Alphacool butikslistar vattenblock för Nvidia Geforce RTX 2000-serien

Permalänk
Melding Plague

Alphacool butikslistar vattenblock för Nvidia Geforce RTX 2000-serien

Nvidias nya grafikkort i referensutförande levereras med en mer kompetent kylarlösning än tidigare, men för den som föredrar vattenkylning presenterar Alphacool vattenblock för ändamålet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktigt fint att se att det finns vattenblock från start! Annars brukar man ju få vänta rätt länge för dessa.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv

Jag håller också med att det var riktigt snyggt och positiv till att det kommer så snabbt.
Innan jag köpte ett sådant system så skulle jag vilja se bilder när det är monterat och sedan testresultat såklart. Då olika vattenblock av konstig anledning kan ha större prestandaskillnader.
Angående monterat så vatten med olika färger hade varit schysst.

Permalänk
Medlem

Det 'positiva' med att RTX2080Ti kostar ens förstfödda är att om man vill upgradera det till vattenkylt alternativt köpa det med vattenkylning från början (när sådana kort väl börjar släppas) så kommer inte själva vattenkylnings-delen utav kortet stå för lika mycket utav kostnaden som med tidigare top-end kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBerger:

Det 'positiva' med att RTX2080Ti kostar ens förstfödda är att om man vill upgradera det till vattenkylt alternativt köpa det med vattenkylning från början (när sådana kort väl börjar släppas) så kommer inte själva vattenkylnings-delen utav kortet stå för lika mycket utav kostnaden som med tidigare top-end kort.

Optimistiskt!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.