Msi B75MA-P75 slutade plötslig fungera?

Permalänk
Medlem

Msi B75MA-P75 slutade plötslig fungera?

Skaffade ett nytt grafikkort till min extra dator igår. När jag försökte starta datorn stängdes den av direkt. Gissade på att nätagget var för svagt så jag tog ut grafikkortet igen. Testade sedan att starta datorn igen med vad som hade suttit i den innan. Då startade den i ca 5sekunder och slog av direkt efter det. Fläkten snurrade upp och så stängdes den av direkt. Inga beep koder heller. Bytade ram, processor, nätagg, grafikkort, kylare, ram slots, cmos och breadboardade den. Samma resultat. Någon som har något förslag?

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morronrost:

Skaffade ett nytt grafikkort till min extra dator igår. När jag försökte starta datorn stängdes den av direkt. Gissade på att nätagget var för svagt så jag tog ut grafikkortet igen. Testade sedan att starta datorn igen med vad som hade suttit i den innan. Då startade den i ca 5sekunder och slog av direkt efter det. Fläkten snurrade upp och så stängdes den av direkt. Inga beep koder heller. Bytade ram, processor, nätagg, grafikkort, kylare, ram slots, cmos och breadboardade den. Samma resultat. Någon som har något förslag?

ja vilka delar är det ?
du har delar i sign kan du använda dom?

Permalänk
Medlem

@Xcalibur: Delarna jag har i sign funkar bra. Här är specs på datorn som är sönder.

Mobo: MSI B75MA-P75
CPU: i5-2400, i3-2120, i3-3220
Psu: FSP 600w, FSP 400w och random 400w
RAM: 4x2gb Kingston 1066mhz ddr3
Grafikkort: Msi R9 290x, Asus 560ti

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morronrost:

@Xcalibur: Delarna jag har i sign funkar bra. Här är specs på datorn som är sönder.

Mobo: MSI B75MA-P75
CPU: i5-2400, i3-2120, i3-3220
Psu: FSP 600w, FSP 400w och random 400w
RAM: 4x2gb Kingston 1066mhz ddr3
Grafikkort: Msi R9 290x, Asus 560ti

så du har testat med ett nätagg som du vet fungerar. cpu & minne sätt skärmkabeln i moderkortet.

Permalänk
Medlem

@Xcalibur: Yup. Satt kabeln i både grafikkort och moderkort.

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morronrost:

@Xcalibur: Yup. Satt kabeln i både grafikkort och moderkort.

grafikkortet behöver inte vara med då du har en processor med integrerad gpu,

Permalänk
Medlem

@Xcalibur: Har testat utan gpu också.

Visa signatur

If it works, it works.