirMacke: Kan det bero på att jag valde att installera det för alla mina 2 användare istället för bara mig? Tog tyvärr bort det!

Är det StartIsBack som gäller eller ex. Start10?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk

jag använder classic shell som gör typ samma som startisback eller start10 så får du inte startisback att fungera har du ju några alternativ.

http://www.classicshell.net/

jag gillar classic chell för att det är helt gratis vilket varken startisback eller start 10 verkar vara.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

jag använder classic shell som gör typ samma som startisback eller start10 så får du inte startisback att fungera har du ju några alternativ.

http://www.classicshell.net/

jag gillar classic chell för att det är helt gratis vilket varken startisback eller start 10 verkar vara.

Nackdelen med den är att den är nedlagd och inte utvecklas längre

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Körde med https://www.iobit.com/sv/iobitstartmenu8.php förr, vet inte hur det är idag, finns i alla fall en gratisversion.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swenorth1:

Blev sugen när man såg så snyggt 10:an blir med programmet StartIsBack, så jag la in det och trodde det skulle vara lungt....men det som hände vid installationen var att skärmen blev svart + musmarkören!! Väntade bra länge trodde det skulle gå till sig men installationen fastnade där (senaste versionen av StartIsBack).

Blev tvungen att köra en ctrl.alt.del. och efter det verkar det någorlunda ok, upplever Windows lite segare än vanligt.

Är det samma för er?

Låter mysko. Jag använder själv StartIsBack som permanent lösning, och har inte haft något problem med installation eller användning. Har du pröat ctrl+alt+delete och logga ut, och sedan logga in igen? Det kan ha varit explorer som krashade och nu fungerar igen efter en ut-inloggning.

Classic shell är nerlagt och kommer inte att uppdateras, så jag hade undvikit den. Start10 är också bra, men det är en personlig preferens vad man gillar..

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Skrivet av swenorth1:

Nackdelen med den är att den är nedlagd och inte utvecklas längre

Skrivet av HoboCop:

Låter mysko. Jag använder själv StartIsBack som permanent lösning, och har inte haft något problem med installation eller användning. Har du pröat ctrl+alt+delete och logga ut, och sedan logga in igen? Det kan ha varit explorer som krashade och nu fungerar igen efter en ut-inloggning.

Classic shell är nerlagt och kommer inte att uppdateras, så jag hade undvikit den. Start10 är också bra, men det är en personlig preferens vad man gillar..

där ser man hade jag ingen koll på.

kommer ändå använda den tills det slutar fungera helt och hoppas att någon kunnig plockar upp projektet och fortsätter utveckla det. men har inte märkt av att det ska vara några problem med den ännu iaf.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av swenorth1:

Nackdelen med den är att den är nedlagd och inte utvecklas längre

Skrivet av HoboCop:

Classic shell är nerlagt och kommer inte att uppdateras, så jag hade undvikit den.

Skrivet av Rouge of Darkness:

där ser man hade jag ingen koll på.

kommer ändå använda den tills det slutar fungera helt och hoppas att någon kunnig plockar upp projektet och fortsätter utveckla det. men har inte märkt av att det ska vara några problem med den ännu iaf.

Det är nu open source och utvecklas fortfarande, heter numera Open Shell.
https://www.majorgeeks.com/files/details/classic_start.html

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk

Nu gick det bättre 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB