Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Apr 2004

Wifi krånglar hela tiden.

Fick fiber för ett år sedan.
Samtidigt fick vi en ny router netgear ac1200.

TV är kopplad direkt till fiber uttaget och funkar kanon. Alltså tv och internet i tv funkar.

Men mobilerna och datorn är ett skämt.
Alltid ett. ! Framför wifi logga och man måste oftast stänga av wifi för att ladda ner en app.
Wifi funkar kanske 3 gånger av 10.

Jag har uppdaterat routern utan resultat.
Jag har loggat in i routern men förstår knappt något.

Tips?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2011

Köp en ny router. Jag gjorde mig nyligen av med en gammal Asus router, sedan dess fungerar allt som väntat. Den hade helt enkelt börjat ge upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Linux: the operating system with a CLUE; Command Line User Environment.

GNU/Linux

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003

Har inget råd för att lösa själva WiFi från routern men personligen köpte jag ett mesh nätverk (Google WiFi) för att få bättre WiFi än det jag kunde få ut ur mitt gamla kabelmodem.

System: i5 3570K, Z77X-D3H, Corsair 12GB VENGEANCE, SSD 256GB Samsung 830, EVGA 1080 SC, Noctua NH-U14S, CMPSU-650HXEU 650W, Antec P280 + BenQ XL 2410T & Windows 10 Home.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Jan 2005

Vet inte riktigt hur det är kopplat, Är både router och TV kopplade direkt till fibern?
Det är inte så att du måste koppla routern mot fibern, och där ifrån koppla till TV-boxen?

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av maskeradmannen:

Vet inte riktigt hur det är kopplat, Är både router och TV kopplade direkt till fibern?
Det är inte så att du måste koppla routern mot fibern, och där ifrån koppla till TV-boxen?

I väggen där fibern kommer. Går en kabel till tv \ boxen och ett uttag till routern.

Skickades från m.sweclockers.com