Nvidias BFGD-skärmar kan få pris från 42 000 kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Vilka är dessa många som trodde att skärmarna skulle kosta mindre än 42000:- för g-sync, 4k, 120Hz och ~65''? Kolla skärmen Thomas nyss recenserade, samma specs (typ) förutom att den är på 27'' och kostar dryga 20.000, ett pris som inte kom som en chock.

I en tidigare nyhetstråd spekulerades det om priser ~25k-30k.
Tråd: #17459401

Visa signatur

5900X, RTX 4090

Permalänk
Medlem

Tror nog hellre jag väntar på nästa års TV-apparater med HDMI 2.1 och VRR. Håller tummarna för en LG OLED med detta för runt 30-35 k i 65".

Samtidigt håller jag även tummarna för att de nästa år följer samma introduktionspriser som detta året, hyssat humant, annars får man ju vänta tills sommaren 2020 innan man kan tänkas köpa en xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ilendhir:

I en tidigare nyhetstråd spekulerades det om priser ~25k-30k.
Tråd: #17459401

Det var ju knappast många som trodde på ett pris runt 20000. Du verkar varit mer planterad på jorden med din gissning än den som skrev artikeln.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CAD-Slaven:

Jag är mer fundersam vem/vilka som är kundgruppen.

@Tvelander

Permalänk
Medlem
Skrivet av bigganum:

Hur många tvättäkta gamers kommer ha råd med detta kalas tror ni?

nVidia - The Way It's Meant to get Played

Kanske inte så många under 20 år. Men har man ett heltidsjobb och inte har dyrt boende så kan nog de flesta spara ihop till detta om de prioriterar det tillräckligt mycket.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

42000 låter ganska realistiskt nya 65 tum 4k OLED tv apparater kostar idag runt 35000 kronor så runt 7000 kronor påslag för G-Sync och 4k 120hz.

Skickades från m.sweclockers.com

Edit Alla 65 tum OLED modeller som lanserades 2018 de flesta kostar runt 35000 kronor undantag är Philips Oled 873 lanserade dock till 35000 kronor.

https://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s372388552&o=produkt_p...

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Opraktiskt stor för de som vill ha en skrivbordsskärm, och asus 27-tummare är för liten.. det behövs utökning i 40-tumsområdet, är det ingenting pågång där?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mhm visst så blir det när ingen annan finns på det tåget.

Dock trist att se på detta forum att vissa personer är mera intresserade av att rätta folk och ha rätt än att prata om produkter etc.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Nätälskare:

Fy fan va fin pjäs

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Spelkonsolerna kommer vinna ytterligare kunder ett tag framöver.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem

Kommer den i paket med några grafikkort så blir det ju 100 000 jämt.
Perfekt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

42000 låter ganska realistiskt nya 65 tum 4k OLED tv apparater kostar idag runt 35000 kronor så runt 7000 kronor påslag för G-Sync och 4k 120hz.

Skickades från m.sweclockers.com

Edit Alla 65 tum OLED modeller som lanserades 2018 de flesta kostar runt 35000 kronor undantag är Philips Oled 873 lanserade dock till 35000 kronor.

https://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s372388552&o=produkt_p...

Fast du kan nog glömma oled..

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av ZothOmmog:

Mhm visst så blir det när ingen annan finns på det tåget.

Dock trist att se på detta forum att vissa personer är mera intresserade av att rätta folk och ha rätt än att prata om produkter etc.

Shit, det var längesedan jag kände mig så träffad.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Fast du kan nog glömma oled..

Använde OLED som exempel för att de flesta Premium TV apparater som släpps idag är OLED och 65 tum OLED när de lanserats kostar runt 35000 kr.

Idag så kostar en Samsung Q9FN 40000 kronor och Q8FN 32000 kronor en bra LCD är inte mycket billigare än en OLED då OLED inte är en helt mogen teknik så finns det några fördelar för LCD främst ljusstryka och ingen inbränning.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kanske inte så många under 20 år. Men har man ett heltidsjobb och inte har dyrt boende så kan nog de flesta spara ihop till detta om de prioriterar det tillräckligt mycket.

Det är ingenting för den allmänne konsumenten skulle jag säga.
Oavsett ålder är det en löjlig hög summa det landar på och då är det bara skärm och grafikdelen.
Handlar om stora prioriteringar trots jobb om du inte tjänar bra dvs.

Tycker bara det är mycket pengar hursom.
Hoppas det kommer något "mellanläge" med fler HDR-skärmar tex.
Även om de kostar en slant, just är utbudet lite tunt iomed att Turing också kommer stödja detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bigganum:

Det är ingenting för den allmänne konsumenten skulle jag säga.
Oavsett ålder är det en löjlig hög summa det landar på och då är det bara skärm och grafikdelen.
Handlar om stora prioriteringar trots jobb om du inte tjänar bra dvs.

Tycker bara det är mycket pengar hursom.
Hoppas det kommer något "mellanläge" med fler HDR-skärmar tex.
Även om de kostar en slant, just är utbudet lite tunt iomed att Turing också kommer stödja detta.

Tänk på vad andra hobbys kan kosta. Fiske, rätt som det är har du skaffat en båt för 100 000kr. Vissa reser utomlands varje sommar. Vissa skaffar barn (de är dyra i drift).
Troligtvis kommer de allra flesta prioritera annat men ganska många skulle nog ha råd med detta om det bara låg tillräckligt högt upp på deras lista.

Själv skulle jag nog lagt de pengarna på bil/kontantinsats för hus. Men vem vet när jag är 45/50 och har köpt sånt redan.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lozz:

Big f*cking gaming display?

ööh just ja,, F står ju för nånting annat. reflekterade inte ens på det förens jag såg ^post

Permalänk
Medlem

Klart det här inte är för den vanlige konsumenten. Men det finns säkert en marknad. Kolla vad vissa lägger på ljudanläggningar tex.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 4790k - Asus Z97 A - Palit Gtx 1070 JS - 16GB ram - 620 GB SSD - 2TB WD Black - Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

Om priset blir så här högt undrar jag vad nVidias idé med dem egentligen är. Några pengar kommer de ju inte tjäna eftersom de kommer säljas i en så begränsad upplaga att man kommer kunna räkna samtliga i Sverige på sina tio fingrar. Antingen ser de dem som en Halo-produkt eller också är det ett tekniktest för framtiden.
Priset är iaf cirka tiotusen kronor mer än vad jag räknade med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Tänk på vad andra hobbys kan kosta. Fiske, rätt som det är har du skaffat en båt för 100 000kr. Vissa reser utomlands varje sommar. Vissa skaffar barn (de är dyra i drift).
Troligtvis kommer de allra flesta prioritera annat men ganska många skulle nog ha råd med detta om det bara låg tillräckligt högt upp på deras lista.

Själv skulle jag nog lagt de pengarna på bil/kontantinsats för hus. Men vem vet när jag är 45/50 och har köpt sånt redan.

Ungefär vad jag försökte säga med min text med.
Kanske var lite väl kritisk som prisnivåerna börjar ta sig inom denna hobby för tillfället.
Behöver kanske inte vara en dålig sak i längden heller.

Kul med ny utveckling i vilket fall.
Trevlig kväll!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

*edit*
Jag nämnde spel i namnet som du skrev. tog bort texten för att slippa mängdcitat.

Nämnde jag ens ordet spel? . Snarare var det du som tolkade att barnet i fråga skulle spela på datorn. Varför nu den då skulle ha 2st 65" skärmar till detta är en bra fråga?

En annan fråga är om 65" skärm ens är optimalt att spela på, det beror dock på vilket spel såklart.

En P12 önskespeldator

Det är lika många vuxna som spelar idag som barn.
Förutsatt att >18 är vuxen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AdoringFan:

En P12 önskespeldator

Det är lika många vuxna som spelar idag som barn.
Förutsatt att >18 är vuxen.

Tidsmässigt lägger nog äldre mindre tid vid alla nöjen oavsett vad de heter. (filmer, youtube, serier, fester, spel) Det viktiga är vad man gör på övrig tid, så om man lägger 10h/dag på serier så är det inget problem om man sköter sitt vanliga liv bra.

Permalänk
Skrivet av anon159643:

En P12 önskespeldator i julklapp

Dubbla 2080Ti, strax strax under 30 000kr.
Dubbla 65" BFGD skärmar ca 80 000kr
9900K + moderkort +ram + ssd ca 15 000kr
Chassi +nätdel + fläkt: 3000kr
Tangetbord plus mus: 1500kr

Tur att man ej har några p12or att köpa julklappar till i dessa tider..

Även jag tolkar det som att du skulle ha köpt det till ett eller flera barn.

En P12 önskespeldator i julklapp

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rocky_MediuM:

Även jag tolkar det som att du skulle ha köpt det till ett eller flera barn.

Där min poäng var att de just vill ha sånt idag.
Såklart väldigt många andra också vill ha denna hårdvara, jag själv har hårdvara av samma typ. Äger ingen "professionell hårdvara" alls som är under 5 år som de flesta andra. Detta av denna anledning som grafikkort för 60 000kr med likvärdig prestanda som ett för 10 000kr, bara bättre drivers inte riktigt passar min budget.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Tidsmässigt lägger nog äldre mindre tid vid alla nöjen oavsett vad de heter. (filmer, youtube, serier, fester, spel) Det viktiga är vad man gör på övrig tid, så om man lägger 10h/dag på serier så är det inget problem om man sköter sitt vanliga liv bra.

Vad har tiden med detta att göra?

Förövrigt så är det snuskigt många äldre som sitter och spelar t.ex. World of Warcraft >8h / dagen med eller utan jobb.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AdoringFan:

Vad har tiden med detta att göra?

Förövrigt så är det snuskigt många äldre som sitter och spelar t.ex. World of Warcraft >8h / dagen med eller utan jobb.

Min poäng är att jag inte har fördomar emot något är lite Nihilistisk och precis allt är meningslöst. Ser ej ner på någon hobby då de alla är likadana. Äldre personer brukar dock få mindre fritid, varvid de drar ner på alla fritidsaktiviteter.
De flesta i min ålder ser vare sig mycket på tv, serier, spel etc. En polare som håller på och ska bli docent har så lite fritid så han knappast har hört talas om att man nu har börjat köra spelen inne i windows och inte länge i dos. ,-) (överdrivet såklart)

Orsaken varför jag ej spelar så mycket på mina ca 10st inkopplade spelkonsoler handlar om just tidsbrist och inget annat.

Permalänk
Inaktiv

Givetvis är priset också högt p.g.a. få tillverkade exemplar. "Vilka är målgruppen", ja vilka är målgruppen för en Porsche?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nästrimmarmannen:

Att Nvidia släpper produkter till priser som landar högre än vad som har befarats är väl business as usual numera?

Jo men ska man vända på steken, säger jag som AMD fantast. Så kan det agera så av en anledning.
Det är upp till AMD att ta fingrarna ur röven övertala investerare och skapa något som inte är en konstant kälke efter Nvidia.
Sen, varför ska de släppa nya tekniker om och om igen när de inte kan utnyttja dem. Unified shaders, G80 först. Tesselation Nvidia först, Ray tracing, Nvidia först. Gör något seriöst av det och håll det ett tag. För som det går nu lutar det åt GPU graven vad gäller utveckling.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattus:

herregud vilka priser.. kostar som en begagnad bil

Mer tom. För det priset får man faktiskt en fräsch hyfsat modern bil.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattus:

herregud vilka priser.. kostar som en begagnad bil

Dyrare, kan få en jeep cherookee av en bekant fullt fungerande där jag enbart behöver svetsa ett par små saker för 5 tusen....hmm bilen eller kortet...blir bilen har inte råd med kortet 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.