Inget ljud med nu windows updatering

Permalänk
Inaktiv

Inget ljud med nu windows updatering

Så häromdagen så uppdaterade jag mitt Windows (ett stort misstag LoL)
Efter det så förlorade jag allt ljud igenom 3,mm och högtalare. jag har sätt att andra har haft samma problem efter uppdatering.
Jag kan inte hitta något sätt att lösa detta och jag försökte radera uppdatering men det gick inte (Windows tillåter inte det) så detta är en varning och fråga, går detta att lösa för tillfället?

MVH DavidA/EVO7G

Edit: Klockan är 01:08 och jag har nu löst problemet, det värkar vara kombination av Windows och en omen sak bara PGA drivruins saker. Så det är det, klar för idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon283703:

Så häromdagen så uppdaterade jag mitt Windows (ett stort misstag LoL)
Efter det så förlorade jag allt ljud igenom 3,mm och högtalare. jag har sätt att andra har haft samma problem efter uppdatering.
Jag kan inte hitta något sätt att lösa detta och jag försökte radera uppdatering men det gick inte (Windows tillåter inte det) så detta är en varning och fråga, går detta att lösa för tillfället?

MVH DavidA/EVO7G

Har du installerat nya drivrutiner för ljudkortet? Om inte, vad har du för dator?

Permalänk
Medlem

kolla så du har rätt output. har för mig att när jag uppdaterade så fick jag ut ljudet till skärmen istället för till jacken på baksidan.

Permalänk
Inaktiv

@HerrNilsson: det fungerade före och det finns inget nytt

Permalänk
Inaktiv

@Hothep: det är en laptop och jag har inte ljud ur varken högtalare eller 3,5 men det fungerat med bluthooth (det låter konstigt att det fungerar)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon283703:

@HerrNilsson: det fungerade före och det finns inget nytt

Har du installerat om drivrutinen? Dvs ta bort den -> starta om datorn -> installera den igen?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HerrNilsson:

Har du installerat om drivrutinen? Dvs ta bort den -> starta om datorn -> installera den igen?

Jup, nollställde datorn också men det hjälpte inte.