Bindningstid hos Comhem

Permalänk
Medlem

Bindningstid hos Comhem

Hej
Jag har en internet avtal med comhem tills augusti 2019 och har bidnings tid. Men nu har jag fått ett brev hemma att vi får en kollektiv internet anslutning till våran lgh och hela området och företaget som ger tjänsten är bahnof. De har också skrivet att det bara bahnof som funkar i våran lgh från den första oktober. Så comhem säger att du måste betala tills första aug 2019 även att du får ingen internet från comhem i din lgh. Kan någon hjälpa mig med den jag är ny i Sverige och vet inte så mycket om lagar. Men tills jag vet så är det så att om de kan inte leverera till min lgh så får de ingen pengar.

Blir tacksam om någon hjälpa mig.

Permalänk
Medlem

Jag tror nog du kan ha både comhem och banhof.

Jag har haft det liknande i ungefär 10 år.
BBB har köpt in sig hos HSB vilket gör att det bara är BBB(telenor) som kan leverera fiber men så vitt jag vet så går comhem via coax?

Så för din del så borde det bli Comhem via coax tills bidningstiden går ut och sedan byta till banhof fiber.

Om detta inte går så kan jag ju tycka att er förening borde köpa ut dig/er ur comhem avtalet.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mk_123:

Hej
Jag har en internet avtal med comhem tills augusti 2019 och har bidnings tid. Men nu har jag fått ett brev hemma att vi får en kollektiv internet anslutning till våran lgh och hela området och företaget som ger tjänsten är bahnof. De har också skrivet att det bara bahnof som funkar i våran lgh från den första oktober. Så comhem säger att du måste betala tills första aug 2019 även att du får ingen internet från comhem i din lgh. Kan någon hjälpa mig med den jag är ny i Sverige och vet inte så mycket om lagar. Men tills jag vet så är det så att om de kan inte leverera till min lgh så får de ingen pengar.

Blir tacksam om någon hjälpa mig.

Hej och välkommen till Sweclockers

Har du internet via det kombinerade tv/bredbandsuttaget? Isf. bör du kunna fortsätta med Comhem tills bindningstiden löper ut.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

@Kent: Hej och Tack
Jag har inget TV men på bredbanduttaget står Comhem men som jag läste på brevet som jag fick hemma från min förening så står det att de kommer skick ett nytt router från bahnof vilket innbär att com hem skulle inte funka längre. Frågan är om com hem kan inte leverera längre då varför ska jag betala till de.

Permalänk
Medlem

@Zippeer: tack För Svaren
Men om jag får bahnof då jag tror com hem kommer inte funka i min lgh.

Permalänk
Medlem

Min gissning är att du i dagsläget får internet från ComHem genom "3 hål i väggen" och att det nu i din fastighet installeras fiber med fiberuttag direkt i väggen. Min gissning är vidare att fiberuttaget må vara låst till Bahnhof, men ditt gamla bör fortfarande kunna leverera internet från ComHem.

Om annat än det jag skriver ovan är fallet, så måste du nog presentera mer information om vad du har för uppkoppling just nu och vad för uppkoppling de är på väg att installera.