Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Överföring av Photoshop

Permalänk

Överföring av Photoshop

Någon som vet hur man flyttar Photoshop från en Mac till en annan? Det ligger på min gamla MacBook från 2010 som har en diskdrive, min nya MacBook Pro har inte det.

Gamla datorn är en skoldator jag köpt ut så troligtvis följde programmet med där men kan ju lika gärna vara en bra kopia. Jag minns inte... Kan iallafall inte logga in någonstans och registrera programmet på mitt Adobe konto. Gäller Photoshop cs6

Permalänk
Rekordmedlem

Jag tror inte du kan flytta det, troligen har du en studentlicens och den upphör nog att gälla när du slutat studera och annars så kommer skolans it avdelning att hjälpa dig med det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Slutade studera för över 5 år sedan och det funkar fortfarande felfritt på den gamla datorn

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

är som sagt garanterat en licens som tillhör skolan och du fick med en av deras volymkopior när du valde att köpa ut din skoldator men inte rättigheten att flytta det från den de har bara låtit dig använda en av deras licensnycklar tills vidare tills datorn är död sen får du köpa ett eget.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

är som sagt garanterat en licens som tillhör skolan och du fick med en av deras volymkopior när du valde att köpa ut din skoldator men inte rättigheten att flytta det från den de har bara låtit dig använda en av deras licensnycklar tills vidare tills datorn är död sen får du köpa ett eget.

Har hört mig för med några gamla klasskompisar nu som också köpte ut sina datorer. Photoshop följde inte med så det är en piratkopia. Isf måste den väl gå att flytta från en dator till en annan tänker jag? Hittar dock ingenting på datorn som antyder till någon installer eller liknande... blir tokig!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med §7*

Tråd låst då vi inte tillåter piratkopieringssnack/innehav.

Citat:

§7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...