Bra vloggkamera, filmkamera och fotokamera

Permalänk

Bra vloggkamera, filmkamera och fotokamera

Hej tänkte eventuellt börja vlogga, filma och fota. Därför söker jag en kamera som är smidig, tålig och som filmar i bra videokvalité men den ska 'även kunna ta bra kort då jag tänkt använda den som fotokamera också. Mikrofoningång är ett plus om den har, likaså 4K inspelning.

Jag har kollat på 2 st olika kameror men den ena säljs tyvärr inte längre.

Canon Legria Mini X säljs inte längre så jag udnrar om det finns någon nyare modell som Canon släppt eller en liknade modell av annat märke då den verkar vara smidig.

Den andra kameran jag kikat på är en Panasonic Lumix DMC-FZ300. Som ska vara en systemkamera som ska tåla lite mer än en vanlig systemkamera.

Permalänk
Medlem

Behöver du flip out screen? Bra autofokus?

Om du endast behöver ok kontrast AF kan du få köpa min Panasonic G80 + 12-60 f3.5-5.6

Men med dina vaga krav skulle jag säga en Sony A7III eller Fujifilm X-T3.

Permalänk
Medlem

FZ300 är inte någon systemkamera. Den har ungefär samma formfaktor som en systemkamera men det går inte att byta objektiv. Bara så att du inte eventuellt köper något annat än du tror att det är.
Annars är det en helt okej kamera sett till vad det är men eftersom att den har liten sensor så kommer det att bli en del brus när ljuset är lite svagare (inomhus tex) än med en del andra kameror.

Har du någon smärtgräns vad gäller priset?

Edit: Är begagnat ett alternativ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Behöver du flip out screen? Bra autofokus?

Om du endast behöver ok kontrast AF kan du få köpa min Panasonic G80 + 12-60 f3.5-5.6

Men med dina vaga krav skulle jag säga en Sony A7III eller Fujifilm X-T3.

Kommer du att lägga ut annons? Du nämner en kamera som jag söker och jag kan inte se att TS svarat dig på ditt erbjudande.

Skickades från m.sweclockers.com